opracowanie i wykonanie szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych wykorzystywanych przy składaniu wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPOWP 2014-2020
Tytuł | Opracowanie i wykonanie szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych wykorzystywanych przy składaniu wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPOWP 2014-2020 |
---|---|
Typ Zamówienia | Transakcje nieobjęte ustawą Pzp |
NR Zamówienia | DRR-VIII.433.2.5.2018 |
Kategoria | Usługi |
Status Postępowania | Zakończone |
Termin składania ofert | 2018-05-24 |
I Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie i wykonanie szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych wykorzystywanych przy składaniu wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 (RPOWP 2014-2020). Arkusze wykorzystywane będą przez pracowników Instytucji Zarządzającej RPOWP 2014-2020 (IZ RPOWP 2014-2020) oraz Wnioskodawców ubiegających się o dofinansowanie w ramach Programu. Do szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych Wykonawca dołączy dokumentację szablonów arkuszy kalkulacyjnych (administratora i użytkownika) niezbędną do poprawnego i sprawnego posługiwania się arkuszami. Arkusze będą każdorazowo zamieszczone przez Zamawiającego podczas ogłaszania naboru wniosków o dofinansowanie na stronie RPOWP – www.rpo.wrotapodlasia.pl, w formie zabezpieczonych przed zmianami plików, do pobrania wraz z dokumentacją konkursową. Arkusze nie będą wypełniane on-line.
II Cel zamówienia.
- Uproszczenie zasad aplikowania poprzez ujednolicenie wymagań wobec Wnioskodawców aplikujących o środki z EFRR w ramach RPOWP 2014 – 2020.
- Wzrost jakości merytorycznej składanych wniosków o dofinansowanie.
- Usprawnienie i ułatwienie procesu oceny wniosków o dofinansowanie.
III Podstawowe założenia budowy szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych
- Arkusze kalkulacyjne będą umożliwiać określenie danych wyjściowych determinujących wybór szablonu modelu finansowego adekwatnego dla danego podmiotu i rodzaju przedsięwzięcia, w tym m.in.:
- Wybór z listy rozwijanej Osi Priorytetowej RPOWP 2014 – 2020,
- Wybór z listy rozwijanej Działania/Poddziałania RPOWP 2014 – 2020,
- Wybór z listy rozwijanej realizacji projektu z pomocą publiczną/częściową pomocą publiczną lub bez pomocy publicznej,
- Wybór z listy rozwijanej okresu odniesienia, w tym po uwzględnieniu Wytycznych w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014-2020.
- W przypadku realizacji projektu z pomocą publiczną/częściową pomocą publiczną, należy zbudować kilka rodzajów arkuszy modeli, tak, by umożliwić Wnioskodawcom zastosowanie odpowiedniego sposobu wyliczenia pomocy publicznej, w tym po uwzględnieniu zapisów Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (GBER) (np. kwota pomocy jako % kosztów kwalifikowalnych, kwota pomocy nie przekracza różnicy między kosztami kwalifikowalnymi a zyskiem operacyjnym z inwestycji (art. 56 GBER).
- Szablon arkusza kalkulacyjnego modelu finansowego będzie również wykorzystywany w przypadku projektów realizowanych w formule pomocy państwa w odniesieniu do rekompensaty z tytułu usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym.
- Dodatkowo, budowa szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych będzie uzależniona od rodzaju podmiotu: oddzielnie dla jednostek samorządu terytorialnego (JST) oraz przedsiębiorców.
4.1 Minimalne wytyczne dla arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych jednostek samorządu terytorialnego:
- Posiadają oddzielną zakładkę „Założenia” (w tym np.: stopa dyskontowa, w jakiej wysokości i na co zastosowano stawkę amortyzacji, nakłady inwestycyjne na realizację projektu (+ źródła finansowania projektu), poziom dofinansowania, dotacje otrzymywane i planowane, dane historyczne Wnioskodawcy);
- Posiadają oddzielną zakładkę „Obliczenia”;
- Posiadają oddzielną zakładkę „Wyniki”;
- Posiadają oddzielne zakładki na „Przychody”, „Koszty”, sprawozdania finansowe (bilans, RZiS, przepływy) itd.;
- Posiadają oddzielny arkusz na wyliczenia efektywności finansowej, efektywności ekonomicznej;
- Umożliwiają ustalenie, czy projekt jest projektem generującym dochód;
- Umożliwiają wyliczenie luki finansowej w przypadku projektów generujących dochód;
- Umożliwiają dokonanie oceny finansowej opłacalności inwestycji - FNPV/C i FRR/C.
- Umożliwiają wskazanie źródła finansowania projektu z podziałem na poszczególne lata, gdzie byłoby widoczne, w którym roku Wnioskodawca zamierza uzyskać konkretną sumę na projekt (np. kiedy otrzyma dotację, kiedy dostanie kredyt, kiedy będą dopłaty do kapitału i w jakiej wysokości itp.)
