Dostawa mebli do pomieszczeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Tytuł | Dostawa mebli do pomieszczeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku |
---|---|
Typ Zamówienia | Przetargi z PZP |
NR Zamówienia | BZP.272.10.2016 |
Kategoria | Dostawy |
Status Postępowania | Zakończone |
Termin składania ofert | 2017-01-10 |
Białystok, 07 lutego 2017 r.
OGŁOSZENIE
O WYNIKU POSTĘPOWANIA
O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku, ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok ogłasza, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego pod nazwą „Dostawa mebli do pomieszczeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku” (BZP.272.10.2016) zakończone zostało wyborem najkorzystniejszej oferty na:
Zadanie 1: BOMA Jacek Maciejewski, ul. Wandy 4 lok. 41, 03-949 Warszawa;
Zadanie 2: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe DORIN Jarosław Piotr Brzęś, ul. Jermakowicza 12, 16-315 Lipsk.
Wybrano oferty z największą ilością punktów, spełniające warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ustawie Prawo zamówień publicznych.
Działając zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, ze zm.) Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku zawiadamia, iż zawarcie umowy możliwe będzie w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
W postępowaniu przetargowym wzięli udział następujący wykonawcy:
- KOMA R. Kozakiewicz sp.j., ul. Chorzowska 3 lok.3, 26-600 Radom – oferta nr 1, na:
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 93.600,00 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – postępowanie unieważnione;
2. FURINEO sp. z o.o., ul. 10 Lutego 15, 08-110 Siedlce, adres do koresp. ul. Budowlanych 7, 21-300 Radzyń Podlaski – oferta nr 2, na:
Zadanie 2: (przy kryterium oceny: cena – 29.805,58 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – oferta odrzucona;
3. Centrum SEDNO sp. z o.o., ul. Niepodległości 44-48, 75-252 Koszalin – oferta nr 3, na:
Zadanie 1: (przy kryterium oceny: cena – 65.928,00 zł i gwarancja – 5 lat) – oferta odrzucona;
Zadanie 2: (przy kryterium oceny: cena – 87.207,00 zł i gwarancja – 5 lat) – oferta odrzucona;
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 150.306,00 zł i gwarancja – 5 lat) – postępowanie unieważnione;
4. Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy "Jawor" Zbigniew Świadek, Linowiec 22, 83-200 Starogard Gdański – oferta nr 4, na:
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 87.084,00 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – postępowanie unieważnione;
5. Biuro Techniczno-Handlowe Marcin Liminowicz, os. Wichrowe Wzgórze 11/118, 61-674 Poznań – oferta nr 5, na:
Zadanie 1: (przy kryterium oceny: cena – 54.715,32 zł i gwarancja – 5 lat od odbioru mebli) – oferta odrzucona;
Zadanie 2: (przy kryterium oceny: cena – 36.275,16 zł i gwarancja – 5 lat od odbioru mebli) – oferta odrzucona;
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 97.253,64 zł i gwarancja – 5 lat od odbioru mebli) – postępowanie unieważnione;
6. Zakład Produkcji Mebli MEBLEX Grzegorz Obuchowicz, ul. Barczewskiego 18, 11-001 Dywity – oferta nr 6, na:
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 67.394,16 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – postępowanie unieważnione;
7. Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe DORIN Jarosław Piotr Brzęś, ul. Jermakowicza 12, 16-315 Lipsk – oferta nr 7, na:
Zadanie 1: (przy kryterium oceny: cena – 55.880,00 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – oferta uzyskała w kryterium cena – 58,97 pkt.; gwarancja – 40 pkt.; razem: 98,97 pkt.;
Zadanie 2: (przy kryterium oceny: cena – 29.959,36 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – oferta uzyskała w kryterium cena – 60 pkt.; gwarancja – 40 pkt.; razem: 100 pkt.;
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 97.659,00 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – postępowanie unieważnione;
8.BOMA Jacek Maciejewski, ul. Wandy 4 lok. 41, 03-949 Warszawa – oferta nr 8, na:
Zadanie 1: (przy kryterium oceny: cena – 54.918,47 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – oferta uzyskała w kryterium cena – 60 pkt.; gwarancja – 40 pkt.; razem: 100 pkt.;
Zadanie 2: (przy kryterium oceny: cena – 31.016,02 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – oferta odrzucona;
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 95.403,25 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – postępowanie unieważnione;
9. Przedsiębiorstwo Zaopatrzenia Szkół "Cezas" sp. z o.o., Al. Solidarności 15, 15-751 Białystok – oferta nr 9, na:
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 74.950,05 zł i gwarancja – 5 lat) – postępowanie unieważnione;
10. MB-Styl K. Maliszewska-Grzybowska, G. Malinowski, ul. Studzienna 19, 15-771 Białystok – oferta nr 10, na:
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 73.889,79 zł i gwarancja – 5 lat) – postępowanie unieważnione;
11. Biuro i Meble B.M. Bożena Mikołowska, ul. Harcerska 2, 18-100 Łapy – oferta nr 11, na:
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 74.739,00 zł i gwarancja – 5 lat) – postępowanie unieważnione;
12. TOBO Datczuk sp. j., Kuriany 104, 15-589 Białystok – oferta nr 12, na:
Zadanie 1: (przy kryterium oceny: cena – 71.071,86 zł i gwarancja – 5 lat od odbioru mebli) – oferta odrzucona;
Zadanie 2: (przy kryterium oceny: cena – 29.684,82 zł i gwarancja – 5 lat od odbioru mebli) – oferta odrzucona;
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 69.370,77 zł i gwarancja – 5 lat od odbioru mebli) – postępowanie unieważnione;
13. TRONUS Polska sp. z o.o., ul. Ordona 2A, 01-237 Warszawa – oferta nr 13, na:
Zadanie 1: (przy kryterium oceny: cena – 85.753,14 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – oferta nieklasyfikowana;
Zadanie 2: (przy kryterium oceny: cena – 36.256,71 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – oferta nieklasyfikowana;
Zadanie 3: (przy kryterium oceny: cena – 227.759,10 zł i gwarancja – 5 lat i więcej od odbioru mebli) – postępowanie unieważnione.
