Dostawa sprzętu do uprawiania sportów wodnych.

Dostawa sprzętu do uprawiania sportów wodnych.

14 marca 2014

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

ul. Kard. St. Wyszyńskiego 1

15-888 Białystok

TELEFON: 85 66 54 549

FAX: 85 66 54 567

REGON: 050667685

E-mail: olgierd.kolesnik@umwp-podlasie.pl

Treść ogłoszenia

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:





Białystok: Dostawa sprzętu do uprawiania sportów wodnych

Numer ogłoszenia: 86322 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku , ul. kard. St. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 665 45 51, faks 85 665 46 42.


  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wrotapodlasia.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu do uprawiania sportów wodnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa sprzętu do uprawiania sportów wodnych - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w załączniku nr 1 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.40.00.00-2, 37.41.00.00-5, 37.41.20.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 45.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku



    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 3.1, poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia wynikającego z art. 44 ustawy


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku



    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 3.2, poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia wynikającego z art. 44 ustawy


  • III.3.3) Potencjał techniczny


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku



    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 3.3, poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia wynikającego z art. 44 ustawy


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku



    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 3.4, poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia wynikającego z art. 44 ustawy


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku



  • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 3.5, poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia wynikającego z art. 44 ustawy



III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:


  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:


  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej


  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a. formularz ofertowy (Wzór - zał. nr 3 do SIWZ); b. formularz kalkulacji kosztów (wzór w zał. nr 3.1 do SIWZ) c. pełnomocnictwo do podpisywania oferty oraz do podpisywania zobowiązań w imieniu wykonawcy/konsorcjum (np. jeśli ofertę podpisuje osoba/osoby nie figurujące w odpisie z właściwego rejestru).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w przypadkach, gdy: a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy, której nie dało się przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności i nie jest to zawinione przez Strony, b) w celu prawidłowego wykonania Umowy niezbędna i konieczna jest zmiana sposobu wykonania zobowiązania przez Wykonawcę, czego nie dało się przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności i nie jest to zawinione przez Strony, c) niezbędna i konieczna jest zmiana terminu wykonania Umowy ze względu na zaistnienie okoliczności lub zdarzeń uniemożliwiających realizację Umowy w wyznaczonym terminie, których nie dało się przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności i nie są one zawinione przez Strony, d) gdy zaproponowany w ofercie Wykonawcy sprzęt został wycofany z rynku lub zaprzestano jego produkcji, czego nie dało się przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności i nie jest to zawinione przez Strony, a zaproponowany przez Wykonawcę sprzęt posiada nie gorsze cechy, parametry i funkcjonalności niż sprzęt wycofany, e) zmiany miejsca dostawy ze względu na zmiany organizacyjne po stronie zamawiającego, f) zmiany danych teleadresowych zamawiającego lub wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotapodlasia.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego adres:ul.Kard.S.Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, pok.nr 616; tel.(y): 85 6654551, 85 6654421 fax:85 6654642 zamowienia.publiczne@wrotapodlasia.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku, 15-888 Białystok, ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, pokój 607.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zakup współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013. Osi Priorytetowej III. Rozwój turystyki i kultury. Działania 3.1. Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Rozstrzygnięcie

OGŁOSZENIE

O WYNIKU POSTĘPOWANIA

O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

 


BO-II.272.12.2014

 

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku informuje, że w postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia publicznego BO-II.272.12.2014 – Dostawa sprzętu do uprawiania sportów wodnych wobec zaistnienia przesłanki przewidzianej art. 93 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.)

 

przedmiotowe postępowanie zostaje unieważnione.

 

W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

 

W uzasadnieniu:

 

            Oferta firmy: TRANSWOJ Wojciech Zbigniew Rutkowski z siedzibą w 16-300 Augustów, ul. Portowa 22 zawiera następujące błędy i wady dotyczące oferowanego przedmiotu zamówienia:

 

1)      Wykonawca pismem z dnia 25.03.2014 r. poinformował Zamawiającego że jego oferta złożona w przedmiotowym postępowaniu nie uwzględnia zmian wprowadzonych przez zamawiającego w trakcie trwania postępowania w zakresie wyłączenia wykonania mocowania dostarczanej skoczni. Wobec powyższego doszło do sytuacji kiedy oferta wykonawcy dotyczy innego zakresu niż faktycznie będącego przedmiotem postępowania.

            Wobec zaistnienia wymienionej powyżej okoliczności, działając na podstawie obowiązujących przepisów ofertę firmy TRANSWOJ Wojciech Zbigniew Rutkowski zamawiający  zmuszony jest odrzucić w oparciu o zapis art. 89 ust.1 pkt. 2  jako ofertę której treść nie odpowiada treści SIWZ.

            Treść oferty musi być zgodna z treścią specyfikacji, a zatem musi odpowiadać wszystkim zawartym w niej wymogom, m.in. zawierać wszystkie, prawidłowe pod względem treści dokumenty, wykazywać fakt spełniania warunków zawartych w specyfikacji, czy też odnosić się w sposób jednoznaczny i zgodny z wymogami opisanymi w SIWZ do przedmiotu zamówienia.

