Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10

Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10

8 maja 2012

Muzeum Podlaskie w Białymstoku

ul. Rynek Kościuszki 10

15-426 Białystok

FAX: (085) 742 14 40

REGON: 000276328

E-mail: muzeum@muzeum.bialystok.pl

Tryb przetargu

przetarg nieogranioczony

Treść ogłoszenia

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:





Białystok: Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10

Numer ogłoszenia: 144956 - 2012; data zamieszczenia: 08.05.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Podlaskie w Białymstoku , ul. Ratusz-Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7421473, 7421440.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont dachu na budynku Ratusza siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10 Szczegółowy zakres prac: Remont dachu Wymiana pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej esówki, obróbek z blachy miedzianej, rynien dachowych i rur spustowych z blachy miedzianej, pokrycia lukarn, montaż nowych (będących w posiadaniu Inwestora) okien w lukarnach dachowych, docieplenie stropodachu I pietra. 1. Roboty rozbiórkowe Rozbiórka pokrycia dachowego z dachówki esówki, usuniecie łat, izolacji z papy, usuniecie uszkodzonego odeskowania drewnianego, demontaż istniejącej instalacji odgromowej, demontaż istniejących na dachu lamp podświetlenia wieży ratusza, demontaż rynien i rur spustowych z blachy miedzianej, demontaż pokrycia lukarn i fragmentów dachu przy ścianach szczytowych alkierzy, demontaż obróbek blacharskich z blachy miedzianej, wymiana elementów ozdobnych architektonicznych lukarn z blachy miedzianej. Elementy rzeźbiarskie dachu na czas prowadzonych robót budowlanych należy zdemontować i poddać zabiegom konserwatorskim. Zabiegi konserwatorskie zdemontowanych elementów rzeźbiarskich leżą po stronie Zamawiającego. 2. Konstrukcja dachu Konstrukcja więźby dachu mansardowego krokwiowa, krokwie 8 16 cm w rozstawie co ok. 70 cm. Płatwie 16 20 cm podparte słupami 16 16 cm z mieczami, murłaty 14 14cm.Więźba dachowa alkierzy krokwiowa, krokwie 8 16 cm w rozstawie co ok. 70 cm. Konstrukcja więźby, dostępna z poddasza jest w zadowalającym stanie technicznym. Cześćwięźby dachowej jest niedostępna do oględzin. W trakcie remontu dachu, po jego odkryciunależy sprawdzić całość więźby dachowej i elementy więźby dachowej uszkodzone przez szkodniki lub grzyby, należy wymienić na nowe. 3. Zabezpieczenie konstrukcji dachu Elementy drewniane zaimpregnować środkiem grzybobójczym i owadobójczym oraz ognioochronnym, starannie zaimpregnować końcówki krokwi, płatwi i murłat. Zabezpieczyć konstrukcje do klasy NRO, impregnować systemem zabezpieczeń ognioochronnych do stanu niezapalności poprzez użycie impregnujacego ogniochronnego systemu zabezpieczeń - 2 warstwy natrysku doprowadzające do stanu niezapalności i 2 warstwy natrysku środkiem nawierzchniowym zamykającym. . 4. Izolacje termiczne W dachu I pietra, po zdemontowaniu deskowania, pomiędzy krokwiami wymienić istniejącą izolacje z trocin na izolacje gr 16 cm z wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła: 0,037W mK, na warstwie folii polietylenowej gr 0,3 mm. W lukarnach uzupełnić ocieplenia wełna mineralnej grubości 16 cm. Nad istniejącym stropem I pietra, w poddaszu, wymienić istniejącą izolacje termiczna z trocin na izolacje z wełny mineralnej. Na istniejącym stropie ułożyć legarki drewniane impregnowane 5 20 cm co 60 cm, pomiędzy legarki ułożyć izolacje termiczna gr 20 cm z wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła: 0,037W mK, na warstwie folii polietylenowej gr 0,3 mm. Aby można było chodzić nad izolacja termiczna, do legarów przybić deski podłogowe sosnowe na pióro i wpust gr 32 mm. Nad istniejącymi stropami alkierzy wymienić istniejącą izolacje termiczna z trocin, ułożyć ułożyć izolacje termiczna gr 20 cm z wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła: 0,037W mK, na warstwie folii polietylenowej gr 0,3 mm. Do chodzenia po stropie, aby nie uszkodzić izolacji termicznej - wykonać kładki z desek gr 32 mm na podkładkach z drewna gr 20 cm. 5. Pokrycie dachu Wymiana pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej esówki na pokrycie z dachówki esówki ceramicznej w kolorze ceglastym jak istniejące pokrycie. Dachówki ceramiczne esówki układać zgodnie z wytycznymi producenta dachówek. Stosować kompletny system kształtek dachowych. Dachówki mocować do łat 4 5 cm mocowanych do kontrłat 2,5 5 cm. Kontrłaty przybić nad krokwiami co ok. 70 cm po naprawie i wymianie istniejącego deskowania gr 2,5cm. Wszystkie elementy drewniane impregnować preparatami grzybobójczymi, owadobójczymi i ogniochronnymi. Na deskowaniu mocować izolacje przeciwwilgociowa z folii budowlanej PE klejonej na zakład o grubości 1,0 mm, opcjonalnie stosować papę termozgrzewalna gr 4 mm podkładowa sklejana na zakład. Fragmenty dachu przy ścianach szczytowych alkierzy, oraz wszystkie lukarny pokryć blachamiedziana gr. min 0,6 mm, odtworzyć istniejące pokrycie. Odtworzyć elementy ozdobne lukarn z blachy miedzianej. Blachę miedziana układać na deskowaniu po zamocowaniu izolacji z papy termozgrzewalnej gwoździami i podkładkami miedziowanymi. 6. Instalacja odgromowa Po zdemontowaniu istniejącej instalacji odgromowej, odtworzyć instalacje odgromowa zgodnie z częścią projektu budowlanego: instalacje elektryczne. Instalacje wykonać z drutu miedzianego, na uchwytach systemowych miedziowanych, bez penetracji pokrycia dachowego. 1. Zwód poziomy naturalny stanowi pokrycie blaszane wieży ratusza blacha miedziana. Spełnia ona wymagania stawiane zwodom wykonanym z blachy. Pokrycie blaszane, miedziane, połączyć z przewodami odprowadzającymi, drut FeCu, stosując złącza z mosiądzu. 2. Zwód poziomy sztuczny stanowi drut FeCu 8mm na wspornikach dachowych dachówkowych. 3. Zwód pionowy sztuczny stanowią maszty FeCu 12mm L1m mocowane we wskazanych miejscach do gąsiorów dachu. 4. Przewód odprowadzający stanowi drut FeCu 8mm na wspornikach ściennych. 5. Zbliżenia zwodów do naświetlaczy iluminacji budynku osłonić rurą izolacyjną o wytrzymałości 100kV odporną na UV. Np. rura RHDPEUV 50 5 (grubość ścianki 5mm). 6. Wszystkie przewody odprowadzające w rurze osłonowej o wytrzymałość 100kV. Np polietylen sieciowany 3mm. malowany na kolor elewacji. Osłona 0,5m w gruncie i 2,5m nad nawierzchnią. 7. Środkiem ochrony przed napięciem dotykowym jest osłona rurowa przewodu odprowadzającego oraz nawierzchnia chodników o rezystywności nie mniejszej niż 5 k?m. (warstwa żwiru o grubości 15cm lub nawierzchnia równoważna) 8. Uziom otokowy budynku istnieje. Należy sprowadzić jego stan. W przypadku złego jego stanu należy wymienić na nowy. Uziom otokowy z taśmy FeCu 25x4 układać na głębokości większej od 0,8m w odległości 1m od budynku. Zwracać szczególną uwagę na staranną naprawę nawierzchni wokoło budynku. Nowe uziemienie prowadzić po istniejącej trasie. 9. Wszystkie konstrukcje wsporcze i naciągowe wykonać ze stali pomiedziowanej. 10. Instalację odgromową wykonać używając typowych elementów instalacji odgromowej produkcji np. FIRMA A.H. s.c. KRAKÓW lub DEHN. 7. Obróbki blacharskie Wykonać obróbki blacharskie z blachy miedzianej o grubości min 0,6 mm. Stosować typowerozwiązania obróbek blacharskich pasów nadrynnowych, podrynnowych, koszy załamań dachu, obróbki gzymsów, naprawa i wymiana elementów ozdobnych lukarn z blachy miedzianej. 8. Rynny i rury spustowe Istniejące rynny i rury spustowe z blachy miedzianej, po zdemontowaniu wymienić na nowe z blachy miedzianej gr 0,7 mm. Rynna okrągła o średnicy 15 cm, rury spustowe z rury o średnicy 12 cm. Leje połączenia rury spustowej z rynna wykonać odtwarzając kształt lei istniejących. Rynhaki miedziowane max. co 60 cm, uchwyty rur spustowych miedziowane mocowane do ścian co ok. 1,0 m. Istniejąca kanalizacja deszczowa posiada wyczystki żeliwne w poziomieterenu. 9. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej wykonanych prac - 3 egz..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.13.00-1, 44.23.20.00-5, 45.32.00.00-6, 45.26.10.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 6.000,00 zł ( słownie: sześć tysięcy złotych ). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowe, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium, w przypadku wadium wnoszone w pieniądzu wadium należy wpłacić na konto w PeKaO S.A O/Białystok nr 04 1240 5211 1111 0000 4919 5527 4. Zamawiający zatrzymuje i zwraca wadium Wykonawcom zgodnie z art.46 ustawy .

