Zapytanie ofertowe na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: "Rewitalizacja części nadbrzeża Jeziora Rajgrodzkiego w mieście Rajgród"/branża drogowa i elektryczna

Data wydania 2017-09-21
Tytuł Zapytanie ofertowe na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: "Rewitalizacja części nadbrzeża Jeziora Rajgrodzkiego w mieście Rajgród"
Typ Zamówienia Transakcje nieobjęte ustawą Pzp
NR Zamówienia DI.041.2.2017
Kategoria Usługi
Status Postępowania W trakcie
Termin składania ofert 2017-09-29

Rajgród, 21 września 2017 r.

DI.041.2.2017

ZAPYTANIE OFERTOWE

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, zwraca się z zapytaniem o cenę pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Rewitalizacja części nadbrzeża Jeziora Rajgrodzkiego w mieście Rajgród”.

Inwestycja realizowana będzie w ramach projektu pn.”Rewitalizacja części nadbrzeża Jeziora Rajgrodzkiego w mieście Rajgród”. Zadania przewidziane jest do dofinansowania ze środków zewnętrznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 (RPOWP 2014-2020) w ramach Osi VIII: Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, działanie 8.6 Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego.

Do udzielenia niniejszego zamówienia nie stosuje się ustawy z 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) – na podstawie art. 4 pkt 8 ww. ustawy.

I. Opis przedmiotu zamówienia

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9 – Usługi nadzoru budowlanego.

Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego w branżach: elektrycznej i drogowej nad realizacją zadania pn. ”Rewitalizacja części nadbrzeża Jeziora Rajgrodzkiego w mieście Rajgród”

Inwestycja objęta nadzorem polegała będzie na: na zagospodarowaniu nadbrzeża Jeziora Rajgrodzkiego. Zagospodarowanie dotyczy zmian związanych z rozbiórką istniejącego i wykonaniem nowego chodnika i schodów, poszerzenia chodnika z montażem obiektów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojak rowerowy), rozbudowy istniejącej linii energetycznej w zakresie oświetlenia parkowego, wykonanie 5 placyków utwardzonych pod stół do gry w piłkarzyki i 4 zestawy do gry w szachy i chińczyka oraz dostawa i montaż stołu do gry w piłkarzyki i zestawów do gry w szachy i chińczyka.

Szczegółowy zakres objętego nadzorem zadania określa dokumentacja techniczna, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót i zapytanie ofertowe do postępowania znak dostępne na stronie Zamawiającego pod adresem: https://przetargi.wrotapodlasia.pl/pl/zamowienia/urzad_miejski_w_rajgrodzie/wykonanie-inwestycji-rewitalizacja-czesci-nadbrzeza-jeziora-rajgrodzkiego-w-miescie-rajgrod-.html?vid=21349

Zamówienie podzielone jest na części:

pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży elektrycznej,

pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży drogowej,

przy czym funkcję Głównego Inspektora nadzoru inwestorskiego pełnić będzie inspektor nadzoru branży drogowej.

Inspektorzy nadzoru inwestorskiego pełnić będą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.), zgodnie z zakresem określonym w art. 25 i art. 26 ww. ustawy oraz przepisami wykonawczymi.

Inspektorzy nadzoru inwestorskiego będą wykonywać zlecony nadzór zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, z opisem technicznym, obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.

Inspektorzy nadzoru inwestorskiego realizując zadanie będą zobowiązani do:


reprezentowania Zamawiającego – Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, w szczególności z projektami budowlanymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, decyzjami, przepisami prawa, w tym m.in. przepisami techniczno-wykonawczymi, w zakresie BHP i normami oraz zasadami wiedzy technicznej;

sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu;

zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, w tym również z projektami budowlanymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, dla wszystkich asortymentów robót;

podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, prefabrykatów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy prawa, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej, w tym w projektach budowlanych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót;

kwalifikacji materiałów rozbiórkowych niestanowiących odpadu, nadających się do dalszego wykorzystania, przekazanych Zamawiającemu przez Wykonawcę;

potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;

dokonywaniu odbiorów robót zanikowych, ulegających zakryciu i odbiorów instalacji. Główny Inspektor i inspektorzy właściwej branży są zobowiązani być obecni przy każdym odbiorze i potwierdzać odbiór wpisem do dziennika budowy;

sprawdzanie i zatwierdzanie dokumentacji powykonawczej przed odbiorem końcowym;

uczestnictwa w odbiorach poszczególnych etapów i końcowym;

wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych;

żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub zgłoszeniem robót budowlanych;

bieżącej kontroli ilości, terminowości i poprawności wykonywanych robót, podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji;

bieżącego sprawdzania zgodności zamontowanych urządzeń z wymaganiami Zamawiającego, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości – wzywania Wykonawcy do usunięcia wad;

żądania od Wykonawcy robót deklaracji właściwości użytkowych, atestów, certyfikatów
i innych dokumentów dotyczących wbudowanych materiałów i urządzeń i sprawdzanie zgodności z wymaganiami Zamawiającego;

inspektor nadzoru branży elektrycznej dodatkowo - weryfikacji wyników pomiarów
i raportów z badań branży elektrycznej oraz w razie potrzeby dokonywania pomiarów
i sprawdzeń elektrycznych;

po rozpoczęciu robót budowlanych nadzorowania budowy z taką częstotliwością oraz
w takich godzinach, aby była zapewniona skuteczność nadzoru,
jednak nie rzadziej niż
2 razy w tygodniu oraz na każde żądanie Zamawiającego
, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna, najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia, a w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie. Dodatkowo uczestnictwo w każdym odbiorze robót zanikowych i ulegających zakryciu i odbiorach instalacji;

kontrolowania prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót;

informowania na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac, o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych mających na celu ich przezwyciężenie (wczesne ostrzeganie, zwłaszcza w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót);

dokonywania sprawdzania i pisemnego ustosunkowania się do wniosku Wykonawcy robót budowlanych o zmianę umowy wraz z propozycją zmian i dokumentacją konieczną dla uzasadnienia żądania zmian;

udziału w naradach koordynacyjnych budowy;

udziału w przekazywaniu placu budowy;

uczestnictwa w okresie gwarancji i rękojmi przy przeglądach gwarancyjnych na zawiadomienie Zamawiającego, potwierdzenia usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi, uczestnictwa w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji, bez dodatkowego wynagrodzenia.

Koordynatorem czynności inspektorów nadzoru różnych branż jest inspektor nadzoru branży drogowej (Główny Inspektor nadzoru).

II. Warunki udziału w postępowaniu:

W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy:

1.1. skierują do realizacji zamówienia osoby zdolne do wykonania zamówienia, tj.

osobę do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
  (lub osobę posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobę, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych) - dotyczy oferty na część I i oferty kompleksowej

osobę do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży drogowej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej (lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych) - dotyczy oferty na część II,

1.2. skierują do wykonania zamówienia osoby, które posiadają doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich trzech latach:

co najmniej jednej usługi polegającej na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej przy realizacji inwestycji obejmującej zakresem przebudowę, rozbudowę, budowę, modernizację oświetlenia drogowego lub parkowego - dotyczy oferty na część I;

co najmniej jednej usługi polegającej na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego w branży drogowej przy realizacji inwestycji obejmującej zakresem na przebudowę, rozbudowę, budowę, modernizację chodników- dotyczy oferty na część II.

2. Wykonawca udowodni spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez złożenie oświadczeń i wykazów zgodnie z treścią wskazaną w formularzu ofertowym oraz załączenie kopii uprawnień, referencji lub innych dokumentów potwierdzających należyte wykonanie wykazanych usług.

III. Warunki wykluczenia:

Z postępowania o udzielnie zamówienia wyklucza się:

wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.);

wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie
(Dz. U. z 2016 r. poz. 176),

o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny,

skarbowe,

o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);

wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 2;

podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionym do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zmawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy, a Wykonawcą polegające w szczególności:

uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

posiadania co najmniej 10 % udziałów lub akcji,

pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,

pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnionej wątpliwości co do bezstronności tych osób.

Wykonawców, którzy nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu.

Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia przez złożenia oświadczenia, zgodnie
z treścią określoną w formularzu ofertowym.

IV. Kryteria oceny oferty:

Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami:

cena – 95 %,

termin płatności – 5 %.

2.W kryterium „cena” oferty będą ocenianie zgodnie z formułą:

punkty oferty w kryterium "cena" =

najniższa cena brutto spośród badanych ofert

x 100 x 95%

cena brutto badanej oferty

3. W kryterium „termin płatności” oferty będą oceniane w zależności od oferowanego terminu płatności za wykonanie usługi liczonego od dnia wystawienia rachunku/faktury (rachunek/faktura wystawiony zostanie po podpisaniu przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy protokołu odbioru końcowego robót bez zastrzeżeń), przy czym minimalny termin płatności to 14 dni, wg następujących zasad:

a) jeżeli wykonawca zaoferuje termin płatności 14 dni – otrzyma 0 x 5% = 0 pkt

b) jeżeli wykonawca zaoferuje termin płatności 21 dni – otrzyma 50 x 5% = 2,5 pkt

c) jeżeli wykonawca zaoferuje termin płatności 30 dni – otrzyma 100 x 5% = 5 pkt.

Jeżeli wykonawca w ofercie poda termin płatności w innych jednostkach niż dni (np. 4 tygodnie) lub jako inne terminy (np. 28 dni), do obliczenia punktów termin płatności zostanie przeliczony na dni i zaokrąglony do pełnych terminów wymienionych w pkt a-c w dół (np. za termin płatności 28 dni wykonawca otrzyma 2,5 pkt.). W umowie zostanie wpisany termin płatności zgodnie z ofertą Wykonawcy.

4. Ostateczna ilość punktów przyznanych ofercie będzie sumą punktów oferty we wszystkich kryteriach. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta oferta ważna, która uzyska największą łączną liczbę punktów.

5.Przy wyborze najkorzystniejszych ofert Zamawiający wybierze te oferty, które uzyskają najwyższą liczbę punktów. Jeżeli dwie lub więcej ofert na daną część uzyska tę samą liczbę punktów, Zamawiający wybiera ofertę tańszą. Jeżeli dwie lub więcej ofert na daną część uzyska tę samą liczbę punktów przy takiej samej cenie ofertowej, Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenie oferty dodatkowej z zastrzeżeniem, że cena oferty dodatkowej nie może być wyższa niż cena oferty podstawowej.

6. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną, lub dwie, przy czym Zamawiający będzie oceniał oferty oddzielnie dla każdej części.

7.Cena ma być wyrażona w polskich złotych. Cena za wykonanie danej części zamówienia
jest ceną ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i efektywnego wykonania zamówienia, w tym koszty dojazdów oraz koszty materiałów potrzebnych do realizacji zamówienia oraz podatek VAT.

8.Jeżeli na daną część nie zostanie złożona żadna oferta, Zamawiający dla pozostałych części wybierze ofertę najkorzystniejszą lub ponowi zapytanie na wszystkie części.

9.Cena za pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego jest stała i nie ulega zmianie w trakcie realizacji umowy, również w przypadku wydłużenia terminu wykonania zamówienia spowodowanego wydłużeniem terminu wykonania robót budowlanych, które będą przedmiotem pełnienia nadzoru.

V. Termin realizacji zamówienia

1. Od dnia podpisania umowy do czasu ostatecznego odbioru końcowego zadania (po upływie okresu gwarancji).

2. Przewidywany termin realizacji inwestycji objętej nadzorem: 30 listopada 2017 r.

Okres gwarancji na wykonanie robót – zgodnie z ofertą Wykonawcy robót, od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót.