4.2 Minimalne wytyczne dla arkuszy kalkulacyjnych modeli przedsiębiorstw (odmienne w stosunku do JST):
- Pokazują analizę finansową w okresie od 2 lat poprzedzających rok złożenia wniosku o dofinansowanie projektu + okres realizacji projektu oraz okres trwałości (3 lata małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) + 5 lat przedsiębiorstwa duże);
- Posiadają oddzielne zakładki: Wskaźniki, Zatrudnienie;
- Uwzględniają Wskaźniki (wskaźniki rentowności kapitałów własnych i aktywów, wskaźniki płynności, wskaźnik rentowności inwestycji).
- Szablon arkusza modelu finansowego będzie umożliwiać przeprowadzenie analiz wrażliwości dostosowanych do charakteru projektu, o którego dofinansowanie ubiega się Wnioskodawca.
- Szablony arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych będą uwzględniać realizację projektów partnerskich, z Realizatorem/Operatorem.
- Szablony będą prezentować arkusze w scenariuszach: „Wnioskodawca z projektem”, „Wnioskodawca bez projektu” i „Projekt”.
IV Dodatkowe założenia budowy szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych:
- Budowa szablonów ma uwzględniać obowiązujące przepisy i wytyczne, w tym
w szczególności: - Wytyczne w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014-2020, Przewodnik po analizie kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych. Narzędzie analizy ekonomicznej polityki spójności 2014 – 2020,
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu,
- Inne przepisy pomocowe,
- Obowiązujące przepisy i zasady rachunkowości,
- Ogólnie przyjęte metody analiz finansowych i ekonomicznych.
- Opisy zostaną sformułowane w języku polskim.
- Arkusz kalkulacyjny modelu finansowego zostanie sformatowany do wydruku.
- Produkt ma być zbudowany w oparciu o otwarty standard formatu plików pakietów biurowych (OpenDocument - ODF) i zapewniać poprawne używanie narzędzia w popularnych arkuszach kalkulacyjnych, co najmniej w pakietach biurowych: Microsoft Office, Open Office, LibreOffice, Polaris Office.
- Arkusze zostaną zabezpieczone przed zmianą (formuły, sposób liczenia, układ tabeli, wskaźniki). Arkusze modeli finansowych zostaną zabezpieczone hasłem. Wykonawca dostarczy wraz z produktem hasła niezbędne do modyfikacji.
- Wartości w arkuszach zostaną wyrażone w złotych polskich; podawanie kwot z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Odbiór przedmiotu zamówienia zostanie dokonany protokołem odbioru, który zostanie sporządzony po sprawdzeniu jakości dostarczonych szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych przez Komisję dwustronną w składzie: przedstawiciel ze strony Wykonawcy i przedstawiciel ze strony Zamawiającego. Protokół odbioru będzie precyzyjnie określał datę i miejsce odbioru przedmiotu zamówienia, opis przedmiotu zamówienia, wartość przedmiotu zamówienia oraz ocenę jego zgodności z Zapytaniem ofertowym i ofertą Wykonawcy. W protokole zostanie również zamieszczona informacja o braku albo istnieniu uwag lub zastrzeżeń do wykonanego przedmiotu zamówienia.
- Do odbioru przedmiotu zamówienia ze strony Zamawiającego upoważniony jest Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego lub Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Regionalnego.
V Termin realizacji.
Planowany termin realizacji przedmiotu zamówienia: 12 tygodni od podpisania umowy.
VI Wymagania wobec Wykonawcy.
- Ubiegając się o udzielenie zamówienia, Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w realizacji podobnych zamówień, w tym w szczególności znajomością przepisów pomocowych i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę ww. warunku, Wykonawca oświadcza, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w okresie prowadzenia działalności gospodarczej, co najmniej 1 usługę polegającą na opracowaniu i wykonaniu szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych wykorzystywanych przy składaniu wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Unii Europejskiej lub przeprowadzeniu/wykonaniu analiz ekonomicznych/finansowych na rzecz podmiotów ubiegających się o dofinansowanie z funduszy europejskich. (Załącznik nr 1).
- W ramach realizacji usługi niezbędna będzie bieżąca współpraca z IZ RPOWP w celu wypracowania szczegółowych rozwiązań na etapie opracowania szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych (UWAGA: Powyższy zakres stanowi ogólne ramy realizacji przedmiotu zamówienia).
VII Asysta techniczna.
- Wykonawca, po podpisaniu protokołu odbioru przedmiotu zamówienia, będzie świadczył na rzecz Zamawiającego usługę asysty technicznej.
- Usługa asysty technicznej rozpoczyna się z momentem podpisania protokołu odbioru przedmiotu zamówienia, wymiar świadczenia usługi – 10 roboczogodzin.
- Zgłaszanie tematów do realizacji w ramach asysty technicznej będzie odbywać się telefonicznie lub e-mailem w dni robocze w godzinach pracy Zamawiającego. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
- Zakres zmian objętych świadczeniem asysty technicznej to m.in.:
- wprowadzanie zmian merytorycznych w zakresie szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych,
- optymalizacja pracy szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych,
- dostosowywanie szablonów arkuszy modeli finansowych do zmieniających się przepisów prawa.
- Podstawą do wystawienia rachunków/faktur za asystę techniczną będą podpisane przez Strony protokoły rozliczające roboczogodziny asysty technicznej w miesięcznych okresach rozliczeniowych.
