Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”.

Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”.

4 marca 2015

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

ul. Kard. St. Wyszyńskiego 1

15-888 Białystok

TELEFON: 85 66 54 549

FAX: 85 66 54 567

REGON: 050667685

E-mail: olgierd.kolesnik@umwp-podlasie.pl

Treść ogłoszenia

Białystok: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II, administracja samorządowa.

Numer ogłoszenia: 30293 - 2015; data zamieszczenia: 04.03.2015

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku , ul. kard. St. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 665 45 51, faks 85 665 46 42.


  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wrotapodlasia.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II, administracja samorządowa..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego obejmującego analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej Zamawiającego w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania oraz monitorowania realizacji Projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień decyzji w sprawie dofinansowania Projektu. Audyt obejmować ma audyt procedur (organizacja Zamawiającego, procedury wewnętrzne, system kontroli wewnętrznej), audyt finansowo-księgowy projektu, audyt rzeczowej realizacji projektu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w załączniku nr 1 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku



    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia wynikającego z art. 44 ustawy oraz gdy wykonawca wykaże, że: Wykonał należycie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 zamówienia których przedmiotem było przeprowadzenie audytów zewnętrznych projektów finansowanych ze środków publicznych, w tym przynajmniej jeden audyt dotyczący projektu o wartości minimum 10 000 000,00 złotych brutto.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku



  • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia wynikającego z art. 44 ustawy oraz gdy wykonawca wykaże, że: 1) Dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dwiema osobami: a) 1 osobą posiadającą uprawnienia do badania sprawozdań finansowych, określonych w przepisach ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym lub ekwiwalentne kwalifikacje zawodowe nadane w państwie członkowskim UE, zgodnie z Dyrektywą Rady Nr 89/48/EEC z dnia 21 grudnia 1988 r. w sprawie ogólnego systemu uznawania dyplomów szkół wyższych, przyznawanych na zakończenie przynajmniej trzyletniego kształcenia zawodowego i Dyrektywą Rady Nr 92/51/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. w sprawie drugiego ogólnego systemu uznawania kształcenia i szkolenia zawodowego, uzupełniającą dyrektywę 89/48/EWG oraz brała udział jako biegły rewident w realizacji co najmniej 2 audytów zewnętrznych projektów finansowanych ze środków publicznych. b) 1 osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe do przeprowadzenia audytu wewnętrznego, określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych lub ekwiwalentne kwalifikacje zawodowe nadane w państwie członkowskim UE, zgodnie z Dyrektywą Rady Nr 89/48/EEC z dnia 21 grudnia 1988 r. w sprawie ogólnego systemu uznawania dyplomów szkół wyższych, przyznawanych na zakończenie przynajmniej trzyletniego kształcenia zawodowego i Dyrektywą Rady Nr 92/51/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. w sprawie drugiego ogólnego systemu uznawania kształcenia i szkolenia zawodowego, uzupełniającą dyrektywę 89/48/EWG oraz brała udział jako audytor wewnętrzny w realizacji co najmniej 2 audytów zewnętrznych projektów finansowanych ze środków publicznych.



III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:


  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:


  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.


III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:


  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej


  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Ponadto do oferty należy dołączyć następujące informacje i dokumenty: a) formularz ofertowy; b) pełnomocnictwo do podpisywania oferty oraz do podpisywania zobowiązań w imieniu wykonawcy/konsorcjum (np. jeśli ofertę podpisuje osoba/osoby nie figurujące w odpisie z właściwego rejestru), c) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w przypadku gdy Wykonawca należy do grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy. 2) Złożenie przez wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania jest karalne. 3) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.2 lit. b-d, może przedłożyć równoważne dokumenty określone Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 poz. 231). tj. dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 7) Na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 8) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółka cywilna, konsorcjum), każdy z wykonawców składa oddzielnie dokumenty wymienione w pkt III.4.2. 9) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 10) W przypadku podania kwot w walucie obcej w dokumentach, o których mowa w pkt III.4.1 lit b oraz e, Zamawiający dokona ich przeliczenia na podstawie publikowanej przez NBP tabeli A kursów średnich walut obcych. Przeliczenie zostanie dokonane w oparciu o tabelę z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:


  • 1 - Cena - 90

  • 2 - Termin realizacji - 10


IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień niniejszej Umowy w przypadkach, gdy: a. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie Umowy, b. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem opóźnień w realizacji Projektu, c. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem działania siły wyższej; przez siłę wyższą Strony rozumieją zdarzenia zaistniałe po podpisaniu niniejszej Umowy, którym nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności, takie jak działania przyrody, akty terrorystyczne, działania związane z akcjami antyterrorystycznymi, d. zaistnieje konieczności przesunięcia terminu zakończenia realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania Umowy i nie wynika ona z winy Wykonawcy. e. zaistnieje konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotapodlasia.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, pok. 616.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, pok. 607.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1) Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu: a. oświadczenia odnośnie bezstronności i niezależności wykonawcy i każdej osoby wchodzącej w skład zespołu audytowego. b. dokumenty (potwierdzone za zgodność z oryginałem) potwierdzające kwalifikacje zawodowe osób wykonujących zadania audytowe. 2) Zakup jest współfinansowany ze środków: a) Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


Rozstrzygnięcie

OGŁOSZENIE

O WYNIKU POSTĘPOWANIA

O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

 

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku

ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1,

15-888 Białystok

 

ogłasza, że w postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia publicznego na przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa” najkorzystniejszą ofertę złożył:

 

DPC  A. Danylczenko i spółka Sp. J.

ul. Armii Krajowej 15/7

45-071 Opole

Cena oferty:  11 795,70 brutto

 

Klasyfikacja poszczególnych ofert w niniejszym postępowaniu przetargowym przedstawia się następująco:

Lp.

Wykonawca

Cena

90%

 

Termin realizacji

w dniach

10%

Suma uzyskanych punktów

1.

AUDMAX Błażej Biliński ul. Orzechowa 2 Królikowice, 55-040 Kobierzyce

76,38 pkt.

10 pkt.

89,38 pkt.

2.

Biuro Konsultingowe – „Adviser” – Jan Łazor ul. Żółta 10A lok. 18, 10-140 Olsztyn

13,43 pkt.

6,67 pkt.

20,10 pkt.

3.

Grupa Gumułka – Audyt Spółka z o.o.

40-077 Katowice, ul. J. Matejki 4

7,32 pkt.

10 pkt.

17,32 pkt.

4.

 

DPC  A. Danylczenko i spółka Sp. J. ul. Armii Krajowej 15/7, 45-071 Opole

90,00 pkt.

10 pkt.

100 pkt.

 

Jednocześnie informuję, iż Zamawiający wykluczył  na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013. poz  907 ze zm.) następującego Wykonawcę:

Firma Biegłych Rewidentów „Mazur i Partnerzy” Sp. z o.o. 15-124 Białystok, ul. Gen. Wł. Andersa 26.

Wykonawca nie spełnił warunku udziału w postępowaniu poprzez wykazanie, iż dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dwiema osobami posiadającymi uprawnienia opisane w pkt. 4 ppkt 2 Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Wykonawca wezwany  na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) do uzupełnienia złożonej oferty nie odpowiedział na wezwanie Zamawiającego.

Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

Ponadto działając zgodnie z art. 94  ust. 1 pkt 2  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013.poz  907 ze zm.) zawiadamiam, iż zawarcie umowy możliwe będzie po upływie 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej.