Ochrona obiektów i mienia Województwa Podlaskiego sprawowana w okresie: 01.06.2018 – 31.05.2020

Tytuł Ochrona obiektów i mienia Województwa Podlaskiego sprawowana w okresie: 01.06.2018 – 31.05.2020
Typ Zamówienia Transakcje objęte ustawą Pzp
NR Zamówienia BZP.272.9.2018
Kategoria Usługi
Status Postępowania Zakończone
Termin składania ofert 2018-05-10

Białystok, dnia 24 kwietnia 2018 r.

BZP.272.9.2018

 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

na usługi społeczne

 

 Ochrona obiektów i mienia Województwa Podlaskiego sprawowana w okresie: 01.06.2018 – 31.05.2020

  

I. Nazwa (firma) oraz adres zamawiającego.

 

 

Województwo Podlaskie

ul.Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1

15-888 Białystok

Telefon: (85) 66 54 551, (85) 66 54 421

Faks: (85) 66 54 642

www: przetargi.wrotapodlasia.pl

e-mail: zamowienia.publiczne@wrotapodlasia.pl

REGON: 050667685

NIP: 542-25-42-016

 

Adres do korespondencji.

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

ul.Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1

15-888 Białystok

Telefon: (85) 66 54 551, (85) 66 54 421

Faks: (85) 66 54 642

e-mail: zamowienia.publiczne@wrotapodlasia.pl

 II. Podstawa prawna udzielenia zamówienia:

 Niniejsze postępowanie jest prowadzona na podstawie Regulaminu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówień publicznych na usługi społeczne i inne szczególne usługi w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego o wartości od 30 000 euro do 750 000 euro stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 197/2598/2017 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 7 marca 2017 r.

III. Opis przedmiotu zamówienia oraz określenie wielkości lub zakresu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest ochrona obiektów i mienia Województwa Podlaskiego sprawowana w okresie od 01.06.2018 r. do 31.05.2020 r.

2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części:

a) Część 1 - Ochrona obiektów i mienia Województwa Podlaskiego w lokalizacjach w Białymstoku przy:

1) ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1;    

2) ul.Poleska 89,

3) ul. Generała Franciszka Kleeberga 20;   

4) ul.Jana Kilińskiego 16              

b) Część 2 - Ochrona obiektów i mienia Województwa Podlaskiego w Rajgrodzie, Ośrodek „Śniadecja”.  

3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 1 i 1.1 do Ogłoszenia.

4. Część 1 Przedmiotu zamówienia finansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Tytuł projektu: Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.

5. Planowany termin realizacji zamówienia: od 01.06.2018 r. do 31.05.2020 r.

6. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (Klasyfikacji CPV):

79710000-4 - Usługi ochroniarskie

79714000-2 - Usługi w zakresie dozoru

 7. Zamawiający wymaga, aby w okresie realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności związane z realizacją zamówienia, polegające na bezpośredniej ochronie fizycznej w formie posterunków, były zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy zapewniającym właściwą realizację przedmiotu zamówienia, zgodnie z oświadczeniem stanowiącym załącznik nr 3 do Wzoru umowy (Wzór umowy stanowi: zał. 3 – dla cz.1 oraz zał. 3.1 – dla cz. 2, do Ogłoszenia).    

8. Wykonawca zobowiązuje się, że w okresie trwania umowy stan ten zostanie zachowany.

9. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem umowy, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby o doświadczeniu nie mniejszym, niż deklarowane w Formularzu ofertowym w ciągu 30 dni licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy.       

10. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności polegające na bezpośredniej ochronie fizycznej w formie posterunków.       

11. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:      

- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;

- przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.     

- żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;

12. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie (nie krótszym niż 5 dni roboczych) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących wskazane czynności (polegające na bezpośredniej ochronie fizycznej w formie posterunków) w trakcie realizacji zamówienia:   b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.

a) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy ;

b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.

13. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we Wzorze umowy (Wzór umowy stanowi: zał.3 – dla cz.1 oraz zał. 3.1 – dla cz. 2, do Ogłoszenia). Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2 czynności.

14. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

15. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 dla cz.1 i 3.1 dla cz.2, do Ogłoszenia.