- Kwoty płatności, w ramach poszczególnych faktur/rachunków za usługę asysty technicznej, będą stanowić iloczyn liczby rozliczonych roboczogodzin i przyjętej (wskazanej w ofercie Wykonawcy) stawki wynagrodzenia za roboczogodzinę asysty.
VIII Całkowity koszt usługi.
Całkowity koszt usługi (netto oraz brutto) powinien uwzględniać:
- koszt opracowania i wykonania szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych wykorzystywanych przy składaniu wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020.
- Koszt przygotowania dokumentacji szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych (administratora i użytkownika) niezbędnej do poprawnego i sprawnego posługiwania się arkuszami.
- Koszt 10 roboczogodzin asysty technicznej z wyszczególnieniem kosztu 1 roboczogodziny asysty technicznej.
- Wszystkie inne koszty związane z przygotowaniem przedmiotu zamówienia.
IX Gwarancja.
Wykonawca udzieli Zamawiającemu 2-letniej gwarancji na poprawne funkcjonowanie szablonów arkuszy kalkulacyjnych będących przedmiotem zamówienia.
X Sposób przygotowania oferty
- Ofertę należy sporządzić w formie papierowej w języku polskim.
- Oferta powinna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e w dokumentach rejestrowych podmiotu do reprezentacji Wykonawcy lub posiadającą/e odpowiednie pełnomocnictwo do dokonania niniejszej czynności prawnej udzielone prze osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji podmiotu.
- Zaleca się ponumerowanie stron oferty i ich spięcie w sposób uniemożliwiający przypadkowe zdekompletowanie.
- Żadne dokumenty wchodzące w skład oferty nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
- Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Kompletna oferta powinna zawierać:
- Dane dotyczące Wykonawcy (pełna nazwa firmy, adres, NIP, REGON, telefon,
adres e-mailowy); - Wypełniony Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania.
Ofertę w wersji papierowej należy przesłać na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
Departament Rozwoju Regionalnego
ul. Poleska 89
15-874 Białystok
(na kopercie powinien być umieszczony dopisek „Oferta – szablony arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych”) lub przedłożyć osobiście (wyłącznie w zamkniętej kopercie) w Kancelarii Departamentu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, ul. Poleska 89, Białystok.
Termin złożenia oferty – 24.05.2018 r., godz. 12.00. Liczy się data wpływu oferty. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
XI Kryterium oceny ofert
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o kryterium 100% łączna cena oferty brutto (na podstawie Formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego). Warunkiem rozpatrywania oferty jest jej przygotowanie zgodnie z wymaganiami, określonymi w cz. X Zapytania ofertowego.
XII Postanowienia dodatkowe
- Oferta powinna zostać złożona na formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym Zapytaniu ofertowym i została oceniona jako najkorzystniejsza cenowo, tj. w oparciu o podane w zapytaniu kryterium wyboru i oceny ofert - 100 % łączna cena brutto oferty.
- W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podpisze umowy w Zamawiającym, dopuszcza się możliwość wybrania do realizacji niniejszego zamówienia Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako kolejna (druga) na liście.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z Wykonawcami, w celu złożenia wyjaśnień dotyczących ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia tego postępowania bez podania przyczyny. Unieważnienie może nastąpić w szczególności w następujących przypadkach, gdy:
- powstaną okoliczności wymagające zmiany opisu przedmiotu zamówienia,
- cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym,
- postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
- O wynikach postepowania jego uczestnicy zostaną poinformowani drogą elektroniczną (za pośrednictwem e-maila). Od wyników postępowania nie przysługuje odwołanie.
- Pytania dotyczące przedmiotu zamówienia i postępowania należy kierować na adres mailowy: beata.plechimowicz@wrotapodlasia.pl
Załączniki:
- Wzór Oświadczenia o wykonanych usługach
- Wzór formularza ofertowego
- Wzór umowy
W postępowaniu o udzielenie zamówienia na opracowanie i wykonanie szablonów arkuszy kalkulacyjnych modeli finansowych wykorzystywanych przy składaniu wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 (RPOWP 2014-2020) oferty zostały złożone przez następujących wykonawców:
- Marcin Dwórznik, ul. Hetmańska 24B, 05-120 Legionowo – proponowana cena brutto – 25.274,72 zł .Podczas oceny ofert dostrzeżono oczywistą pomyłkę matematyczną/rachunkową. Zamawiający dokonał korekty. Błędna wartość oferty - 25.274,73 zł brutto. Prawidłowa wartość oferty - 25.274,72 zł brutto.
- LB&E Sp. z o.o., Owczarnia, ul. Książenicka 98, 05-807 Podkowa Leśna wspólnie z firmą Korneliusz Pylak, ul. Topolowa 54, Dysa, 21-003 Ciecierzyn – proponowana cena brutto - 49.200,00 zł
W wyniku przeprowadzonego postępowania, na podstawie złożonych ofert, ustalono, że najkorzystniejszą ofertę złożył Marcin Dwórznik, ul. Hetmańska 24B, 05-120 Legionowo – cena oferty brutto - 25.274,72 zł
Metryka strony