„Świadczenie usług operatora infrastruktury sportowo – rekreacyjnej zlokalizowanej przy jeziorze Szelment Wielki”

Data wydania 2018-05-29
Tytuł „Świadczenie usług operatora infrastruktury sportowo – rekreacyjnej zlokalizowanej przy jeziorze Szelment Wielki”
Typ Zamówienia Transakcje nieobjęte ustawą Pzp
Kategoria Usługi
Status Postępowania Zakończone
Termin składania ofert 2018-06-29

                                                Opis postępowania o zawarcie umowy koncesji na

„Świadczenie usług operatora infrastruktury sportowo – rekreacyjnej zlokalizowanej przy jeziorze Szelment Wielki”

na podstawie ustawy z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. 2016 poz. 1920).

  1. INFORMACJE PODSTAWOWE
  • Nazwa i adres oraz pozostałe dane Zamawiającego

Nazwa: Województwo Podlaskie

Adres do korespondencji: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, ul. Wyszyńskiego 1, 15 – 888 Białystok

NIP: 542-25-42-016

telefon: 85 66 54 171

faks: 85 66 54 481

adres strony internetowej: www.wrotapodlasia.pl

   Punkt kontaktowy: jak wyżej

Osoba do kontaktów: Helena Borawska

e-mail: est.sekretariat@wrotapodlasia.pl

 

  • Tryb i oznaczenie postępowania

Postępowanie jest prowadzone na podstawie ustawy z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. 2016 poz. 1920) [dalej: ustawa o umowie koncesji.

Postępowanie oznaczone jest znakiem: EST- II.433.8.2014

 

  • Język postępowania

Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

 

  • Miejsce i termin publikacji ogłoszenia

Ogłoszenie o koncesji opublikowano w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 29 maja 2018 r., nr ogłoszenia 1100000040-N-2018, na stronie internetowej Zamawiającego: www.przetargi.wrotapodlasia.pl.

 

  • Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami

Wszelkie oświadczenia, zawiadomienia, wnioski oraz informacje Wykonawca może przekazywać Zamawiającemu pisemnie lub drogą elektroniczną, za wyjątkiem oferty, którą składa się w formie pisemnej na warunkach opisanych w punkcie III poniżej.

 

  1. OPIS PRZEDMIOTU KONCESJI
  • Opis przedmiotu koncesji na usługi i obowiązki Koncesjonariusza
  1. Przedmiotem koncesji jest pełnienie funkcji operatora infrastruktury sportowo - rekreacyjnej zlokalizowanej przy jeziorze Szelment Wielki, tj. wyciągu nart wodnych, parku linowego oraz ścianki wspinaczkowej zrealizowanych w ramach projektu pn. Budowa elektrycznego wyciągu nart wodnych wraz z urządzeniami towarzyszącymi i zapleczowymi oraz budowa parku linowego i ścianki wspinaczkowej w rejonie jeziora Szelment Wielki, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Oś priorytetowa 3 Rozwój turystyki i kultury, Działanie 3.1 Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu (dalej: projekt). Obiekty położone są na terenie gminy Jeleniewo i Szypliszki , pow. suwalski.

CPV (Wspólny Słownik Zamówień):

Główny przedmiot: 79993000-1 Usługi zarządzania obiektami budowlanymi i urządzeniami

Kody dodatkowe 92000000-1 Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe, 77320000-9 Usługi utrzymania terenów sportowych, 45212290-5 Usługi napraw i konserwacji obiektów sportowych

  1. Głównym zadaniem operatora infrastruktury sportowo-rekreacyjnej zlokalizowanej przy jeziorze Szelment Wielki jest zapewnienie nieprzerwanego, efektywnego i realizującego wskaźniki projektu działania zgodnie z warunkami zawartymi w ww. projekcie.
  2. Opis infrastruktury:
  • Park linowy zbudowany jest z 47 słupów drewnianych. W skład parku linowego wchodzą cztery następujące trasy:
  • trasa łatwa złożona z 17 atrakcji;
  • trasa trudna złożona z 20 atrakcji;
  • atrakcje przystosowane dla zajęć rekreacyjnych dzieci;
  • trasa treningowa złożona z trzech atrakcji;

Park linowy wyposażony jest w system asekuracji zabezpieczający upadek z wysokości podczas wykonywania zajęć na atrakcjach przez osoby w nich uczestniczące. System asekuracji wykonany jest z osobo poprowadzonych lin stalowych oznakowanych kolorową taśmą. Jednocześnie park linowy posiada osprzęt asekuracyjny zapewniający bezpieczeństwo dla 20 osób uczestniczących w zajęciach prowadzonych na atrakcjach parku. Każda osoba uczestnicząca w zajęciach będzie wyposażona w uprząż alpinistyczną biodrową, bloczek zjazdowy dla lin stalowych, karabinki z automatyczną blokadą zamknięcia oraz kask wspinaczkowy.

  • Ścianka wspinaczkowa wolnostojąca. Powierzchnia użytkowa 80m2. Wysokość ścianki 8m. Powierzchnia użytkowa ściany zawiera:
  • formacje podwieszane;
  • formacje pionowe;
  • formacje typu zacięcie;
  • formacje typu rysa;
  • formację umożliwiająca wspinaczkę techniką Duelfera;

Ponadto ściana wyposażona jest w komplet indywidualnych punktów asekuracyjnych górnych oraz indywidualne punkty asekuracyjne wyznaczające trasy wspinaczki z dolną asekuracją z zastosowaniem liny dynamicznej będące na wyposażeniu ścianki. Wyposażona jest również w podstawowy sprzęt wspinaczkowy umożliwiający jednoczesną wspinaczkę minimum 4 zespołom wspinaczy wspinających się z górną asekuracją oraz 1 wspinającemu się z dolną asekuracją. Wyposażenie ścianki stanowi domek na przechowywanie sprzętu wspinaczkowego o wymiarach: szer. x dł. x wys. 3,0m x5,0m x3,86m o konstrukcji drewnianej szkieletowej. Dach dwuspadowy kryty papą.