III.2) ZALICZKI

·                  Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·           III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał ( rozpoczął i zakończył) lub wykonuje ( rozpoczął i aktualnie realizuje) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 robót budowlanych na obiektach zabytkowych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (nie mniejszej niż 350.000,00 zł brutto każda ) z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie spelnia nie spełnia

·           III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych mogą kierować osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych - Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150, poz.1579) spełnia nie spelnia

·           III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada aktualna polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł lub oświadczenie, że z dniem podpisania umowy Wykonawca posiadać będzie ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż wartość zamówienia. spelnia nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·           III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·                  wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

·                  wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

·                  oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

·                  opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

·           III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·                  oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·                  aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·                  aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

·           III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·                  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·           III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Wypełniony zgodnie z treścią i podpisany formularz Oferta, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ 2.Podpisane oświadczenie o akceptacji warunków postępowania, w tym warunków umowy, stanowiące Załącznik 9 do SIWZ 3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i innych dokumentów, jeżeli upoważnienie do ich złożenia nie wynika z przepisów bądź zapisów właściwego rejestru. 4. Oświadczenie o realizacji zamówienia samodzielnie lub przy pomocy podwykonawców stanowiące Załącznik Nr 10 do SIWZ. 5. Oświadczenie o wizji lokalnej stanowiący Załącznik Nr 11 do SIWZ. 6. Kosztorys ofertowy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: a) zmiany stawki podatku VAT, przy założeniu, że cena brutto ulegnie zmianie w stopniu wynikającym ze zmiany stawki podatkowej, zaś cena netto pozostanie bez zmian, b) zmiany przedstawicieli stron umowy, c)przedłużenia terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę o czas niezbędny do należytego wykonania zamówienia, jednakże nie dłuższy niż czas trwania okoliczności je powodujących, w przypadku: - przekroczenia określonych przepisami prawa terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., lub odmowę ich wydania, - konieczności zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich, uzyskania decyzji lub orzeczeń niemożliwych do stwierdzenia w chwili zawarcia umowy, - warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót. d)jeżeli konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj. działania siły wyższej, e)zmniejszenia z uwagi na uzasadnione potrzeby Zamawiającego, zakresu prac wraz z proporcjonalnym zmniejszeniem wynagrodzenia, f)konieczności wprowadzenia zmian, będących następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotapodlasia.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Podlaskie 15-426 Białystok Ratusz - Rynek Kościuszki 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.05.2012 godzina 09:30, miejsce: Muzeum Podlaskie 15-426 Białystok Ratusz - Rynek Kościuszki 10.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Dodatkowe informacje

