Zapytanie ofertowe na opracowanie Programu funkcjonalno-użytkowego dotyczącego modernizacji, przebudowy oraz zagospodarowania budynku po oddziałach zakaźnych Wojewódzkiego Szpitala im. Kardynała St. Wyszyńskiego przy ul. M. Skłodowskiej-Curie w Łomży
Tytuł | Zapytanie ofertowe na opracowanie Programu funkcjonalno-użytkowego dotyczącego modernizacji, przebudowy oraz zagospodarowania budynku po oddziałach zakaźnych Wojewódzkiego Szpitala im. Kardynała St. Wyszyńskiego przy ul. M. Skłodowskiej-Curie w Łomży |
---|---|
Typ Zamówienia | Transakcje nieobjęte ustawą Pzp |
NR Zamówienia | BZI-III.052.5.2.2016 |
Kategoria | Usługi |
Status Postępowania | Zakończone |
Termin składania ofert | 2016-06-08 |
INFORMACJA O ROZSTRZYGNIĘCIU
Informujemy, że w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia na opracowanie Programu funkcjonalno-użytkowego dotyczącego modernizacji, przebudowy oraz zagospodarowania budynku po oddziałach zakaźnych Wojewódzkiego Szpitala im. Kardynała St. Wyszyńskiego przy ul. M. Skłodowskiej-Curie w Łomży na potrzeby Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży z możliwością świadczenia dodatkowych usług w zakresie lecznictwa opiekuńczego i psychiatrycznego najkorzystniejszą ofertę złożyła firma: KKAD Sp. z o.o., ul. Siewna 23b/26, 31-231 Kraków.
Realizacja usługi określonej w zapytaniu nr BZI-III.052.5.2.2016 została wyceniona na kwotę brutto 29 997,24 zł.
====================================================================================================
Zapytanie ofertowe
Zapraszamy do złożenia oferty na opracowanie Programu funkcjonalno-użytkowego dotyczącego modernizacji, przebudowy oraz zagospodarowania budynku po oddziałach zakaźnych Wojewódzkiego Szpitala im. Kardynała St. Wyszyńskiego przy ul. M. Skłodowskiej-Curie w Łomży na potrzeby Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży z możliwością świadczenia dodatkowych usług w zakresie lecznictwa opiekuńczego i psychiatrycznego.
Zamawiający:
Województwo Podlaskie
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
ul. kard. Stefana Wyszyńskiego 1
15-888 Białystok
A. Opis zadania
- Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Programu funkcjonalno-użytkowego dotyczącego modernizacji, przebudowy oraz zagospodarowania budynku po oddziałach zakaźnych Wojewódzkiego Szpitala im. Kardynała St. Wyszyńskiego przy ul. M. Skłodowskiej-Curie w Łomży na potrzeby Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży z możliwością świadczenia dodatkowych usług w zakresie:
1) lecznictwa opiekuńczego, z wykorzystaniem łóżek dla wentylowanych mechanicznie i z żywieniem jelitowym i/oraz pozajelitowym,
2) lecznictwa psychiatrycznego.
- Nieruchomość położona jest przy ul. M. Skłodowskiej-Curie w Łomży na działkach o nr ew. gr. 22839/7, 22839/8, 22839/15. Zabudowana nieruchomość stanowi własność Województwa Podlaskiego.
- Przedmiotowy obiekt jest budynkiem wolnostojącym, złożonym z trzykondygnacyjnych segmentów oznaczonych literami A, C, D, połączonym łącznikiem z budynkiem parterowym oznaczonym literą B.
Na terenie nieruchomości objętej opracowaniem oprócz budynku szpitala znajduje się budynek stacji transformatorowej.
Teren jest w pełni uzbrojony, częściowo zadrzewiony.
Aktualnie budynek nie jest użytkowany.
Dołączone do zapytania, w formie załącznika nr 1, rysunki należy traktować jako poglądowe, do wykorzystania jedynie w zakresie istniejącego układu pomieszczeń.
- Dane obiektu:
1) ilość kondygnacji: 3 nadziemne, 1 podziemna (budynek częściowo podpiwniczony).
2) powierzchnia użytkowa: 3038 m2.
3) powierzchnia zabudowy: 1300 m2.
4) kubatura: 12980 m3.
5) ławy fundamentowe – żelbetowe wylewane.