  • Elektryczny wyciąg linowy nart wodnych. Cała inwestycja umiejscowiona jest przy plaży trawiastej w rejonie której znajduje się budynek zaplecza socjalno-sanitarnego oraz kładka piesza z wieżą schodową. Tor jazdy narciarzy wodnych odbywa się po prostokącie w wymiarach na osiach liny torowej 300 x 200m ( długość toru jazdy 1000m). Na jednym z masztów znajduje się silnik elektryczny wprowadzający w ruch linę stalową z zaczepami dla 13 Przy maszcie z silnikiem napędowym znajduje się platforma startowa z pomostem ruchomym służącym do obsługi urządzenia operatora i z miejscem na szafę sterowniczą oraz  magazynek podręczny na sprzęt narciarski i kamizelki ratunkowe dla osób bezpośrednio korzystających z wyciągu. Przy platformie startowej znajduje się pomost widokowy z trybunami dla widzów ( miejsca siedzące z podwyższeniem ) dający możliwość obserwacji popisów pływających narciarzy wodnych. Dla osób korzystających z wyciągu został wzniesiony budynek z przeznaczeniem na zaplecze socjalno-magazynowe  i sanitarne dla narciarzy, obsługi i widzów zlokalizowany na brzegu u podnóża skarpy w bezpośrednim sąsiedztwie wyciągu nart wodnych. Budynek został zaprojektowany w charakterze architektury tradycyjnej dla tego regionu. Jest to budynek jednobryłowy pokryty dachem dwuspadowym. Zaprojektowany został jako zaplecze sanitarno-socjalne (wc, prysznice, wypożyczalnia, pomieszczenie wypoczynku ) z częścią magazynową i sauną oraz z możliwością zorganizowania punktu małej gastronomii dla wyciągu nart wodnych. Obok budynku jest zlokalizowana kładka oraz wieża schodowa  z szybem dźwigowym, które służą jako zejście na nabrzeże jeziora ze skarpy.
  1. Opis wymogów dotyczących przedmiotu umowy koncesji:
  • Koncesjonariusz będzie świadczył usługi objęte koncesją na rzecz osób trzecich w imieniu własnym i na własne ryzyko i odpowiedzialność.
  • Całoroczne techniczne zarządzanie infrastrukturą polegające na jej utrzymaniu i zapewnieniu pełnej funkcjonalności oraz zachowaniu w stanie niepogorszonym – z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa (m.in. prawa budowlanego, ppoż., BHP), co obejmować będzie m. in. zapewnienie porządku a w tym:
  1. sprzątanie terenu: usuwanie śmieci, zamiatanie chodników, powierzchniowe czyszczenie pomostów (zamiatanie, odplamianie, mycie);
  2. sprzątanie obiektów kubaturowych (budynków);
  3. oczyszczanie wód ze śmieci, pływającej roślinności wodnej itp.;
  4. utrzymanie terenów zielonych – w tym koszenie trawy, nawadnianie miejsc nasadzenia roślin ozdobnych, usuwanie chwastów, grabienie oraz inne zabiegi pielęgnacyjne według bieżących potrzeb.
  • Zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania obiektów, w tym zapewnienie bezpieczeństwa osób korzystających z obiektów (zgodnie z ppoż, BHP, ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i innych przepisach mających odniesienie w tym przypadku) :
  1. bieżące uzupełnianie środków gaśniczych (gaśnice, kule, koce itp.);
  2. bieżące uzupełnianie środków ratunkowych (bosaki, koła ratunkowe, liny z rzutnią bosmańską itp.);
  3. bieżące uzupełnianie zestawów pierwszej pomocy przedlekarskiej;
  4. systematyczne szkolenie personelu obiektu z udzielenia pierwszej pomocy (przedlekarskiej) oraz organizacji akcji ratunkowych;
  • Techniczne utrzymanie obiektów w tym:
  1. monitoring infrastruktury realizowany w formie bezpośredniej stałej ochrony fizycznej lub polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych;
  2. dbanie i ochrona przed uszkodzeniami;
  3. utrzymanie we właściwym stanie technicznym pomieszczeń, instalacji i urządzeń;
  4. dokonywanie wszelkich drobnych bieżących napraw, remontów i konserwacji obiektów, instalacji i urządzeń na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo ludzi i mienia;
  5. zgłaszanie właścicielowi wszelkich wad i pomoc w egzekwowaniu ich usunięcia od wykonawcy robót budowlanych i dostawców w okresie gwarancji i rękojmi;
  6. dokumentowanie wszelkich poważnych uszkodzeń w trakcie trwania umowy i niezwłoczne informowanie właściciela obiektu o wszelkich awariach, uszkodzeniach oraz o możliwości ich wystąpienia;
  7. przygotowanie w formie notatki rocznego raportu z oceny technicznej stanu składników majątku i wyposażenia;
  • W zakresie personelu pracowniczego:
  1. zatrudnienie wykwalifikowanego personelu pracowniczego niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania obiektów, urządzeń i instalacji;
  2. skład osobowy obsługi powinien być wystarczający dla należytego funkcjonowania infrastruktury i świadczenia wszelkich zakładanych usług;
  3. świadczenie usługi operatorstwa powinno odbywać się poprzez personel wyposażony w jednakowy ubiór (koszulki), identyfikator personalny na widocznej plakietce (imię i nazwisko), widoczną nazwą i adresem operatora w widocznym miejscu na terenie obiektu;
  4. Zamawiający wymaga, aby w okresie realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności związane z realizacją umowy koncesji, polegające na czynnościach: obsługi kasy, czynnościach instruktażowych, obsługi wyciągu, obsługi wypożyczania sprzętu sportowego, obsługi ścianki i parku linowego, a także czynnościach konserwatorskich, były zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy zapewniającym właściwą realizację umowy koncesji;
