Roboty budowlane - dostawa i wymiana stolarki okiennej drewnianej i drzwiowej w budynku Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku

Roboty budowlane - dostawa i wymiana stolarki okiennej drewnianej i drzwiowej w budynku Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku

15 kwietnia 2013

Muzeum Podlaskie w Białymstoku

ul. Rynek Kościuszki 10

15-426 Białystok

FAX: (085) 742 14 40

REGON: 000276328

E-mail: muzeum@muzeum.bialystok.pl

Tryb przetargu

przetarg nieograniczony

Treść ogłoszenia

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:




 


Białystok: Roboty budowlane - dostawa i wymiana stolarki okiennej drewnianej i drzwiowej w budynku Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku

Numer ogłoszenia: 146538 - 2013; data zamieszczenia: 15.04.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane



 


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Podlaskie w Białymstoku , ul. Ratusz-Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7421473, 7421440.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: instytucja kultury wojewodztwa podlaskiego.


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane - dostawa i wymiana stolarki okiennej drewnianej i drzwiowej w budynku Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku.


II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej - przewiduje się wymianę stolarki na nową drewnianą z drewna twardego np. dąb lub modrzew syberyjski z zachowaniem konstrukcji, wymiarów, podziałów i rodzaju okuć - kolorystyka od zewnątrz szare farba Rai nr 7040 od wewnątrz białe farba Ral nr 9016 rodzaj i numer farby wynika z zaleceń konserwatorskich, stolarka bezpieczna PA4, - okna, drzwi balkonowe , naświetla drewniane skrzynkowe będące odwzorowaniem istniejących okien, drzwi balkonowych i naświetli w kolorze szarym tak jak w Pałacu Branickich. Szyby zespolone niskoemisyjne, wypełnione argonem o współczynniku przenikania ciepła U=1,1,szyby antywłamaniowe PA4, okucia antywłamaniowe Roto - NTWKI, klamki z zamknięciem na klucz, klamki mosiężne typu motyIek. - drzwi wejściowe drewniane, antywłamaniowe, będące odwzorowaniem drzwi z epoki. W drzwiach stosuje się okucia i zamki antywłamaniowe, stolarka i okucia winny posiadać atesty organów certyfikujących np. MSWiA. - roboty rozbiórkowe - demontaż istniejącej stolarki okiennej, drzwiowej, parapetów wewnętrznych drewnianych, demontaż istniejących krat, - zamontowanie nowej stolarki okiennej i drzwiowej po zdjęciu wymiarów okien i drzwi z natury, - zamontowanie nowych parapetów wewnętrznych z drewna klejonego liściastego twardego z dębu, - zamontowanie nowych parapetów zewnętrznych z blachy miedzianej, - uzupełnienie tynków na ościeżach, - obrobić parapety i uzupełnić obróbki podokienne zewnętrzne, - pomalować ościeża od zewnątrz farbą fasadową w kolorze elewacji, - odtworzenie tynków glefów po wymianie stolarki i od wewnątrz malowanie glefów farbą mineralną w kolorze pomieszczeń, - zamurowanie cegłą ceramiczna pełną bruzd pionowych i poziomych o przekroju ¼ x ½ z cegły w ścianach z cegieł po demontażu starych ościeżnic. ROBOTY ROZBIÓRKOWE 1. Demontaż istniejącej stolarki okiennej, drzwiowej, 2. Demontaż drzwi wejściowych wraz z naświetlem. 3. Demontaż parapetów wewnętrznych drewnianych i zewnętrznych z blachy miedzianej. 4. Demontaż istniejących krat stalowych w oknach. STOLARKA Okna i drzwi tarasowe Stolarka okienna wg zestawienia stolarki okiennej w części rysunkowej opracowania. Przed wykonaniem stolarki producent zobowiązany jest do sprawdzenia wymiarów montażowych na budowie, Okna nietypowe , półskrzynkowe, obwiedniowe z drewna dębowego lub modrzewia syberyjskiego o współczynniku przenikania ciepła dla całego wyrobu U 1,6 W m2K malowane lakierem bezbarwnym Pakiet szklany Pilkington Optifloat Pilkington Optitherm SN 2-szybowe ze szkła niskoemisyjnego Termo Float z pustką wypełnioną argonem o współczynniku przenikania ciepła Us 1,1 W m2K. W oknach W pomieszczeniach wentylowanych grawitacyjnie wprowadza się mikrowentylację w postaci rozszczelnienia uszczelki między ościeżnicą a ramą okienną w górnej ramie okiennej, współczynnik infiltracji powietrza a=0,5-1,0m3 m h daPa2 3-wg PN - 91 B 02020. Stolarka z zachowaniem konstrukcji, wymiarów, podziałów i rodzaju okuć - kolorystyka od zewnątrz szare farba Ral nr 7040 od wewnątrz białe farba Ral nr 901 rodzaj i numer farby wynika z zaleceń konserwatorskich, okucia