 

IV. Warunki udziału w postępowaniu:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie okoliczności wskazanych w ustępie 2 oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ustępie 3.

2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy PZP.

3. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:

Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada koncesję na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r. (tj. Dz. U. z 2017 poz. 2213 z późn. zm.).

2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie usług ochrony osób i mienia za szkody wyrządzone działaniem lub zaniechaniem ubezpieczonego w okresie ubezpieczenia w związku z ochroną osób i mienia, na sumę gwarancyjną:

a) dla części 1 min. 600 000,00 zł,

b) dla części 2 min. 100 000,00 zł

 3) zdolności technicznej lub zawodowej:

 

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu jeśli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej (zgodnie z wymogami ustawy o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r) oraz posiadających minimum roczne doświadczenie zawodowe pracownika ochrony,

a) dla części 1 - min. 11 osobami,

b) dla części 2 – min. 4 osobami.

 4. W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część, Wykonawca musi spełnić warunki przewidziane łącznie dla tych Części, przy czym warunek dotyczący ubezpieczenia zostanie spełniony, jeśli Wykonawca spełni wymagania tak, jak dla Części 1.

5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek dotyczący kompetencji lub uprawień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (tj.: posiadanie koncesji ministra właściwego do spraw wewnętrznych wydanej na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia), musi spełniać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, który będzie realizował tę część zamówienia, z którą wiąże się obowiązek posiadania uprawnień. Pozostałe warunki udziału w postępowaniu mogą łącznie spełniać Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.

 

V. Dokumenty lub oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu:

1. Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert OŚWIADCZENIA stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:

1) nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy PZP (załącznik nr 4 do Ogłoszenia);

2) spełnia warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w Rozdziale IV ust. 3 Ogłoszenia (załącznik nr 5 do Ogłoszenia).

2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, przekazuje Zamawiającemu Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Formularz (wzór) Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP stanowi załącznik nr 6 do Ogłoszenia. Powyższego Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą.

3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale IV ust. 3 Ogłoszenia, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów:

1) W celu potwierdzenia warunku że Wykonawca posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej: koncesji ministra właściwego do spraw wewnętrznych wydana na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (tj. Dz. U. z 2017 poz. 2213 z późn. zm.) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej;

2) W celu potwierdzenia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej: dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem (np. polisa ubezpieczeniowa);

3) W celu potwierdzenia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej: wykaz osób niekaranych, które będą skierowane do realizacji zamówienia publicznego, wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz posiadających minimum roczne doświadczenie zawodowe pracownika ochrony (wzór - zał. nr 7 do Ogłoszenia).

VI. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP

 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg załącznika nr 8 do Ogłoszenia).

3. Dla zobowiązania, o którym mowa w ust 2 wymaga się zachowania formy pisemnej (musi zostać złożone w oryginale).

4. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy PZP.

5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:

1)    zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub

2)    zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 1.

8. W celu oceny, czy Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający zastrzega prawo żądania dokumentów, które określają w szczególności:

1)    zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;

2)    sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

3)    zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

4)    czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

9. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie dotyczące tych podmiotów.

VII.     Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika - do oferty winni załączyć dokument pełnomocnictwa wystawionego zgodnie z dyspozycją art. 23 ust. 2 ustawy PZP (tj. o zakresie co najmniej: do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielnie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego), ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.

2. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie okoliczności wskazanych w Rozdziale IV Ogłoszenia.

3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazują spełnianie określonych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Rozdziałem IV ust. 3 Ogłoszenia.

4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: OŚWIADCZENIA, o których mowa w Rozdziale V ust. 1 Ogłoszenia składa (wraz z ofertą) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia stanowią wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

5. Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 Ogłoszenia (tj. oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP) składa każdy z Wykonawców.

VIII.       Kryteria oceny oferty:

1. Cena - 70%

2. Doświadczenie - 30%

Przy wyborze i ocenie oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:

Cena oferowana brutto  - znaczenie 70%

Doświadczenie -znaczenie 30%
 

Ocenę końcową oferty stanowić będzie suma punktów poszczególnych kryteriów obliczonych zgodnie z poniższym wzorem:

Pc+ Pd= Końcowa ocena oferty

Pc  - Kryterium cena

Ocena kryterium zostanie obliczona wg wzoru:

        Cena brutto najniższej oferty

        spośród ofert nieodrzuconych

Pc = --------------------------------------- x 100 [pkt.] x 70%

         Cena oferty badanej brutto

        

Oferta w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 70 punktów.  