  5. Zamawiający jest uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia ww. osób. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć zanonimizowane (pozbawione danych osobowych pracowników) kopie umów o pracę zawartych przez wykonawcę lub podwykonawcę z osobami wykonującymi czynności określone w pkt. d, spełniające przesłanki art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.). Anonimizacji podlegają wszystkie dane osobowe, z wyjątkiem nazwy zakładu pracy, imion i nazwisk pracowników, okresu zatrudnienia, wymiaru czasu pracy oraz podpisów pracodawcy i pracownika, co jest niezbędne do ustalenia czy zatrudnienie jest zgodne z przepisami prawa pracy;
  6. w przypadku naruszenia warunku zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, polegające na czynnościach o których mowa w lit. d powyżej, zamawiający może obciążyć wykonawcę karą umowną określoną w projekcie umowy;
  • Zachowanie najwyższej staranności obowiązującej przy wykonywaniu tego typu usługi.
  • Zachowanie norm i wytycznych stosowanych w związku z dofinansowaniem Projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego a w szczególności dołożenia wszelkich starań, aby osiągnąć wskaźniki założone w tym Projekcie tj.:
  1. liczba osób korzystających z obiektów turystycznych wykazana na podstawie liczby sprzedanych biletów w ilości 18 000 rocznie;
  2. czas trwania sezonu turystycznego w rejonie jeziora Szelment Wielki przez okres 12 miesięcy poprzez przedstawienie oferty podmiotu zarządzającego infrastrukturą tj.: w broszurach, tablicach informacyjnych, ogłoszeniach w prasie, radio lub reklam w telewizji;
  • Zachowanie przepisów prawa i postanowień Umowy.
  • Przekazywanie Zamawiającemu do 5-tego dnia następnego miesiąca miesięcznych raportów z funkcjonowania, które powinny zawierać co najmniej informację na temat ilości osób odwiedzających obiekty w danym miesiącu, ilości i rodzaj usług sprzedanych odwiedzającym przez operatora wraz z podaniem ceny jednostkowej.
  • informowanie Koncesjodawcy o przychodach generowanych przez Infrastrukturę udostępnioną w ramach umowy, w celu ich ujęcia w Oświadczeniach o generowaniu dochodu, składanych w okresie trwałości projektu wraz ze Sprawozdaniami rocznymi/ Ankietami dotyczącymi zabezpieczenia trwałości projektu, do 5-tego dnia następnego
  • Udostępnienie wszelkich dokumentów organom uprawnionym do kontroli projektu, przedstawicielom Zamawiającego i właścicielom obiektów, między innymi w zakresie poprawności realizacji umowy.
  • Dystrybucja materiałów promocyjnych itp. dostarczonych przez Zamawiającego.
  • Serwisowanie i przeglądy techniczne infrastruktury w tym pomostów.
  • Wyposażenie/doposażenie nieruchomości w uzgodnieniu z Zamawiającym.
  • Certyfikacja i atestowanie środków gaśniczych, ratunkowych i pierwszej pomocy przedlekarskiej.
  • Dokonywanie przeglądów przewidzianych prawem, prowadzenie nadzoru technicznego dopuszczającego urządzenia do użytku przez uprawnione osoby oraz wykonywanie innych obowiązków względem nieruchomości, które wynikają
    z przepisów prawa.
  • Do kosztów utrzymania nieruchomości, które będą finansowane przez operatora należą wszelkie koszty wynikające z przepisów prawa oraz niezbędne do prowadzenia działalności w obiektach przedmiotu koncesji, między innymi:
  1. wywóz śmieci;
  2. odprowadzanie nieczystości i ścieków;
  3. certyfikacja i atestowanie środków gaśniczych, ratunkowych i pierwszej pomocy przedlekarskiej;
  4. dostarczenie energii elektrycznej, wody oraz innych mediów;
  5. ponoszenie opłat publicznoprawnych i cywilnoprawnych;
  • Koncesjonariusz zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w następstwie działania lub zaniechania Wykonawcy w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem koncesji oraz utrzymania ciągłości ubezpieczenia w całym okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 250 000 zł.
  • Koncesjonariusz jest obowiązany do zawarcia i odnawiania, przez cały okres obowiązywania umowy, umowy ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych, na sumę ubezpieczenia stanowiącą wartość odtworzeniową infrastruktury w dniu zawierania lub odnowienia umowy ubezpieczenia (suma na jedno zdarzenie nie mniejsza niż 7 500 000 złotych).
  • Koncesjonariusz zobowiązany jest do zwrotu przedmiotu koncesji po upływie okresu określonego w umowie w stanie wolnym od wszelkich obciążeń i praw osób trzecich, pozwalającym na jej dalsze funkcjonowanie w stanie nie gorszym niż w dniu jej oddania do eksploatacji z uwzględnieniem jej normalnego zużycia.
  • Koncesjonariusz ponosi ryzyko ekonomiczne związane z wykonywaniem usług i obejmujące ryzyko związane z popytem lub podażą. Przez ponoszenie ryzyka ekonomicznego należy rozumieć sytuację, w której w zwykłych warunkach funkcjonowania Koncesjonariusz nie ma gwarancji odzyskania poniesionych nakładów inwestycyjnych lub kosztów związanych ze świadczeniem usług będących przedmiotem umowy koncesji oraz jest narażony na wahania rynku.