mosiężne. W stolarce okiennej stosuje się ramy okienne z okuciami antywyważeniowymi jako wzmocnione. Okna w szybie zewnętrznej szklone szkłem antywłamaniowym ochronnym PA-04. Zewnętrzne skrzydła rozwierane otwierane na zewnątrz, wyposażone w klamki mosiężne typu motylek zamykane na klucz. Zewnętrzne skrzydła drzwi tarasowych rozwierane, otwierane do wewnątrz, wyposażone w klamki mosiężne typu motylek zamykane na klucz. Nie spełnia się § 299. ust. 1. Warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz.U. nr 75 poz. 690 z 2002r z późniejszymi zmianami który mówi, że okna w budynku powyżej drugiej kondygnacji nadziemnej, powinny mieć skrzydła otwierane do wewnątrz, ale zgodnie z ust. 3 przepisów określonych w ust. 1 nie stosuje się do budynku wpisanego do rejestru zabytków. Okno połaciowe - WYKONANE Drzwi Stolarka drzwiowa wg zestawienia stolarki drzwiowej w części rysunkowej opracowania. Przed wykonaniem stolarki producent zobowiązany jest do sprawdzenia wymiarów otworów montażowvch na budowie. Drzwi wejściowe - projektowane indywidualne drzwi drewniane, filongowe z fajkami, zewnętrzne. Stosuje się ościeżnice drewniane pełne tak jak istniejące z dostosowaniem do grubości muru, filongi drewniane ocieplane pianką poliuretanową. Maksymalna wysokość progu przy posadzce - 2 cm. Wyposażone w samozamykacz, antywłamaniowy zamek na klucz, ozdobne klamki z mosiądzu. Parapety wewnętrzne Istniejące parapety wewnętrzne stalowe do wymiany na nowe drewniane dębowe z obłogiem dębowym grubości 4 mm z krawędziami frezowanymi według rysunku detalu, malowane jak stolarka od wewnątrz. Parapety zewnętrzne Istniejące parapety zewnętrzne miedziane do wymiany na nowe z blachy miedzianej o grubości 0,8 mm na piance poliuretanowej i na systemie powłoki izolacji przeciwwilgociowej np. typu Schomburg Aquafin 2 K na murze podokiennym i w progu drzwi balkonowych. NAPRAWA WĘGLARKÓW i GLEFÓW Sprawdzić stan techniczny i zawilgocenie istniejącej konstrukcji ościeży z cegły. Następnie zagruntować powierzchnię ościeży. Uzupełnienie tynków na ościeżach z zaprawy cementowej naprawczej. Wykonać nowy tynk cementowo-wapienny kategorii IV na zewnątrz z dodatkiem mrozoodpornym. Odtworzyć i uzupełnić istniejące profilowania przy ościeżach. Powierzchnie malować dwukrotnie farbą mineralną w tym na elewacji farbą do zewnętrznego stosowania w kolorze istniejącej elewacji. Odtworzenie tynków glefów po wymianie stolarki i od wewnątrz malowanie glefów farbą mineralną w kolorze pomieszczeń. ZAMUROWANIA . Zamurowanie cegłą ceramiczna pełną klasy 15 MPa bruzd pionowych i poziomych o przekroju ¼ x ½ cegły w ścianach z cegieł po demontażu starych ościeżnic. Zamurowania cegła na zaprawie cementowo- wapiennej marki M-7 MPa. IZOLACJE Izolacja termiczna Wskazuje się potrzebę docieplenia obiektu przy dalszych etapach robót remontowych. Obecny zakres ocieplenia wynika z ograniczonego programu remontu zgodnie z umową na dokumentację projektową. b.Izolacja przeciwwilgociowa Izolacja pozioma -Powłoki izolacji typ Schomburg Aquafin 2K na murach podokiennych i w progach drzwi wejściowych i drzwi balkonowych z wywinięciem na ściany i posadzki UWAGI KOŃCOWE: Wszystkie zastosowane materiały powinny być wprowadzone do obrotu wyrobów budowlanych poprzez : -oznakowanie CE, co oznacza, że dokonano oceny zgodności wyrobu z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej, albo wyrób został umieszczony w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, albo - - oznakowany jest znakiem budowlanym, -Wszelkie roboty winny być wykonane pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie z zasadami BHP oraz według Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. - W przypadku podanych dokładnych materiałów i producentów dopuszcza się zastosowanie innych produktów o właściwościach nie gorszych niż Zaproponowane i dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. - Elementy drewniane zaimpregnować środkiem konserwującym i ogniochronnym. - Elementy stalowe zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym. - Przed przystąpieniem do realizacji należy wymiary sprawdzić dokładnie w naturze. - inne opisy robót budowlanych zgodnie z rysunkami- zamieszczonymi w projekcie- rysunki od nr 17 do 25 wraz z zestawieniem stolarki ..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.41.00.00-4, 45.45.30.00-7, 45.42.11.00-5, 45.42.10.00-5.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.




