Usługa na kompleksowe sprzątanie i utrzymanie w czystości pomieszczeń w obiektach Muzeum Podlaskiego w Białymstoku wraz z zabezpieczeniem w środki higieniczne i środki czystości . Numer ogłoszenia: 366812 - 2014; data zamieszczenia: 05.11.2014 OGŁ...

Usługa na kompleksowe sprzątanie i utrzymanie w czystości pomieszczeń w obiektach Muzeum Podlaskiego w Białymstoku wraz z zabezpieczeniem w środki higieniczne i środki czystości .
Numer ogłoszenia: 366812 - 2014; data zamieszczenia: 05.11.2014
OGŁ...

5 listopada 2014

Muzeum Podlaskie w Białymstoku

ul. Rynek Kościuszki 10

15-426 Białystok

FAX: (085) 742 14 40

REGON: 000276328

E-mail: muzeum@muzeum.bialystok.pl

Tryb przetargu

przetarg nieograniczony

Treść ogłoszenia

 Białystok: Usługa na kompleksowe sprzątanie i utrzymanie w czystości pomieszczeń w obiektach Muzeum Podlaskiego w Białymstoku wraz z zabezpieczeniem w środki higieniczne i środki czystości .

Numer ogłoszenia: 366812 - 2014; data zamieszczenia: 05.11.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

 


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Podlaskie w Białymstoku , ul. Ratusz-Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7421473, 7421440.



  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.bialystok.pl

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: wojewódzka samorządowa jednostka kultury.


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa na kompleksowe sprzątanie i utrzymanie w czystości pomieszczeń w obiektach Muzeum Podlaskiego w Białymstoku wraz z zabezpieczeniem w środki higieniczne i środki czystości ..


II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa sprzątania i utrzymania w czystości pomieszczeń w obiektach Muzeum Podlaskiego w Białymstoku wraz z zabezpieczeniem środków higieniczne i środki czystości . Usługa dotyczy Ratusza w Białymstoku - główna siedziba Muzeum Podlaskiego ratusz - Rynek Kościuszki 10 , 15-426 Białystok, Muzeum Historycznego ul. Warszawska 17 15-062 Białystok; Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego ul. Świętojańska 1715-277 Białystok; Biblioteka Muzeum ul. Świętojańska 17 15-277 Białystok; Muzeum w Tykocinie - Dom Talmudyczny oraz Synagoga ul. Kozia 2 16-080 Tykocin; Muzeum Ikon w Supraślu ul. Klasztorna 1 16-030 Supraśl CPV - 90919200 -4 Usługi sprzątania biur, CPV - 90911300-9- Usługi czyszczenia okien , CPV - 90911200-8 Usługi sprzątania budynków 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia Załącznik Nr 1 do SIWZ 3. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie wyłącznie przez osoby nie karane, bez możliwości wprowadzenia osób trzecich. Wykaz pracowników Wykonawca zobowiązany jest przedstawić na piśmie Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy. O każdej zmianie obsady pracowników Wykonawca jest zobowiązany pisemnie powiadomić Zamawiającego przed rozpoczęciem pracy przez tę osobę. 4. 3. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie przy użyciu odpowiedniego sprzętu oraz materiałów, którymi Wykonawca zobowiązany jest dysponować dla danego rodzaju prac i powierzchni. 4. Wykonawca zakupywać będzie własnym staraniem i na własny koszt środki higieniczne i środki czystości niezbędne do należytego wykonywania usługi, właściwe dla danego rodzaju powierzchni, gwarantujące dobrą jakość wykonania umowy. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do zakupu własnym staraniem i na własny koszt oraz do bieżącego uzupełniania w zainstalowanych w obiektach Zamawiającego dozownikach: mydła i papieru toaletowego oraz wkładów zapachowo - dezynfekujących w sedesach, odświeżaczy powietrza oraz worków w koszach na śmieci, nakładek higienicznych na sedesy, ręczników papierowych. 6. Środki czystości oraz środki higieniczne muszą posiadać atest PZH, który Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest okazać lub, wg uznania Zamawiającego, sporządzić ich kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 7. Pomieszczenia objęte usługą winny być otwierane przez osoby sprzątające wyłącznie na czas ich sprzątania. Po zakończonej pracy osoba sprzątająca zobowiązana jest do prawidłowego zabezpieczenia pomieszczenia, tj. w razie konieczności zamknięcia okien, wyłączenia zbędnego oświetlenia i sprzętu elektrycznego oraz prawidłowego zamknięcia drzwi i zdania kluczy na portierni. 8. 8.Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia niezbędne do przechowywania sprzętu, materiałów i środków czystości i środków higienicznych, a także zapewni dostęp do wody i energii elektrycznej podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 9. Wykonawca oraz osoby za pośrednictwem, których będzie wykonywał przedmiot zamówienia, zobowiązani są do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji uzyskanych w związku z realizacją zamówienia, zarówno w trakcie jego realizacji jak i 12 miesięcy po jego zakończeniu. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów BHP, p.poż. oraz Regulaminów i Instrukcji Zamawiającego, a także do wykonywania przedmiotu zamówienia w sposób jak najmniej uciążliwy dla użytkowników pomieszczeń. 11. Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w okresie realizacji zamówienia w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. 12. Wykonawcy własnym staraniem i na własny koszt mogą dokonać wizji lokalnej budynków objętych zakresem zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu z osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00-4, 90.91.13.00-9, 90.91.12.00-8.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.