VI. Miejsce i termin złożenia ofert

Oferty, podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, należy:

dostarczyć w wersji pisemnej do Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie przy ul. Warszawskiej 32, 19-206 Rajgród w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 11 na I piętrze budynku,

lub

zeskanować i przesłać na adres e-mail: gabriela.wysocka@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl, przy czym oferta wysłana drogą e-mail musi być niezwłocznie przesłana również w formie pisemnej. Datą wpływu oferty jest data wpływu e-maila.

Oferty należy składać do dnia 29 września 2017 r. do godziny 15.00

Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

VII. Sposób przygotowania oferty

Oferty należy złożyć wg wzoru formularza ofertowego stanowiącego załącznik do niniejszego zapytania.

Należy podać cenę ryczałtową za wykonanie zamówienia dla danej części. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną, lub dwie części. Cenę należy podać na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do zapytania ofertowego.

W treści oferty należy zawrzeć oświadczenia i wykazy, o których mowa w niniejszym zapytaniu, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.

Do oferty należy załączyć kopie uprawnień wykazanych osób oraz kopie referencji lub innych dokumentów potwierdzających należyte wykonanie wykazanych usług.

Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy.

Zamawiający odrzuca ofertę:

której treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,

złożoną przez Wykonawcę wykluczonego z postępowania.

7. Okres związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.

VIII. WARUNKI ISTOTNYCH ZMIAN UMOWY

Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Nie jest zmianą umowy wymagającej formy pisemnej:

wyznaczenie innych osób do kontaktu w sprawach realizacji umowy niż wskazane
w umowie,

utrata mocy lub zmiany aktów prawnych przywołanych w umowie. W każdym takim przypadku Wykonawca ma obowiązek stosowania się do obowiązujących aktów prawa.,

Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli Wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania zrealizowanej części umowy.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy w przypadkach rażącego nienależytego wykonywania umowy, w szczególności mogącego wpłynąć na jakość wykonania robót objętych nadzorem inwestorskim.

W przypadku odstąpienia od umowy skutki odstąpienia nastąpią na przyszłość - od dnia skutecznego złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy i nie dotyczą takich postanowień umownych jak prawo żądania odszkodowania za nienależyte wykonanie umowy.

W uzasadnionych przypadkach Wykonawca ma prawo skierować do wykonania zamówienia inną osobę, niż wskazana w ofercie pod warunkiem, że osoba ta spełnia wymagania Zamawiającego określone w niniejszym zapytaniu.

IX. Informacje dodatkowe:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania – jeżeli kwota najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację niniejszego zamówienia lub jeżeli środki zewnętrzne, z których Zamawiający zamierzał sfinansować inwestycję, nie zostały mu przyznane.,

Wszelkie zapytania należy kierować na adres: Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206
Rajgród, pocztą elektroniczną e-mail:
gabriela.wysocka@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl bądź faksem 86 272 19 41.

O terminie zawarcia umowy Wykonawca/y z najkorzystniejszą ofertą zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo.

X. Załączniki do zapytania ofertowego

- Formularz ofertowy

 

Rajgród, dnia 03 października 2017 r.

DI.041.2.2017




Unieważnienie zapytania ofertowego


            Gmina Rajgród informuje, że postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego z dnia 21.09.2017 r., dotyczące pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. „Rewitalizacja części nadbrzeża Jeziora Rajgrodzkiego w mieście Rajgród” zostało unieważnione na podstawie zapisów części IX zapytania ofertowego. Kwota najkorzystniejszej oferty przekroczyła kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację niniejszego zamówienia.


Metryka strony

Udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

Wytwarzający / odpowiadający: Gabriela Bieniewska-Wysocka

Wprowadzający: Gabriela Bieniewska-Wysocka

Data modyfikacji: 2017-10-04

Opublikował: Gabriela Bieniewska-Wysocka

Data publikacji: 2017-09-21

Rejestr zmian