II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł ( słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowe, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium, w przypadku wadium wnoszone w pieniądzu wadium należy wpłacić na konto w PeKaO S.A O/Białystok nr 04 1240 5211 1111 0000 4919 5527 4. Zamawiający zatrzymuje i zwraca wadium Wykonawcom zgodnie z art.46 ustawy .


III.2) ZALICZKI



  • przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW




  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie






  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał ( rozpoczął i zakończył) lub wykonuje ( rozpoczął i aktualnie realizuje) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 robót budowlanych na obiektach zabytkowych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia( wymiana stolarki drzwiowej i okiennej) nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto każda z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej . Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia






  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie






  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych mogą kierować osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych - Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150, poz.1579), Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia






  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada aktualna polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00zł lub oświadczenie, że z dniem podpisania umowy Wykonawca posiadać będzie ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 zł. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia






III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:



  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.


Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:



  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:



  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.


III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych


Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:


III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:



  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


III.4.3.2)



  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.


III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej



  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY


Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)


Wypełniony zgodnie z treścią i podpisany formularz Oferta, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ Podpisane oświadczenie o akceptacji warunków postępowania, w tym warunków umowy, stanowiące Załącznik 10 do SIWZ Pełnomocnictwo do podpisania oferty i innych dokumentów, jeżeli upoważnienie do ich złożenia nie wynika z przepisów bądź zapisów właściwego rejestru. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie oryginału. Oświadczenie o realizacji zamówienia samodzielnie lub przy pomocy podwykonawców stanowiące Załącznik Nr 9 do SIWZ. Oświadczenie o wizji lokalnej stanowiący Załącznik Nr 11 do SIWZ. Szczegółowy kosztorys ofertowy , powinien zawierać: Szczegółowy kosztorys ofertowy prac z wyszczególnionymi kosztami realizacji netto i brutto zadania, przygotowanego przez Wykonawcę robót. Ofertowy kosztorys budowlany musi być szczegółowy i zawierać następujące elementy: stronę tytułową, przedmiar robót, kalkulację szczegółową zastosowanych cen jednostkowych, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - Załącznik Nr 12 do SIWZ Dowód wpłaty wadium


SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian


Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: a) zmiany stawki podatku VAT, przy założeniu, że cena brutto ulegnie zmianie w stopniu wynikającym ze zmiany stawki podatkowej, zaś cena netto pozostanie bez zmian, b) zmiany przedstawicieli stron umowy, c) przedłużenia terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę o czas niezbędny do należytego wykonania zamówienia, jednakże nie dłuższy niż czas trwania okoliczności je powodujących, w przypadku: - przekroczenia określonych przepisami prawa terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., lub odmowę ich wydania, - konieczności zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich, uzyskania decyzji lub orzeczeń niemożliwych do stwierdzenia w chwili zawarcia umowy, - warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót. d) jeżeli konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj. działania siły wyższej, e) zmniejszenia z uwagi na uzasadnione potrzeby Zamawiającego, zakresu prac wraz z proporcjonalnym zmniejszeniem wynagrodzenia, f) konieczności wprowadzenia zmian, będących następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację umowy.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotapodlasia.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Podlaskie 15-426 Bialystok Ratusz - Rynek Kościuszki 10.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.04.2013 godzina 09:30, miejsce: Muzeum Podlaskie 15-426 Bialystok Ratusz - Rynek Kościuszki 10.


IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Dodatkowe informacje

Otwarcie ofert w siedzibie Zamawiającego :
Muzeum Podlaskie
15-426 Bialystok
Ratusz Rynek Kościuszki 10
dnia 30.04.2013 r. o godz. 10:00





Białystok, dnia 23.04.2013 r.
AG/360/03/13
 
 
 
 
Do Zamawiającego w dniu 18.04.2013 roku od Wykonawcy wpłynęły pytania dotyczące postępowania na „Dostawa i wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku Muzeum   Wnętrz Pałacowych w Choroszczy.”
 
 
Pytania :
 
1. Z jakiego gatunku drewna mają być wykonane okna.
2. Czy szyby antywłamaniowe mają być zastosowane tylko w skrzydłach
    zewnętrznych?
3. Jaki poziom antywłamaniowości mają mieć szyby?
4. Czy w skrzydłach zewnętrznych ma być zastosowana zawrotnica której
zastosowanie wyklucza poprawne działanie okuć antywłamaniowych o których
mowa w specyfikacji.
5. Z jakiego rodzaju drewna mają być wykonane parapety wewnętrzne?
 
Odpowiedzi :
 
 
Ad. 1 - drewno dębowe lub z modrzewia syberyjskiego / str.12 opisu do projektu oraz   zestawienie stolarki,
Ad. 2 - okna w szybie zewnętrznej szklone szkłem antywłamaniowym ochronnym PA-4 / str. 13 opisu do projektu,
Ad. 3  - klasa szyby PA-4,
Ad.4 - Muzeum Podlaskie zwróciło się do projektakta z prośbą o odpowiedz na zapytanie. Po uzyskaniu odpowiedzi Muzeum niezwłocznie opublikuje ją na stronie. 
Ad. 5 - dębowe / str. 13 opisu do projektu
 
 
 Odpowiedź na pytanie nr 4
 
 Ad 4  - przewidziane w projekcie do odnowienia i ponownego zamontowania mosiężne uchwyty baskwilowe oraz zawrotnice nie mają wpływu na antywłamaniowość nowoprojektowanych okien i ich okucia. Istniejące elementy zamykające okna są zabytkowe, w związku z tym nie ma możliwości zamiany ich na nowoczesne systemy zamknięć antywłamaniowych.


Dyrektor Muzeum Podlaskiego
w Białymstoku
mgr Andrzej Lechowski





Białystok, dnia 25.04.2013 r.
 
 
 
AG/360/03/13
 
 
 
Dotyczy: „Dostawa i wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku Muzeum   Wnętrz Pałacowych w Choroszczy.”
 
 
 
                        W dniu 25.04.2013 rok wpłynęło do Zamawiającego od Wykonawcy pytanie następującej treści:
 
1. Prosimy o informację czy okna piwniczne VI wykonać jako skrzynkowe czy jako jednoramowe?
 
Odpowiedzi :
 
 
Ad. 1 - okna piwniczne jednoramowe.
 
              Dyrektor Muzeum Podlaskiego
w Bialymstoku
mgr Andrzej Lechowski
 
 
            Białystok, 25.04.2013r
 
 
AG/360/03/13
 
Dot. Wymiany stolarki okiennej i drzwiowej w budynku Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy.
                                    Działając w imieniu Muzeum Podlaskiego w Białymstoku informuję, że w dniu 24.04.2013 r.. do Zamawiającego wpłynęły od Wykonawcy pytania następującej treści:
Zapytania:
  1. Prosimy o informację czy okna owalne poddasza w ilości 9 szt. wchodzą w zakres zamówienia.
Okna powyższe są ujęte w zestawieniu stolarki natomiast nie zostały ujęte w przedmiarze robót.
  1. W przedmiarze robót pozycje dot demontażu stolarki różnią się od pozycji dot. montażu stolarki.
Prosimy o wyjaśnienie z czego to wynika.
  1. Zamawiający wymaga aby zastosować klamki mosiężne typu „motylek” z kluczykiem. Chcielibyśmy wyjaśnić, iż wykonanie takich klamek jest niemożliwe.
 Odpowiedź:
Ad.1
 Okna owalne poddasza nie wchodzą w zakres zamówienia.
Ad.2
Zamawiający po zweryfikowaniu przedmiaru robót stwierdza nieznaczną różnicę
w poz. dot. demontażu i montażu okien. Wykonawca wylicza poz. tak jak są ujęte w przedmiarach
Ad.3
Zgodnie z zaleceniami Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków klamki zamykające okna powinny być takie jak na parterze w pałacyku gościnnym w Białymstoku czyli "motylek. W związku z powyższym należy zastosować zamknięcie klamką typu "motylek" z kluczykiem lub oddzielnie zamykane klamką i oddzielnie kluczykiem.
Tak więc:
Wymagane jest zabezpieczenie zamknięcia okna zewnętrznego zamkiem patentowym w klamce lub oddzielne od klamki. Klamka zamykająca okno zewnętrzne mosiężna, stylizowana na epokę (np. tak jak w oknach parteru Pałacyku Gościnnego Branickich w Białymstoku). Wymagane jest przeniesienie istniejącego odrestaurowanego zamknięcia typu baskwilowego jako element ozdobny.
 