 

  • Projekt umowy

Przedmiot Koncesji wraz ze szczegółowymi jej uwarunkowaniami i zobowiązaniami Koncesjonariusza został określony w Projekcie umowy koncesji (dalej: Projekt umowy) stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji. Wykonawca składając ofertę, oświadcza, że akceptuje Projekt umowy.

 

  • Szacunkowa wartość przedmiotu koncesji i wynagrodzenie Wykonawcy

Wartość umowy koncesji szacowana przez Zamawiającego zgodnie z art. 6 ustawy o umowie koncesji, wynosi w okresie obowiązywania umowy koncesji 1.160.652 złotych (słownie: jeden milion sto sześćdziesiąt tysięcy sześćset pięćdziesiąt dwa złote) netto.

Wynagrodzeniem Koncesjonariusza będzie prawo do wykonywania usług będących przedmiotem koncesji w postaci prawa do pobierania pożytków z wykonywania przedmiotu koncesji wraz z płatnością ze strony Zamawiającego.

 

  • SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY, MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA ORAZ OTWARCIA OFERT
  • Sposób przygotowania oferty
  1. Treść oferty musi odpowiadać treści Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji.
  2. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w języku polskim.
  3. Oferta powinna być podpisana przez Wykonawcę zgodnie z zasadami reprezentacji lub przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, a w przypadku podmiotów ubiegających się wspólnie o zawarcie umowy koncesji oferta powinna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika.
  4. Oferta powinna zostać sporządzona na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji oraz zawierać następujące załączniki:
  • pełnomocnictwo (złożone w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza), w przypadku gdy formularz ofertowy lub załączone do niego dokumenty są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów załączonych od oferty lub ofertę składają podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia.
  • dokumenty i oświadczenia zgodnie z punktem VI Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji;
  • oświadczenie, o którym mowa w punkcie V.1.3 ppkt 2 i zobowiązanie, o którym mowa w punkcie V.1.3 ppkt 2, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów, w celu wykazania spełniania kryterium kwalifikacji udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji,
  • dokument potwierdzający wniesienie wadium zgodnie z punktem VII Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji.
  1. Ofertę należy złożyć w zamkniętym opakowaniu, które powinno zostać oznakowane jako: „Oferta na świadczenie usług operatora infrastruktury sportowo – rekreacyjnej zlokalizowanej przy jeziorze Szelment Wielki”, zawierać nazwę i adres Wykonawcy oraz być zaadresowane na: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 1, 15 – 888 Białystok.
  2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  3. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oraz dostarczeniem oferty ponosi Wykonawca.
  4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

 

  • Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert, wyjaśnienie ofert
  1. Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego, tj. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 1, 15 – 888 Białystok, pok. nr 022
  2. Termin składania ofert: 29 czerwca 2018 r., godz. 10:00.
  3. Jeżeli oferta wpłynie do Zamawiającego drogą pocztową (w tym także pocztą kurierską) o terminie złożenia oferty decyduje wyłącznie termin dostarczenia oferty do Zamawiającego. Za termin złożenia oferty uważa się termin jej wpływu do Zamawiającego do godziny wskazanej w punkcie III.2.2 powyżej.
  4. Oferty wniesione po terminie składania ofert nie będą otwierane i zostaną zwrócone na adres Wykonawcy.
  5. Miejsce otwarcia ofert: siedziba Zamawiającego, tj. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 1, 15 – 888 Białystok, pok. nr 314
  6. Termin otwarcia ofert: 29 czerwca 2018 r., godz. 11:00.
  7. Zamawiającemu przysługuje prawo zwrócenia się do Wykonawców o wyjaśnienie ofert,
    a także o wyjaśnienie lub uzupełnienie brakujących lub zawierających błędy dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie VI poniżej, jak również brakujących lub zawierających błędy pełnomocnictw Wykonawca jest zobowiązany udzielić wyjaśnień lub uzupełnić dokumenty i oświadczenia, o których mowa w punkcie VI poniżej, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

 

  • Termin związania ofertą

Termin związania ofertą wynosi 60 dni i biegnie od daty upływu terminu składania ofert. Dopuszcza się możliwość przedłużenia terminu związania ofertą samodzielnie przez Wykonawcę lub na wniosek Zamawiającego.

 

  • Zmiana i wycofanie oferty

Wykonawca może wprowadzić zmiany oraz wycofać ofertę pod warunkiem, że pismo o wycofaniu lub zmianie oferty zostanie doręczone Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W przypadku zmiany oferty odpowiednie zastosowanie mają postanowienia Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji dotyczące sposobu składania oferty.

 

  • Wyjaśnienie treści dokumentów koncesji
  1. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o przekazanie dodatkowych informacji dotyczących dokumentów koncesji. Jeżeli wniosek o przekazanie dodatkowych informacji wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert, Zamawiający jest obowiązany, nie później niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert, bez ujawniania źródła wniosku:
  • przekazać informacje wszystkim wykonawcom biorącym udział w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji;
  • zamieścić informacje na swojej stronie internetowej, jeżeli wniosek dotyczy dokumentu koncesji udostępnianego przed przystąpieniem wykonawców do postępowania o zawarcie umowy koncesji.
  1. W przypadku, gdy wniosek o przekazanie dodatkowych informacji wpłynął do Zamawiającego po upływie terminu jego złożenia, o którym mowa w punkcie III.5.1., Zamawiający może przekazać informację albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.

