Najem central telefonicznych na potrzeby UMWP
Najem central telefonicznych na potrzeby UMWP
22 września 2014
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
ul. Kard. St. Wyszyńskiego 1
15-888 Białystok
TELEFON: 85 66 54 549
FAX: 85 66 54 567
REGON: 050667685
E-mail: olgierd.kolesnik@umwp-podlasie.pl
Treść ogłoszenia
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Białystok: Najem central telefonicznych na potrzeby
UMWP
Numer ogłoszenia: 314148 - 2014; data zamieszczenia: 22.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Numer ogłoszenia: 314148 - 2014; data zamieszczenia: 22.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku , ul.
kard. St. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85
665 45 51, faks 85 665 46 42.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Najem central telefonicznych na potrzeby UMWP.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia:
Najem central telefonicznych na potrzeby UMWP. Szczegółowy opis
przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
32.55.12.00-2, 45.31.41.00-2, 50.33.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 42.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA
OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienia polegające na najmie lub dostawie (wraz z instalacją i konfiguracją) 2 cyfrowych central abonenckich znajdujących się w różnych lokalizacjach zintegrowanych w jeden system telekomunikacyjny (centrala nadrzędna i podrzędna).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE
ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na
podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy
kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
1) Ponadto do oferty należy dołączyć następujące informacje i
dokumenty: a. formularz ofertowy (Wzór - zał. nr 3 do SIWZ); b.
pełnomocnictwo do podpisywania oferty oraz do podpisywania
zobowiązań w imieniu wykonawcy/konsorcjum (np. jeśli ofertę
podpisuje osoba/osoby nie figurujące w odpisie z właściwego
rejestru), c. listę podmiotów należących do tej samej grupy
kapitałowej w przypadku gdy Wykonawca należy do grupy kapitałowej o
której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy. 2) Złożenie przez
wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub
nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla
prowadzonego postępowania jest karalne. 3) Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej
Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.III.4.2 tiret 2,
może przedłożyć równoważne dokumenty określone Rozporządzeniem
Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w
jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz.
231).tj. dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania potwierdzający, że: a) nie otwarto jego
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert, 4) Na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy wykonawca
może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach
finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji
zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował
zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z
nich przy wykonaniu zamówienia. 5) W przypadku wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółka cywilna,
konsorcjum), każdy z wykonawców składa oddzielnie dokumenty
wymienione w pkt III.4.2. 6) W przypadku wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych
podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach
określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących
odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za
zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te
podmioty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków
zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie terminu
realizacji zamówienia w przypadku powstania okoliczności których
nie można było wcześniej przewidzieć, a które uniemożliwiają
realizację zamówienia w pożądanym terminie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych
warunków zamówienia: www.wrotapodlasia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, pok. 616..
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, pok. 616..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert:
01.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa
Podlaskiego w Białymstoku ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, 15-888
Białystok, pok. 607..
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie finansowane ze środków Pomocy Technicznej Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Zamówienie finansowane z
Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Europa inwestująca w obszary wiejskie. Projekt współfinansowany ze
środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu
Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Instytucja
Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
- Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone
na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Rozstrzygnięcie
Białystok,
2014.11.19
OGŁOSZENIE
O WYNIKU
POSTĘPOWANIA
O
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Urząd Marszałkowski Województwa
Podlaskiego w Białymstoku
ul. Kard. S. Wyszyńskiego
1,
15-888 Białystok
ogłasza,
że postępowanie przetargowe o udzielenie zamówienia publicznego
na najem central
telefonicznych na potrzeby UMWP nr BO-II.272.52.2014 zostaje
unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r, nr 113, poz. 759 z późn.
zm.), gdyż jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą,
uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w
sprawie zamówienia publicznego, wynikającą z dokonania przez
zamawiającego czynności z naruszeniem art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7
ust. 1 Pzp.
Uzasadnienie
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania,
Zamawiający powziął informację o dokonaniu nieprawidłowego opisu
przedmiotu zamówienia (pkt. 6 lit. B Załącznik nr 1 do SIWZ
dostarczone urządzenia w tym centrale telefoniczne i telefony,
powinny być fabryczne nowe, wyprodukowane w 2014 lub 2013 r.) Z
analizy parametrów wynika iż wymagania opisu przedmiotu zamówienia
spełnia jedynie system serii optPoint 500 produkcji Simens który
nie jest produkowany od połowy 2011 r. Analiza systemów innych
producentów wskazuje na to iż inne systemy nie spełniają wymagań w
zakresie warunków pracy w zakresie parametrów dot. wilgotności oraz
temperatur (praca w zakresie temperatur +5 - +40°C i przy
wilgotności względnej 5 – 85 % ) oraz wymagań dot. telefonów z
możliwością regulowania nachylenia wyświetlacza. Na rynku, w
regularnej sprzedaży nie występuje produkt, który spełniałby
wszystkie wymagania SIWZ, a wada –na obecnym etapie postępowania -
ma charakter nieusuwalny. Wskazany opis przedmiotu zamówienia jest
elementem znaczącym i warunkującym złożenie prawidłowej,
niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych
Wykonawców.
Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6
ustawy – Prawo zamówień publicznych zamawiający unieważnia
postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli postępowanie obarczone
jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia
publicznego, w przypadku dokonania przez zamawiającego czynności
lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisów ustawy,
które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W
przedmiotowym postępowaniu zamawiający konstruując zapisy SIWZ
nieświadomie wprowadził dyskryminujące zapisy. Modyfikacja treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może dotyczyć
warunków udziału w postępowaniu, a ustalenie, że zamieszczone
zapisy są niezgodne z przepisami właściwych ustaw, stanowi wadę, o
której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy –Prawo zamówień
publicznych. Nie jest możliwe w toku badania i oceny ofert
dokonywanie zmian warunków zarówno podmiotowych, jak i
przedmiotowych, nawet gdyby były one obiektywnie niezasadne z uwagi
na ich np. nieracjonalność, czy trwałe przeszkody uniemożliwiające
potwierdzenie spełnienia takiego warunku. W takim przypadku
zamawiający co najwyżej może rozważać unieważnienie postępowania -
tak jak to wynika z przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy –Prawo
zamówień publicznych (wyrok KIO z dnia 20 czerwca 2012 r., sygn.
akt: KIO 1184/12). Zgodnie z treścią wyroku Sądu Okręgowego w
Białymstoku z dnia 28 kwietnia 2006 r., II CA 218/06, LEX nr 621171
modyfikacja treści SIWZ nie może dotyczyć warunków udziału w
postępowaniu, a wprowadzanie zmian w SIWZ dopiero po upływie
terminu składania ofert stanowi rażące naruszenie Pzp i narusza
warunki udziału wykonawców w postępowaniu o zamówienie.