Dyrektor Muzeum Podlaskiego
w Bialymstoku
mgr Andrzej Lechowski
 
 
 

Kontakt

 
Pracownicy zamawiającego uprawnieni do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami:
  a) sprawy proceduralne:
     Grażyna Skarżyńska
   - stanowisko służbowe   specjalista ds. zamówień publicznych
   - numer telefonu 085 7421-473, 085 7421-440
   - e-mail: g.skarzynska@muzeum.bialystok.pl
- numer pokoju (w siedzibie zamawiającego): Dział Administracyjno -Gospodarczy    Ratusz- Rynek Kościuszki 10
   - godziny, w których udzielane są informacje dotyczące przetargu:
     wtorek –czwartek    godz. 8:00 – 14:30
                                 
     b) sprawy merytoryczne:
          Lucyna Awier – inspektor nadzoru budowlanego
           tel.   888 018 489
Joanna Olechno – Kierownik Działu Administracyjno – Gospodarczego w Muzeum Podlaskim w Białymstoku
tel.515 263 998
poniedzialek - piatek godz. 8:00 - 14:30

Rozstrzygnięcie

OGŁOSZENIE
                Działając na podstawie art.92 ust.1 ustawy z dnia 29.01.2004 roku Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759  z póź. zm.) zawiadamiam ,że
w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na  roboty budowlane –dostawa i wymiana stolarki okiennej drewnianej i drzwiowej w budynku Muzeum Wnętrz
Pałacowych w Choroszczy Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku najkorzystniejszą ofertę złożyła firma:
H.P.U.S. „ GRAB”
Zenon Grabowski
Słotwiny 123 a
24 – 310 Karczmiska
cena ofertowa za wykonanie przedmiotu zamówienia 197.695,66 zł netto tj. 243.165,66 zł brutto
Streszczenie oceny i porównania ofert.
Numer oferty
Nazwa Wykonawcy
 
 
Liczba pkt w kryterium
cena 100 %
Razem
1
 
„Mazur Kolor” Zakład Produkcyjny
Bolesław Dąbrowski
Miętkie 58, 12-120 Dźwierzuty
 
 
 
99,10 pkt.
99,10 pkt.
2
Polskie Pracownie Konserwacji Zabytków S.A.
ul. Miałki Szlak 59, 80 – 717 Gdańsk
 
 
77,06 pkt.
77,06 pkt.
3
Fabryka Okien i Drzwi „BAS” sp. z o.o
ul. Smoluchowskiego 1, 20- 474 Lublin
 
 
78,54 pkt.
78,54 pkt.
4
H.P.U.S. „ GRAB”
Zenon Grabowski
Słotwiny 123a , 24 – 310 Karczmiska
 
 
100 pkt.
100 pkt.
5
Konsorcjum
P.H.U. BAR – BUD
Grzegorz Baranik
15-555 Białystok, ul. Dojlidy Fabryczne 1
Przedsiębiorstwo Produkcyjno- Handlowo – Usługowe
„WIT” s.c.
W. Średziński, T.Targoński
15-727 Białystok, ul. Hetmańska 44
 
 
61,10 pkt.
61,10 pkt
Ponadto działając zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z póź. zm.) zawiadamiam,
iż umowa w przedmiotowej sprawie zostanie podpisana z Wykonawcą w terminie   nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania  niniejszego zawiadomienia tj. 20.05.2013 r. 
 
Białystok, dnia 09.05.2013 r.       

Dyrektor
Muzeum Podlaskiego w Bialymstoku
mgr Andrzej Lechowski