 

  1. TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU KONCESJI

Umowa koncesji zostanie zawarta na okres 3 lat.

 

  1. KRYTERIA KWALIFIKACJI WYKONAWCÓW DO UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O ZAWARCIE UMOWY KONCESJI ORAZ PODSTAWY WYKLUCZENIA WYKONAWCY Z POSTĘPOWANIA
  • Kryteria kwalifikacji Wykonawców do udziału w postępowaniu
  1. W postępowaniu o zawarcie umowy koncesji mogą brać udział Wykonawcy, którzy:
  • spełniają kryteria kwalifikacji udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówienie i w Opisie postępowania o zawarcie umowy koncesji.
  • nie podlegają wykluczeniu z postępowania o zawarcie umowy koncesji.
  1. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia kryteriów kwalifikacji udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji dotyczących:
  • sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj. wykazania:
  1. posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 200 000 (słownie: dwieście tysięcy) złotych;
  2. posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem koncesji na kwotę nie mniejszą niż 250 000 (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy) złotych;
  • zdolności technicznej lub zawodowej, tj. wykazania:
  1. posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia - Wykonawca musi wykazać, że: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o zawarcie umowy koncesji, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie zarządza lub zarządzał, w ciągu 12 następujących po sobie miesięcy działalności, co najmniej 1 kompleksem infrastruktury sportowo-rekreacyjnej, w skład którego wchodzi co najmniej wyciąg nart wodnych lub wyciąg narciarski lub park linowy.
  2. dysponowania potencjałem technicznym;
  3. dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania przedmiotu koncesji.
  4. Informacja dla Wykonawców korzystających ze zdolności innych podmiotów.
  • W celu spełnienia kryteriów kwalifikacji udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji, w stosownych przypadkach i w odniesieniu do umowy koncesji, Wykonawca może polegać na zdolnościach innych podmiotów, bez względu na charakter prawny związków łączących go z tymi podmiotami.
  • Wykonawca, który powołuje się na zdolności innych podmiotów, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do  Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji, oraz jest obowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w ciągu całego okresu wykonywania umowy koncesji, w szczególności przedstawiając w tym celu stosowne zobowiązanie tych podmiotów, którego wzór stanowi załącznik nr 8 do Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji.
  • Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 31 ust. 1 i ust. 2 pkt 1-3, 5-8 ustawy o umowie koncesji.
  • Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
  1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
  2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże sytuację finansową lub ekonomiczną oraz zdolności techniczne lub zawodowe, których mowa w punkcie V.1.2.
  • W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 36 ustawy o umowie koncesji, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności:
  1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
  2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
  3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
  4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
  5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części umowy koncesji podwykonawcom, zobowiązany jest wskazać na tę okoliczność w treści oferty oraz podać część umowy koncesji, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz, o ile jest to wiadome, podać nazwy proponowanych podwykonawców.
  6. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który powołuje się na zdolności innych podmiotów lub który zamierza powierzyć wykonanie części umowy koncesji podwykonawcom, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie VI.1.2. Zamawiający nie przewiduje zastosowania podstaw wykluczenia przewidzianych dla Wykonawców także do dalszych podwykonawców Koncesjonariusza.
  7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zawarcie umowy koncesji, na zasadach określonych ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawa zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1579 z późn. zm.).

 

  • Podstawy wykluczenia Wykonawcy z postępowania o zawarcie umowy koncesji
  1. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w okolicznościach wskazanych w art. 32 ust. 1 ustawy o umowie koncesji, tj.:
  • będącego osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo:
  1. o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. z 2016 r. poz. 1137) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176, 1170 i 1171),
  2. o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny,
  3. skarbowe,
  4. o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);
  • jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej, spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
  • wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
  • jeżeli wykonawca lub osoby, o których mowa w art. 30 ust. 1, uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w relacjach określonych w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub 3 z:
  1. zamawiającym,
  2. osobami uprawnionymi do reprezentowania zamawiającego

- chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji;

  • który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, które były wymagane do weryfikacji braku podstaw wykluczenia lub do oceny spełniania kryteriów kwalifikacji, zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub potwierdzających spełnianie kryteriów kwalifikacji lub wskutek lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji;
  • który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji;
  • który brał czynny udział w przygotowaniu postępowania o zawarcie umowy koncesji lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może zostać wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji;
  • który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji, jeżeli zamawiający ma uzasadnione podstawy, aby stwierdzić zawarcie takiego porozumienia;
  • będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2016 r. poz. 1541).
  • wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne.
  1. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę we wskazanych poniżej okolicznościach wskazanych w art. 32 ust. 2 pkt 1 – 3, 5 – 8 ustawy o umowie koncesji, tj.:
  • w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1574 i 1579) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.);
  • który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał umowę koncesji lub umowę w sprawie zamówienia publicznego, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
  • który nie wykonał albo nienależycie wykonał w stopniu istotnym wcześniejszej umowy koncesji lub umowy w sprawie zamówienia publicznego zawartej z zamawiającym, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;
  • będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższą niż 3000 zł;
  • jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej, partnerskiej, komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 4;
  • wobec którego wydano ostateczną decyzję o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3000 zł;
  • który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
  1. W przypadkach, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów lub zamierza powierzyć wykonanie części umowy koncesji podwykonawcom, Zamawiający zbada, czy nie zachodzą wobec innych podmiotów, na zdolnościach których polega Wykonawca, oraz bezpośrednich podwykonawców podstawy wykluczenia, o których mowa powyżej w punkcie V.2.1 i V.2.2.