6) ściany zewnętrzne piwnic – warstwowe, warstwy od wewnątrz: w części żelbetowe wylewane 25 cm oraz cegła kratówka 25 cm, styropian 5 cm, bloczki bet. 12 cm.
7) ściany zewnętrzne nadziemia – warstwowe, warstwy od wewnątrz: w części gazobeton 30 cm lub cegła kratówka 25 cm, styropian 8 cm, cegła kratówka 12 cm, fragmenty warstwy zewnętrznej na parterze z cegły licówki.
8) ściany wewnętrzne konstrukcyjne – cegła kratówka 25 cm, fragmenty ścian z kanałami wentylacyjnymi z cegły ceramicznej pełnej.
9) ścianki działowe – cegła dziurawka.
10) ściany szybu dźwigowego – cegła pełna 25 cm.
11) stropy – prefabrykowane gr. 24 i 27 cm.
12) płyty nad szybem dźwigowym – żelbetowe wylewane.
13) nadproża nad oknami i drzwiami – w większości prefabrykowane z belek typu L-19, część nadproży żelbetowa, wylewana.
14) schody wewnętrzne – żelbetowe, wylewane.
15) stropodach: stropodach niewentylowany oraz wentylowany, w części parterowej obiektu więźba drewniana.
- Przyszły użytkownik, biorąc pod uwagę funkcje jakie ma pełnić w/w obiekt, wstępnie określił sposób zagospodarowania wybranych pomieszczeń – załącznik nr 2 do zapytania.
Wykonawca zobowiązany będzie w porozumieniu z Zamawiającym i przyszłym użytkownikiem obiektu dokonać analizy wstępnych założeń, o których mowa w załączniku nr 2 w celu uzgodnienia ostatecznego sposobu zagospodarowania obiektu, biorąc pod uwagę funkcje jakie ma on pełnić, z uwzględnieniem możliwości wariantowego sposobu wykorzystania pomieszczeń ze względu na planowany rodzaj świadczonych usług, biorąc pod uwagę konieczność minimalizacji kosztów związanych z adaptacją obiektu do potrzeb wynikających z charakteru planowanej działalności leczniczej.
- Program Funkcjonalno-Użytkowy winien uwzględniać w szczególności:
1) funkcje i przeznaczenie obiektu oraz poszczególnych pomieszczeń budynku,
2) zagospodarowanie powierzchni piwnic,
3) wymianę stolarki otworowej w niezbędnym zakresie – analiza potrzeb,
4) remont dachu i elewacji (termomodernizacja),
5) wymianę instalacji w niezbędnym zakresie (np.: wod-kan, c.o., elektrycznej, wentylacyjnej, teletechnicznej i komputerowej) – analiza potrzeb,
6) dostosowanie obiektu do wymogów ppoż,
7) zagospodarowanie terenu wokół budynku z uwzględnieniem nowej drogi dojazdowej; główny dojazd i dojście do obiektu objętego opracowaniem należy przewidzieć od strony ul. Dmowskiego (pismo Urzędu Miejskiego w Łomży – załącznik nr 3 i 3a); istniejący dojazd, ze względu na uwarunkowania (teren szkół i Urzędu Gminy), należy traktować jako dojazd dodatkowy,
8) dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- W Programie funkcjonalno-użytkowym należy uwzględnić również inne wymagania niż określone w pkt 5 i 6, w tym między innymi budowlane i sanitarne wynikające z charakteru planowanej działalności leczniczej, niezbędne w celu prawidłowej realizacji zadania na etapie projektowania oraz wykonania robót budowlanych.
- Zamawiający wymaga by Program funkcjonalno-użytkowy określał szacunkową wartość zamówienia, którego przedmiotem będzie wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych (uwzględniając etapowanie prac).
Dokumentacja kosztowa powinna zawierać szacunkowe zbiorcze zestawienie kosztów (uwzględniając etapowanie prac), w tym między innymi:
1) koszty dokumentacji projektowej: projektu budowlanego – wykonawczego i dokumentacji kosztorysowej (w tym również ewentualnej ekspertyzy, opinii, dokumentacji geodezyjnej, nadzoru autorskiego),
2) koszty wykonania prac remontowych i dostosowawczych budowlano-instalacyjnych,
3) koszty urządzeń i wyposażenia,
4) koszty urządzenia zagospodarowania terenu wokół budynku wraz z nowym dojazdem,
5) rezerwę inwestycyjną na roboty budowlane i wydatki nieprzewidziane.