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku zawiadamia o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pod nazwą „Dostawa mebli do pomieszczeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku” w zakresie zadania 3 – „Meble pozostałe”.
Uzasadnienie unieważnienia:
Podstawą unieważnienia postępowania w stosunku do zadania 3 jest art. 93 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, ze zm.). Zgodnie z przepisem art. 93 ust. 1 pkt 6 zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Zamawiający 13 styczniu 2017 r. podjął decyzję o zmianie lokalizacji tzw. podręcznego archiwum PROW, w którym planowane było miejsce do przechowywania całej dokumentacji konkursowej składanej w ramach PROW z budynku UMWP przy ul. Gen. F. Kleeberga 20 do budynku przy ul. Kilińskiego 16 w Białymstoku. Stwierdzono, że budynek UMWP przy ul. Gen. F. Kleeberga 20 nie jest przystosowany do przechowywania tak dużej ilości dokumentacji (aktualnie jest to ok 160 mb akt). W budynku przy ul. Kilińskiego podręczne archiwum mieściłoby się w piwnicy, gdzie max. wysokość regałów to ok. 200 cm. Zamawiane regały aktowe mają wysokość 255 cm i nie zmieszczą się w nowych pomieszczeniach. W nowej lokalizacji praktyczniejsze będą regały aktowe metalowe a nie z płyty, w związku z czym zmieni się też zapotrzebowanie na rodzaj regałów aktowych. Wobec powyższego zakup ww. regałów aktowych jest niezasadny z punktu widzenia racjonalnego wydatkowania środków publicznych.
Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p. zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W toku prowadzonego postępowania, już po czynności otwarcia ofert, zamawiający stwierdził, że wystąpiły wady w postaci rozbieżności pomiędzy opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1.3 do SIWZ, a formularzem cenowym do zadania nr 3 stanowiącym załącznik nr 3.3 do SIWZ polegające na wpisaniu w poz. 14 i 16 różnych wymiarów zamawianych mebli.
Posłużenie się przez wykonawców błędnie skonstruowanym formularzem cenowym spowodowało, że nie można ocenić ofert co do zgodności z przedmiotem zamówienia i na ich podstawie nie można wybrać oferty najkorzystniejszej. Dodatkowo ten błąd ma charakter nieusuwalny, ponieważ upłynął już termin składania ofert, a co za tym idzie nie można dokonać zmiany treści SIWZ (a dokładniej załącznika do SIWZ) tj. formularza cenowego. Po otwarciu ofert stwierdzono, że we wszystkich złożonych ofertach w formularzu cenowym wymiary mebli nie odpowiadają wymiarom określonym przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia.
Powyższe okoliczności powodują, iż w przedmiotowym postępowaniu nie można dokonać rzetelnej i prawidłowej oceny ofert jak również dokonać prawidłowego wyboru oferty, a w dalszej kolejności dokonać prawidłowej czynności zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Niniejszym, na co wskazano powyżej, zaistniała nieusuwalna wada postępowania, co miało wpływ na wynik postępowania, co uniemożliwia też zawarcie ważnej umowy. Na tym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego niemożliwe jest usunięcie wady poprzez dokonanie zmiany treści SIWZ. Postępowanie obarczone jest błędem mającym wpływ na jego wynik, w szczególności poprzez brak możliwości oceny ofert, a w ślad za tym wyboru najkorzystniejszej oferty.
Metryka strony