 

  • Sposób dokonywania oceny spełniania kryteriów kwalifikacji do udziału w postepowania o zawarcie umowy koncesji i podstaw wykluczenia z postępowania o zawarcie umowy koncesji

Ocena spełniania przez Wykonawcę wskazanych kryteriów kwalifikacji Wykonawców do udziału w postepowania o zawarcie umowy koncesji oraz podstaw wykluczenia Wykonawców z postępowania o zawarcie umowy koncesji będzie dokonana w oparciu o wymagane oświadczenia i dokumenty, o których mowa w punkcie VI poniżej.

 

  1. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE KRYTERIÓW KWALIFIKACJI ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA

VI.1.Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą

  1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert, oświadczenia potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z powodu okoliczności wskazanych w art. 32 ust. 1 i 2 pkt 1-3,5-8 ustawy o umowie koncesji i spełnia kryteria kwalifikacji do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji określone w ogłoszeniu o koncesji i w Opisie postępowania o zawarcie umowy koncesji.
  2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę braku podstaw do wykluczenia z postępowania o zawarcie umowy koncesji, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące, aktualne na dzień składania ofert, oświadczenia lub dokumenty:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu okoliczności wskazanych w art. 32 ust. 1 i 2 pkt 1-3,5-8 ustawy o umowie koncesji, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane.
  • informację z KRK w zakresie określonym w art. 32 ust. 1 pkt 1, 2 oraz 9 ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane;
  • zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
  • zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
  • oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
  • oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
  • oświadczenia Wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie 32 ust. 2 pkt 5 i 6 ustawy o umowie koncesji;
  • oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie 32 ust. 2 pkt 7 ustawy o umowie koncesji;
  • oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716).

Wzór oświadczeń, o których mowa w podpunkcie 5 – 9 powyżej, składanych przez Wykonawcę stanowi załącznik nr 3 do  Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji.

W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zdolności innych podmiotów lub który zamierza powierzyć wykonanie części umowy koncesji podwykonawcom, Wykonawca przedkłada oświadczenia i dokumenty, o których mowa w podpunkcie 1 – 10 powyżej, składane przez inne podmioty, na zdolnościach których polega Wykonawca oraz przez podwykonawców.

  1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę kryterium kwalifikacji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą
  • oświadczenie dotyczące posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej którego wzór stanowi załącznik nr 4 do Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji;
  • oświadczenie o objęciu ochroną ubezpieczeniową, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji;
  • informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych albo zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 200 000 (słownie: dwieście tysięcy) złotych wystawioną nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z przedmiotem koncesji na kwotę nie mniejszą niż 250 000 (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy) złotych.
  1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę kryterium kwalifikacji dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące, aktualne na dzień składania ofert, oświadczenia lub dokumenty:
  • oświadczenie, o posiadaniu kwalifikacji technicznych lub zawodowych, w tym posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania potencjałem technicznym oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania przedmiotu koncesji, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji;
  • wykaz obejmujący co najmniej 1 kompleks infrastruktury sportowo-rekreacyjnej, w skład którego wchodzi co najmniej wyciąg nart wodnych lub wyciąg narciarski lub park linowy. W przypadku gdy Oferent zarządza lub zarządzał ww. obiektami na zlecenie, dokumenty potwierdzające należyte wykonanie lub wykonywanie tych usług zarządzania.
  1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
  • punkcie VI.1.2 ppkt 2 - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 32 ust. 1 pkt 1, 2 i 9 oraz w art. 32 ust. 2 pkt 5 i 6 ustawy o umowie koncesji;
  • punkcie VI.1.2. ppkt 1, 3 – 4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
  1. nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
  2. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

Dokumenty, o których mowa w ppkt 1  i 2 lit. b powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt 2 lit. a powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.

  1. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 5 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
  2. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
  3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w punkcie VI.1.2 ppkt 2, składa dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1, w zakresie określonym w art. 32 ust. 1 pkt 2 i 9 oraz w art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy o umowie koncesji. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument, o którym mowa w niniejszym punkcie powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
  4. Oświadczenia, o których mowa w niniejszym punkcie, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach polega Wykonawca oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty, o których mowa w niniejszym punkcie, inne niż oświadczenia, o których mowa w zdaniu poprzednim, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega wykonawca albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.

 

  • WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
  1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 30 000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).
  2. Wadium wnosi się w jednej lub kilku następujących formach:
  • w pieniądzu na rachunek bankowy Zamawiającego: 27 1500 1344 1213 4006 7505 0000, przy czym za datę i godzinę wniesienia wadium w tej formie uważa się datę i godzinę uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
  • w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
  • w gwarancjach bankowych;
  • w gwarancjach ubezpieczeniowych;
  • w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2018 poz. 110).
  1. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, kserokopię dowodu wniesienia wadium należy załączyć do oferty. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy złożyć w oryginale wraz ze składaną ofertą, nie zszywając go z ofertą.
  2. Poręczenia bankowe, gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2018 poz. 110) muszą nieodwołalnie i bezwarunkowo zobowiązywać Poręczyciela lub Gwaranta do zapłaty kwoty pieniężnej na pierwsze pisemne wezwanie Zamawiającego, w wysokości odpowiadającej kwocie wadium.
  3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
  4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy koncesji oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 5 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
  • odmówił podpisania umowy koncesji na warunkach określonych w ofercie;
  • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
  • zawarcie umowy koncesji stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w punkcie III.2.7, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył:
  • oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności wskazane w punkcie V.1.1,
  • pełnomocnictw,

co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

 

  • ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
  1. Wykonawca przed podpisaniem umowy wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % szacunkowej wartości przedmiotu koncesji, o której mowa w punkcie II.3.
  2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy należy wnieść według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
  • pieniądzu;
  • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
  • gwarancjach bankowych;
  • gwarancjach ubezpieczeniowych;
  • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
  1. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy zamawiającego podany przed zawarciem Umowy z dopiskiem „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy na świadczenie usług operatora infrastruktury sportowo – rekreacyjnej zlokalizowanej przy jeziorze Szelment Wielki”.
  2. Datą wniesienia zabezpieczenia w pieniądzu jest dzień uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
  3. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy niesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej powinno mieć charakter gwarancji nieodwołalnej, bezwarunkowej oraz płatnej na pierwsze żądanie Zamawiającego. Taka forma gwarancji powinna być dostarczona przed podpisaniem umowy i zaakceptowana w treści przez Zamawiającego i powinna obejmować okres od pierwszego dnia umowy.
  4. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy służy pokryciu roszczeń Zamawiającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zamawiający jest upoważniony do potrącania z zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jak również z innych kwot należnych Wykonawcy, wszelkich należności z tytułu kar umownych, lub innych odszkodowań należnych Zamawiającemu na podstawie umowy oraz kwot wynagrodzenia zapłaconych przez Zamawiającego Podwykonawcom lub podmiotom trzecim w ramach umów zawartych na realizację Przedmiotu Umowy.
  5. Zamawiający przed potrąceniem jakichkolwiek kwot z zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest zobowiązany powiadomić o tym Wykonawcę.
  6. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia przez Zamawiającego wykonania zamówienia w sposób należyty.

 

  1. WARUNKI UZNANIA OFERTY ZA NIESPEŁNIAJĄCĄ WYMAGAŃ ZAMAWIAJĄCEGO SKUTKUJĄCE ODRZUCENIEM OFERTY DO OCENY I PORÓWNANIA

Zamawiając nie dopuści do oceny i porównania ofert odrzucając oferty, jeżeli:

  • oferta jest niezgodna z ustawą o umowie koncesji;
  • oferta jest niezgodna lub nie odpowiada treści Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji;
  • złożenie oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. 2018 poz. 419);
  • oferta została złożona przez podmioty wykluczone z udziału w postępowaniu;
  • oferta została złożona po upływie terminu wyznaczonego przez Zamawiającego;
  • oferta została złożona przez osoby nienależycie umocowane;
  • wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy;
  • oferta została złożona przez podmiot, w stosunku do którego otwarto likwidację lub w stosunku do którego ogłoszono upadłość;
  • wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
  • oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

 

  1. KRYTERIA OCENY OFERT ORAZ WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
  • Kryteria oceny ofert
  1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się niżej wymienionymi kryteriami:

Lp.

Kryterium

Waga

Punkty

1

Wysokość płatności brutto Zamawiającego na rzecz Koncesjonariusza

90 %

90

2

Ilość miejsc pracy

10 %

10

 

  1. Kryterium 1 – Wysokość płatności brutto Zamawiającego na rzecz Koncesjonariusza

Oferowana płatność dotyczy całego okresu obowiązywania umowy koncesji (3 lata). Płatność  będzie dokonywana w ratach w sposób określony w projekcie umowy.

Punkty za wskazane kryterium zostaną obliczone w następujący sposób:

 

Najniższa płatność brutto spośród ofert nieodrzuconych

-----------------------------------------------------------------------------     x 100 pkt = liczba punktów.

Płatność brutto badanej oferty

 

Do obliczenia punktów za wskazane kryterium Zamawiający przyjmie wysokość płatności brutto podaną w ofercie. Uzyskane w ten sposób punkty będą przemnożone przez wagę kryterium 90 %. W kryterium "Wysokość płatności brutto Zamawiającego na rzecz Koncesjonariusza " oferta może uzyskać maksymalnie 90 punktów.

 

  1. Kryterium 2 – Ilość miejsc pracy: maksymalnie 10 punktów.

Kryterium dotyczy planowanej ilości miejsc pracy funkcjonujących w związku z realizacją umowy koncesji. W tym kryterium ocena zostanie dokonana w następujący sposób:

poniżej 10 pełnych etatów – 3 punkty

od 10 do 12 pełnych etatów – 7 punktów

13 pełnych etatów i więcej -  10 punktów

W kryterium "Ilość miejsc pracy" oferta może uzyskać maksymalnie 10 punktów.

 

  • Ocena ofert oraz wybór najkorzystniejszej oferty
  1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans kryteriów związanych z przedmiotem umowy koncesji, tj. uzyska najwyższą liczbę punktów łącznie ze wskazanych wyżej kryteriów.
  2. Zamawiający zawrze umowę koncesji z Wykonawcą wybranym na podstawie kryteriów oceny ofert, pod warunkiem łącznego spełnienia następujących warunków:
  • oferta Wykonawcy spełnia wymagania określone przez Zamawiającego określone w ogłoszeniu o koncesji i w Opisie postępowania o zawarcie umowy koncesji;
  • Wykonawca spełnia kryteria kwalifikacji udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówienie i w Opisie postępowania o zawarcie umowy koncesji oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania o zawarcie umowy koncesji.
  1. Informację w wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający przekaże przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

  1. OKOLICZNOŚCI UZASADNIAJĄCE UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
  2. Zamawiający unieważnia postępowanie o zawarcie umowy koncesji, jeżeli:
  • nie złożono oferty albo wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji;
  • wszystkie oferty albo wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji zostały odrzucone.
  1. Zamawiający może unieważnić postępowanie o zawarcie umowy koncesji w przypadkach opisanych w art. 39 ust. 2 ustawy o umowie koncesji.