Waga 70 %

 Pd - Kryterium doświadczenie

 

Zamawiający wymaga aby wszyscy pracownicy ochrony skierowani do realizacji zamówienia byli doświadczonymi pracownikami ochrony ze stażem pracy w tym zakresie minimum 1 rok.

Ocenie podlega doświadczenie osób, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia publicznego.

Punkty w tym kryterium będą przydzielone Wykonawcy na podstawie długości stażu pracy w ochronie pracownika skierowanego do realizacji zamówienia dysponującego najkrótszym stażem pracy.

  • powyżej 1 roku do 2 lat –         5 punktów;
  • powyżej 2 lat do 3 lat   – 10 punktów;
  • powyżej 3 lat do 4 lat   – 20 punktów;

·         powyżej 4 lat                 – 30 punktów;

Oferta w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 30 punktów.

 

Nowozatrudnieni (w trakcie wykonywania umowy) pracownicy ochrony nie mogą mieć krótszego stażu pracy niż wynika to z oferty i przyznanych punktów za to kryterium.

Pd - punkty otrzymane za doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

Uwaga!

Jeżeli Wykonawca w Formularzu Oferty nie wskaże jednoznacznie jakie doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia oferuje, Zamawiający w kryterium „doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia” za ten element nie przyzna punktów.

 

Waga 30 %

 IX. Ocena ofert

1. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy PZP, przewiduje możliwość najpierw dokonania oceny ofert, a następnie zbadania, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

2. Na podstawie dołączonych do złożonej oferty OŚWIADCZEŃ, o których mowa w Rozdziale V Zamawiający dokonuje weryfikacji wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu

3. Po pozytywnej weryfikacji okoliczności o których mowa w ust. 2 Zamawiający, w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale IV Ogłoszenia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów o których mowa w Rozdziale V ustęp 3.

X. Termin wykonania zamówienia: od 01.06.2018 r. do 31.05.2020 r.

XI. Termin związania ofertą

1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni, z tym, że bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2. Wykonawca może przedłużyć termin związania ofertą, na czas niezbędny do zawarcia umowy, samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

XII. Sposób przygotowania oferty oraz miejsce i termin składania ofert:

 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

2. Zamawiający nie wymaga i nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

3. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę dla każdej części.

4. Ofertę stanowi wypełniony formularz ofertowy wraz z kalkulacją cenową zamówienia (według wzoru stanowiącego załącznik nr 2, 2.1 i/lub 2.2 do Ogłoszenia).

5. Wraz z ofertą powinny zostać złożone:

1) OŚWIADCZENIA (wymagane postanowieniami zawartymi w Rozdziale V ust. 1 pkt 1 i 2 Ogłoszenia).

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców (zgodnie z Rozdziałem VII ust. 4 Ogłoszenia).

Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także ww. oświadczenie dot. tych podmiotów (zgodnie z Rozdziałem VI ust. 9 Ogłoszenia).

2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - zgodnie z postanowieniami zawartymi w Rozdziale VII ust. 1 Ogłoszenia.

3) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że: Zamawiający może je uzyskać w szczególności z pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

6. Jeżeli z przedstawionych dokumentów wynika, że osoba, która podpisała ofertę nie jest uprawniona do reprezentacji Wykonawcy w obrocie gospodarczym, do oferty załączyć należy dokument pełnomocnictwa - złożony w oryginale. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ono potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza.

7. Oferta powinna być podpisana (w wyznaczonych miejscach) przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.

8. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.

9. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny.

10. Nieczytelne oferty mogą zostać odrzucone.

11. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, etc. powinno być parafowane przez Wykonawcę (tj. osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym), w przeciwnym razie nie będzie uwzględnione.

12. Oferty należy składać w terminie do dnia 10 maja 2018 r. do godziny 10:00 w siedzibie Zamawiającego tj. w budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, pokój 022 (kancelaria ogólna).

13. Ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami należy sporządzić i złożyć w jednym egzemplarzu. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu (np. w kopercie), uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem wykonawcy, i zaadresowane na zamawiającego:

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku, 15-888 Białystok, ul.Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, pokój 022 (kancelaria ogólna)z następującym dopiskiem:  

„Ochrona obiektów i mienia województwa podlaskiego sprawowana w okresie: 01.06.2018 – 31.05.2020 „Nie otwierać przed dniem 10 maja 2018 r. do godz.10:30”

14. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 10 maja 2018 r. o godzinie 10:30 w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 15 – 888 Białystok pokój 616.

XIII. Sposób komunikacji zamawiającego z wykonawcami oraz wymagania formalne dotyczące składanych oświadczeń i dokumentów.

 

1. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną z uwzględnieniem wymogów dotyczących formy, ustanowionych w ust. 3 i 4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem (na nr 85 66 54 642) lub elektronicznie (na adres mailowy: zamowienia.publiczne@wrotapodlasia.pl).

2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

3. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.

4. W postępowaniu Oświadczenia, o których mowa w Rozdziale V Ogłoszenia, składa się w formie pisemnej.

5. Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126), zwane dalej „Rozporządzeniem”, inne niż oświadczenia, o których mowa ust. 4, należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

6. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej podpisane własnoręcznym podpisem.

7. Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonywane w formie pisemnej powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).

8. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w Rozporządzeniu, innych niż oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

9. W zakresie nie uregulowanym w niniejszym Ogłoszeniu, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia.

10. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami w związku z toczącym się postępowaniem są: Izabella Marta Chwaszczewska, Alicja Rudnicka, Łukasz Czułowski, pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, adres: ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, pok. nr 616; telefon(y): (85) 66 54 551, (85) 66 54 421 fax: (85) 66 54 642, e-mail: zamowienia.publiczne@wrotapodlasia.pl

 XIV. Udzielanie wyjaśnień treści Ogłoszenia

1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Ogłoszenia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Ogłoszenia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

2. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Ogłoszenia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt 1, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.

3. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w ust. 1.

4. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający zamieszcza na stronie internetowej.

5. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego Ogłoszenia a treścią udzielonych wyjaśnień lub zmian Ogłoszenia, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.

6. Zamawiający nie będzie udzielał ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania, w sprawach wymagających zachowania formy pisemnej. Uzyskane odpowiedzi nie będą wiążące dla Zamawiającego i Wykonawców.

7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Ogłoszenia. Dokonaną zmianę Ogłoszenia Zamawiający udostępni na stronie internetowej.

8. Jeżeli w wyniku zmiany treści Ogłoszenia będzie niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania oraz zamieści informację na stronie internetowej.

XV. Informacja o dokumentach, które należy złożyć wraz z ofertą:

1. Do oferty, stanowiącej załącznik nr 2, 2.1 i/lub 2.2 do Ogłoszenia, muszą być dołączone następujące dokumenty, aktualne na dzień składania ofert:

1) Oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca

a) nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy PZP (załącznik nr 4 do Ogłoszenia);

b) spełnia warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w Rozdziale IV ust. 3 Ogłoszenia (załącznik nr 5 do Ogłoszenia).

c) Jeżeli oferta zostanie podpisana przez osobę/y która ofertę nie jest uprawniona do reprezentacji Wykonawcy w obrocie gospodarczym, do oferty załączyć należy dokument pełnomocnictwa - złożony w oryginale. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ono potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza.

d) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg załącznika nr 8 do Ogłoszenia). Zobowiązanie należy złożyć w oryginale.

XVI. Złożona oferta przez Wykonawcę stanowić będzie oświadczenie woli do wykonania przedmiotowego zamówienia na warunkach w niej zawartych.

XVII. Zamawiający może unieważnić prowadzone przez siebie postepowanie bez podania Wykonawcom przyczyn.

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

Wytwarzający / odpowiadający: Izabella Marta Chwaszczewska

Wprowadzający: Izabella Marta Chwaszczewska

Data modyfikacji: 2018-06-12

Opublikował: Izabella Marta Chwaszczewska

Data publikacji: 2018-04-24

Rejestr zmian