Otwarcie ofert :
Muzeum Podlaskie w Białymstoku
15-426 Bałystok
Ratusz - Rynek Kościuszki 10
Termin otwarcia: 25.05.2012 roku o godz. 10:00
 
Odpowiedzi na zapytania do SIWZ.
 
 
 
Dotyczy:Remontu dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10
 
            Działając w imieniu Muzeum Podlaskiego w Białymstoku informuję, że do Zamawiającego w dniu 18.05.2012 r. wpłynęły następujące zapytania do SIWZ:
 
 1. Zamawiający przewiduje wykonanie obróbek blacharskich lukarn
owalnych stosując w przedmiarze (poz. 38)  jako podstawę kosztorysową
normę KNR 19-01  0584-10 na wykonanie obróbek murów ogniowych,
rzeczywisty nakład robót odzwierciedlają pozycje KNR 19-01 od 0548 do
0555. Którą z powyższych norm kosztorysowych należy przyjąć do wyceny
robót w ofercie?
            Do wyceny proszę przyjąć pozycje jak w przedmiarze inwestorskim poz. KNR 19-1. 0584-10 - zawarto materiały, robociznę oraz sprzęt a w poz. KNR 19-01 0548 do 0555 zawarto tylko robocizną. Brak w tej pozycji materiałów i sprzętu.
  
2. Pozycja przedmiaru nr 20 zakłada budowę „kładek z desek” na powierzchni 393,31 m2. Czy wartość 393,31 m2 jest to powierzchnia kładek, czy powierzchnia strychu do skomunikowania – w takim wypadku proszę o podanie dokładnej ilości kładek?.
      
Powierzchnia 393,31 - do skomunikowania kładkami.
Kładki wykonać jak w opisie dp PB -z desek gr 32 mm na podkładkach gr 20 cm.
Kładki szer. ok 30 cm w rozstawie ok. 90 cm (osiowo). Ułożyć w poddaszu każdego
z alkierzy po 5 szt, dł ok. 14,0m, 1 pod kalenicą i po dwie po bokach.
Łączna pow. kładek: 14x0,3 x5 x4 = 84 m2
 
3.Czy obróbki blacharskie lukarn są wykonane z blachy miedzianej, czy z   blachy cynkowej miedzianej?. Jakie elementy do złomowania przewiduje pozycja nr 14 przedmiaru robót?
 
 Obróbki blacharskie lukarn mają być wykonane z blachy miedzianej.
 Pozycja 14 w przedmiarze robót obejmuje złomowanie wszystkich elementów metalowych , które mogą wystąpić w trakcie remontu – rozbiórki dachu.
 
 
Dyrektor
Muzeum Podlaskiego w Białymstoku
mgr Andrzej Lechowski
 

ZAPYTANIE DO SIWZ z dnia 23.05.2012 r.



Dotyczy: przetargu na remont dachu na budynku Ratusza.
 
 

                        Działając w imieniu Muzeum Podlaskiego w Białymstoku informuję, że do Zamawiającego w dniu 23.05.2012 r. wpłynęły następujące zapytania do SIWZ:
 
 

1. Poz. 4.2, 4.8 przedmiaru robót instalacji elektrycznych obejmują wykopy pod otok uziemiający wokół ratusza z rozbiórką i ponownym ułożeniem nawierzchni, nie wyszczególniono w powyższych pozycjach demontażu i montażu płyt granitowych znajdujących się na fragmentach oraz przyjęto "polbruk" do ponownego ułożenia w miejsce istniejącej kostki granitowej. Czy w ofercie należy uwzględnić rozbiórkę i montaż nawierzchni z wszystkich występujących w obrębie otoku nawierzchni? Czy
ustalone zostały zasady przejęcia gwarancji na wykonane roboty drogowe nawierzchni z kostki i płyt granitowych na działkach nr 1653, 1655 i 1656 i czy oferent będzie zmuszony przejąć ewentualną odpowiedzialność gwarancyjną na naruszoną nawierzchnię?
 