 

  • POUCZENIE O PRAWIE DO WNIESIENIA ŚRODKÓW OCHRONY PRAWNEJ
  1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w zawarciu umowy koncesji oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest obowiązany na podstawie ustawy.
  2. Organem właściwym do rozpoznawania odwołań jest Krajowa Izba Odwoławcza. Do wnoszenia i rozpoznawania odwołań stosuje się odpowiednio przepisy działu VI rozdziału 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawa zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1579 z późn. zm.) [dalej PZP], z wyjątkiem art. 180 ust. 2 PZP, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
  3. Wpis od odwołania uiszcza się w wysokości należnej od odwołania dotyczącego zamówienia publicznego, którego wartość jest:
  • mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP - jeżeli wartość koncesji jest mniejsza niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. 2016 poz. 1920);
  • równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP - jeżeli wartość koncesji jest równa lub przekracza kwotę określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. 2016 poz. 1920).
  1. Odwołanie wnosi się w terminie:
  • 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 15 dni, jeżeli została przekazana w inny sposób;
  • 10 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej albo zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o koncesji lub zamieszczenia dokumentów koncesji na stronie internetowej, w przypadku odwołania wobec treści ogłoszenia o koncesji lub dokumentów koncesji;
  • 10 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej albo zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy koncesji, w przypadku odwołania wobec zawarcia umowy koncesji bez uprzedniej publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej albo zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o koncesji;
  • 30 dni od dnia, w którym zamawiający opublikował ogłoszenie o zawarciu umowy koncesji, pod warunkiem że ogłoszenie to zawiera uzasadnienie decyzji zawarcia umowy koncesji bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o koncesji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej albo zamieszczenia ogłoszenia o koncesji w Biuletynie Zamówień Publicznych;
  • 30 dni od dnia, w którym zamawiający opublikował ogłoszenie o zmianie umowy koncesji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej albo zamieścił ogłoszenie o zmianie umowy koncesji w Biuletynie Zamówień Publicznych;
  • 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy koncesji w przypadku nieopublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o zawarciu umowy koncesji albo gdy opublikowane ogłoszenie nie zawierało uzasadnienia;
  • 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy koncesji w przypadku niezamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zawarciu umowy koncesji albo gdy zamieszczone ogłoszenie nie zawierało uzasadnienia.
  1. Na wyrok lub postanowienie kończące postępowanie odwoławcze Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. 
  2. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1481) jest równoznaczne z jej wniesieniem. Do postępowań toczących się wskutek wniesienia skargi stosuje się przepisy działu VI rozdziału 3 PZP.

 

  • ZAŁĄCZNIKI

Wykaz załączników do Opisu postępowania o zawarcie umowy koncesji:

  1. Załącznik nr 1 – formularz oferty,
  2. Załącznik nr 2 – wzór oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania;
  3. Załącznik nr 3 – wzór oświadczenia dotyczącego części z przesłanek wykluczenia z postępowania;
  4. Załącznik nr 4 – wzór oświadczenia dotyczącego posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej;
  5. Załącznik nr 5 – wzór oświadczenia o objęciu ochroną ubezpieczeniową;
  6. Załącznik nr 6 - wzór oświadczenia, o posiadaniu kwalifikacji technicznych lub zawodowych, w tym posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania potencjałem technicznym oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania przedmiotu koncesji
  7. Załącznik nr 7 – wzór informacji o podmiotach, na których zdolności powołuje się wykonawca;
  8. Załącznik nr 8 -  wzór zobowiązania;
  9. Załącznik nr 9 – wzór umowy Koncesji.

Zarząd Województwa Podlaskiego na posiedzeniu w dniu 10 lipca 2018 r. przyjął uchwałę w sprawie wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji na  „Świadczenie usług operatora infrastruktury sportowo- rekreacyjnej zlokalizowanej przy jeziorze Szelment Wielki”.

Jako najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu, zgodnie z propozycją Komisji oceniającej oferty, Zarząd wybrał ofertę złożoną przez: WOSiR Szelment Sp. z o.o., Szelment 2, 16-404 Jeleniewo.

Oferta podmiotu WOSiR Szelment Sp. z o.o. została oceniona przez Komisję jako spełniająca kryteria kwalifikacji określone w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji oraz nie stwierdzono podstaw wykluczenia określonych w art. 32 ustawy o umowie koncesji.  Oferta podmiotu WOSiR Szelment Sp. z o.o. była jedyną ofertą, jaka wpłynęła w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o koncesji.

Na podstawie kryteriów oceny ofert i wskazanego sposobu liczenia punktów uzyskała 100 pkt, co stanowi maksymalną do uzyskania liczbę punktów.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

Wytwarzający / odpowiadający: Monika Laskowska

Wprowadzający: Monika Laskowska

Data modyfikacji: 2018-07-11

Opublikował: Monika Laskowska

Data publikacji: 2018-05-29

Rejestr zmian