            Zgodnie z zapisami art. 82 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przypadku, gdy zachodzi niezgodność pomiędzy treścią oferty a treścią specyfikacji, zamawiający jest zobowiązany ofertę taką odrzucić.

 

Oferta firmy: MARABUT Sp. z o. o. z siedzibą w 32-070 Czernichów 451 zawiera następujące błędy i wady dotyczące oferowanego przedmiotu zamówienia:

1)      W załączniku nr 3.1 do SIWZ Kalkulacja kosztów – tabelaryczne zestawienie oferowanego asortymentu zamawiający nie jest w stanie jednoznacznie zidentyfikować oferowanych przez dostawcę wyrobów (wymieniony jest jedynie producent, w pojedynczych przypadkach typ, brak również jest specyfikacji – opisu oraz numeru katalogowego).

 

2)      W punkcie 9 (załącznika nr 3.1) oferowany produkt nie jest produktem, który opisał w SIWZ zamawiający. Pismem znak BO-II.272.12.2014 z dnia 21.03.2014 r. w odpowiedzi na pytanie „(Czym są dyski (disco)? Cóż to za rodzaj nart?)”, doprecyzowano że jest to okrągła narta dla dorosłych (deska) bez wiązań do swobodnego pływania. Zaoferowany wyrób to całkowicie odmienny od zamawianego przyrząd do ćwiczeń w wodzie.

 

Wobec zaistnienia wymienionej powyżej okoliczności, działając na podstawie obowiązujących przepisów ofertę firmy MARABUT Sp. z o. o., zamawiający  zmuszony jest odrzucić w oparciu o zapis art. 89 ust.1 pkt. 2  jako ofertę której treść nie odpowiada treści SIWZ.

            Treść oferty musi być zgodna z treścią specyfikacji, a zatem musi odpowiadać wszystkim zawartym w niej wymogom, m.in. zawierać wszystkie, prawidłowe pod względem treści dokumenty, wykazywać fakt spełniania warunków zawartych w specyfikacji, czy też odnosić się w sposób jednoznaczny i zgodny z wymogami opisanymi w SIWZ do przedmiotu zamówienia.

 

Ponadto, wobec wyraźnego wymogu zamieszczonego w treści załącznika 3.1 do SIWZ w „Uwadze” jakie informacje zostaną uznane za wypełniające oczekiwanie zamawiającego i dające podstawę do uznania oferty za złożoną poprawnie w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający zmuszony jest uznać że oferta firmy na mocy art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013.poz.907 ze zm.) podlega odrzuceniu jako oferta której treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

            Zgodnie z zapisami art. 82 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przypadku, gdy zachodzi niezgodność pomiędzy treścią oferty a treścią specyfikacji, zamawiający jest zobowiązany ofertę taką odrzucić.

 

Oferta firmy: MAZURIA Krzysztof Zawistowski z siedzibą 11-214 Galiny 2 zawiera następujące błędy i wady dotyczące oferowanego przedmiotu zamówienia:

1)      W załączniku nr 3.1 do SIWZ Kalkulacja kosztów – tabelaryczne zestawienie oferowanego asortymentu w punktach 15 i 16 jest tylko nazwa wyrobu, brak producenta, opisu i pozostałych informacji. W przypadku skoczni narciarskiej użyta jest tylko nazwa „Kicker” która jest często używaną nazwą zwyczajową określającą ogólnie skocznie narciarskie dla nart wodnych. Wobec powyższego zamawiający nie jest w stanie jednoznacznie zidentyfikować oferowanych przez wykonawcę wyrobów.

 

Wobec zaistnienia wymienionej powyżej okoliczności, działając na podstawie obowiązujących przepisów ofertę firmy MAZURIA Krzysztof Zawistowski, zamawiający  zmuszony jest odrzucić w oparciu o zapis art. 89 ust.1 pkt. 2  jako ofertę której treść nie odpowiada treści SIWZ.

            Treść oferty musi być zgodna z treścią specyfikacji, a zatem musi odpowiadać wszystkim zawartym w niej wymogom, m.in. zawierać wszystkie, prawidłowe pod względem treści dokumenty, wykazywać fakt spełniania warunków zawartych w specyfikacji, czy też odnosić się w sposób jednoznaczny i zgodny z wymogami opisanymi w SIWZ do przedmiotu zamówienia.

 

Ponadto, wobec wyraźnego wymogu zamieszczonego w treści załącznika 3.1 do SIWZ w „Uwadze” jakie informacje zostaną uznane za wypełniające oczekiwanie zamawiającego i dające podstawę do uznania oferty za złożoną poprawnie w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający zmuszony jest uznać że oferta firmy na mocy art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013.poz.907 ze zm.) podlega odrzuceniu jako oferta której treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

            Zgodnie z zapisami art. 82 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przypadku, gdy zachodzi niezgodność pomiędzy treścią oferty a treścią specyfikacji, zamawiający jest zobowiązany ofertę taką odrzucić.