Istniejący uziom otokowy zlokalizowany wokół budynku Ratusza został wykonany w latach 2007 – 2009. W związku powyższym zgodnie z poz. 3 przedmiaru należy dokonać sprawdzenia jego stanu technicznego. W przypadku stwierdzenia, iż przedmiotowy uziom nie spełnia wymagań technicznych wykonanie nowego uziomu otokowego będzie wchodziło w zakres robót dodatkowych.
 
Zamawiający rezygnuje zatem z przedmiaru robót – instalacje elektryczne, ochrona odgromowa z całej pozycji 4.
 
 
 
Dyrektor
Muzeum Podlaskiego w Białymstoku
mgr Andrzej Lechowski
 
 



 
 

Kontakt

 a) sprawy proceduralne:
     Grażyna Skarżyńska
   - stanowisko służbowe   specjalista ds. zamówień publicznych
   - numer telefonu 085 7421-473, 085 7421-440
   - e-mail: g.skarzynska@muzeum.bialystok.pl
- numer pokoju (w siedzibie zamawiającego): Dział Administracyjno -Gospodarczy    Ratusz- Rynek Kościuszki 10
   - godziny, w których udzielane są informacje dotyczące przetargu:
                                         wtorek –czwartek    godz. 8:00 – 14:30
                                
     b) sprawy merytoryczne:
          Krzysztof Sawicki – inspektor nadzoru budowlanego
           tel.   509 200 501
Joanna Olechno – Kierownik Działu Administracyjno – Gospodarczego w Muzeum Podlaskim w Białymstoku
tel.515 263 998
 

Rozstrzygnięcie

OGŁOSZENIE
                Działając na podstawie art.92 ust.1 ustawy z dnia 29.01.2004 roku Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759  z póź. zm.) zawiadamiam ,że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na remont dachu na budynku Ratusza – siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku  najkorzystniejszą  ofertę złożyła firma :
 Zakład Konstrukcyjno – Montażowy „ASIS” Andrzej Trzeszczkowski 16-070 Choroszcz,   Łyski 4A
 cena ryczałtowa za wykonanie przedmiotu zamówienia – 425 425,81 zł netto
                                                                                               523 273,74 zł brutto
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert
Numer oferty
Nazwa Wykonawcy
 
 
 
Liczba pkt w kryterium
cena 100 %
Razem
1
Przedsiębiorstwo Robót
Elektrycznych i Budowlanych
„MIPA”
Leon Stankiewicz
15-545 Białystok
ul.Ciołkowskiego 24
 
 
 
64,02 pkt.
64,02 pkt.
   2.
 
Polskie Pracownie Konserwacji
Zabytków S.A. w Warszawie
Oddział w Białymstoku
15-565 Białystok
ul. Dojlidy Fabryczne 23
 
 
82,67 pkt.
82,67 pkt.
 3.
Zakład Konstrukcyjno – Montażowy
„ASIS”
Andrzej Trzeszczkowski
16-070 Choroszcz, Łyski 4A
 
 
100 pkt.
100 pkt.
 
 
 
Ponadto działając zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z póź. zm.) zawiadamiam, iż umowa w przedmiotowej sprawie zostanie podpisana z Wykonawcą w dniu  11.06.2012 r.
 
 Białystok, dnia 29.05.2012 r.                                                                                                                                                                                                                        
                                                                                                                                                                                            
                                                                                                                                                                                       
Dyrektor Muzeum Podlaskiego
w Białymstoku
mgr Andrzej Lechowski