- Zamawiający wymaga, by opracowany Program funkcjonalno-użytkowy był kompletny w zakresie wytycznych do dalszego projektowania, na podstawie którego Zamawiający będzie mógł przeprowadzić postępowanie przetargowe w celu wyłonienia Wykonawcy prac projektowych.
- Część graficzna Programu funkcjonalno-użytkowego winna zawierać szczegółową inwentaryzację obiektu i docelową koncepcję wykorzystania pomieszczeń wraz z planowanymi urządzeniami i wyposażeniem, zgodnie z ich funkcjami.
- Przyjęte rozwiązania Programu funkcjonalno-użytkowego muszą uwzględniać potrzeby zamawiającego i odpowiadać będą wiedzy technicznej, obowiązującym Polskim Normom i przepisom techniczno-budowlanym, a w szczególności muszą być zgodne z przepisami:
1) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. z sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., Nr 1129),
2) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389),
3) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz. U. 2015 r., poz. 1422),
4) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2012 r., poz. 739)
5) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej obiektów budowlanych, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719),
6) rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r., Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.),
7) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) i wszystkimi wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi,
8) rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej (Dz.U z 2015, poz. 376)
12. Program funkcjonalno-użytkowy winien uwzględniać obowiązek uzgodnienia dokumentacji projektowej z właściwymi rzeczoznawcami (m. in. do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, bhp, ds. sanitarno-higienicznych), których akceptacja jest wymagana dla wykonania dalszych prac projektowych uwzględnionych w Programie funkcjonalno-użytkowym.
13. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do roboczych konsultacji i uzgodnień z Zamawiającym i przyszłym użytkownikiem. Program winien w całości odzwierciedlać potrzeby Zamawiającego i przyszłego użytkownika przekazywane w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia.
14. Wykonawca zobowiązany będzie na wezwanie Zamawiającego przygotowywać projekty odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie postępowania na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej w zakresie związanym z Programem funkcjonalno-użytkowym będącym podstawą opisu przedmiotu zamówienia w tym postępowaniu do czasu jego rozstrzygnięcia, nie dłużej jednak niż do dnia 31.12.2016 r. chyba, że strony postanowią inaczej.
15. Program funkcjonalno-użytkowy winien być opracowany i dostarczony Zamawiającemu w wersji papierowej w 5 egzemplarzach oraz 2 egzemplarzach na nośniku CD.
B. Termin realizacji zamówienia
16. Termin wykonania zamówienia – 45 dni od daty zawarcia umowy.
C. Warunki świadczenia usługi polegającej na opracowaniu programu funkcjonalno-użytkowego.
17. Warunki i zasady świadczenia usługi określone zostały w istotnych postanowieniach przyszłej umowy stanowiących załącznik nr 4 do niniejszego zaproszenia.
D. Wymogi stawiane oferentom
18. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy posiadający wiedzę i doświadczenie w zakresie opracowywania programów funkcjonalno-użytkowych lub dokumentacji projektowej dla obiektów służby zdrowia, tj. opracowali co najmniej 1 program funkcjonalno-użytkowy będący podstawą do opracowania dokumentacji projektowej szpitala lub jego modernizacji w zakresie dostosowania do świadczenia nowych usług medycznych bądź tego typu dokumentację projektową.
19. Na potwierdzenie spełnienia warunku o których mowa w pkt 19 wykonawca zobowiązany jest do oferty dołączyć wykaz opracowanych programów funkcjonalno-użytkowych lub dokumentacji projektowych spełniających wymogi określone w pkt 19 wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do zapytania wraz z potwierdzeniem, że program lub dokumentację projektową wykonano należycie.
E. Kryteria wyboru oferty - Cena
20. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu i została oceniona jako najkorzystniejsza ze względu na zaproponowaną cenę.
F. Termin i miejsce składania ofert
21. Ofertę sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do zapytania wraz z wypełnionym załącznikiem nr 5 należy złożyć do dnia 08.06.2016 r. do godz. 1100 w Biurze Zamówień Publicznych i Inwestycji ul. Św. Rocha 13/15, 15-879 Białystok.
22. Ewentualne zapytania proszę kierować na adres e-mail: krzysztof.makarewicz@wrotapodlasia.pl lub telefonicznie nr (85) 66-54-621.
Metryka strony