II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 3.000,00 zł Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowe, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium, w przypadku wadium wnoszone w pieniądzu, wadium należy wpłacić na konto w PeKaO S.A O/Białystok nr 04 1240 5211 1111 0000 4919 5527 4. Zamawiający zatrzymuje i zwraca wadium Wykonawcom zgodnie z art.46 ustawy Pzp.


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW




  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie






  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • Posiadania wiedzy i doświadczenia warunek zostanie uznany za spełniony je ż eli Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej 2 usługi - każda odpowiadająca swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia na które składana jest oferta o wartości nie mniejszej niż: 150.000,00 brutto z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub wykonywane należycie






  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • Przedmiot zamówienia musi być wykonywany przez osoby niekarane.






  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • Przedmiot zamówienia musi być wykonywany przez osoby niekarane.






  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • Sytuacji ekonomicznej i finansowej, warunek ten zostanie uznany za spełniony je ż eli Wykonawca posiada aktualna polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00zł lub oświadczenie, że z dniem podpisania umowy Wykonawca posiadać będzie ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej musi być ważne na cały okres umowy






III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:



  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:



  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych


Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:


III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:



  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


III.4.3.2)



  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.


III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej



  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY


Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)


Koncepcja nadzoru nad jakością sprzątania.


SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:



  • 1 - Cena - 85

  • 2 - Koncepcja nadzoru nad jakością sprzątania - 15


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian


a) zmiany stawki podatku VAT, przy założeniu, że cena brutto ulegnie zmianie w stopniu wynikającym ze zmiany stawki podatkowej, zaś cena netto pozostanie bez zmian, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotne- mu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. d) zmiany przedstawicieli stron umowy, e) zmniejszenia zakresu wykonywanej usługi lub zmiana sposobu jej wykonania, f) jeżeli konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj. działania siły wyższej,


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotapodlasia.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Podlaskie w Białymstoku Ratusz - Rynek Kościuszki 10 15-426 Białystok.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.11.2014 godzina 09:30, miejsce: Muzeum Podlaskie w Białymstoku Ratusz - Rynek Kościuszki 10 15-426 Białystok - sekretariat.


IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


 

 

Dodatkowe informacje

 Termin składania ofert upływa dnia  17.11.2014 r.    godz. 9:30 Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie odwołania.  Za termin złożenia oferty uważa się termin jej wpływu do miejsca wskazanego w pkt.2 niżej.  2. Miejsce składania ofert:        Sekretariat  Muzeum Podlaskiego w Białymstoku        Ratusz – Rynek Kościuszki 10        15-426 Białystok  3. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert może wprowadzić zmiany w złożo- nej ofercie lub ją wycofać. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają formy pi- semnej. Na kopercie należy dodatkowo umieścić napis: „ZMIANA OFERTY” lub „WY- COFANIE OFERTY”.  4. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 17.11.2014r.  o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: Muzeum Podlaskie w Białymstoku, Ratusz – Rynek Kościuszki 10.   

Kontakt

  sprawy proceduralne - Joanna Olechno – kierownik Działu Administracyjno– Gospodarczego   
• numer telefonu  85 740-77-37,  515-263-998/ fax: 85 740 -77- 39 • e-mail: administracja@muzeum.bialystok.pl  • numer pokoju (w siedzibie zamawiającego): Dział Administracyjno Gospodarczy, Ratusz Rynek Kościuszki 10  • godziny, w których udzielane są informacje dotyczące przetargu:  od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00  

Rozstrzygnięcie

 OGŁOSZENIE

            Działając na podstawie art.92 ust.1 ustawy  z dnia 29.01.2004 roku Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 907  z póź. zm.) zawiadamiam ,że w postępowaniu prowadzonym  w trybie przetargu nieograniczonego  Usługę kompleksowego sprzątania i utrzymania w czystości pomieszczeń w obiektach Muzeum Podlaskiego w Białymstoku wraz z zabezpieczeniem w środki higieniczne i środki czystości”. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma

Domosfera s.c. R. i L. Kozłowscy 15-102 Białystok ul. I Armii Wojska Polskiego 9

 

Streszczenie oceny i porównania ofert


Numer oferty

Nazwa wykonawcy

Liczba punktów w kryterium cena 85 %

Liczba punktów w kryterium koncepcja nadzoru nad jakością sprzątania 15 %

Razem

1

Domosfera s.c. R. i L. Kozłowscy 15-102 Białystok ul. I Armii Wojska Polskiego 9

 

85

12,86

97,86


Ponadto działając zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r.  poz.907 z póź. zm.) zawiadamiam, iż  umowy w przedmiotowej sprawie zostaną podpisane z Wykonawcami w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia wyborze najkorzystniejszej oferty.

  

    Białystok, dnia 24.11.2014 r.