Zamówienie ofertowe polegające na dzierżawie włókien światłowodowych łączących lokalizacje UMWP oraz na usługę dostawy Internetu na potrzeby urzędu oraz Sieci Szerokopasmowej Polski Wschodniej Województwa Podlaskiego

Tytuł Zamówienie ofertowe polegające na dzierżawie włókien światłowodowych łączących lokalizacje UMWP oraz na usługę dostawy Internetu na potrzeby urzędu oraz Sieci Szerokopasmowej Polski Wschodniej Województwa Podlaskiego
Typ Zamówienia Transakcje nieobjęte ustawą Pzp
Kategoria Usługi
Status Postępowania Zakończone
Termin składania ofert 2017-12-14

Zapytanie ofertowe DSI-II.1330.4.2017

 

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zwraca się z zapytaniem ofertowym polegającym na:

Część 1: Roczna dzierżawa włókna światłowodowego łączącego lokalizacje UMWP na ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego i ul. Św. Rocha,

Część 2: Roczna dzierżawa włókna światłowodowego łączącego lokalizacje UMWP na ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego i ul. Jana Kilińskiego,

Część 3: Roczna dzierżawa włókna światłowodowego łączącego lokalizacje UMWP na ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego i ul. Gen. Franciszka Kleeberga,

Część 4: Dostęp do Internetu dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku na potrzeby urzędu

Część 5: Dostęp do Internetu dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku na potrzeby Sieci Szerokopasmowej Polski Wschodniej Województwa jak też jej klientów.

Zgodnie z wymaganiami opisanymi w załącznikach nr 1 do 5 Opisy przedmiotu zamówienia do Części 1 do 5.

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.

Inne ustalenia:

  1. Wynagrodzenie Wykonawcy płatne w rozbiciu na miesięczne opłaty abonamentowe na podstawie faktur wystawianych przez Wykonawcę do 7 dnia po skończonym okresie rozliczeniowym, którego dotyczą. Termin płatności faktur Wykonawcy wynosi 21 dni od daty doręczenia faktury przez Wykonawcę na rachunek bankowy.
  2. Kryterium wyboru oferty stanowią:

Kryteria wyboru do Części 1, Części 2 oraz Części 3:

1)       Kryterium Cena - 90%, będzie obliczane według wzoru:

Ilość punktów (C) = (Cn/Cb) x 90

Gdzie:

Cn  – cena najniższej spośród ofert nieodrzuconych (abonament miesięczny brutto x 12 + Instalacja brutto)

Cb – cena oferty badanej (abonament miesięczny brutto x 12 + Instalacja brutto)

90 – waga kryterium Cena

 

2)       Kryterium czas przystąpienia do naprawy po zgłoszeniu awarii – 10%:

Czas przystąpienia do naprawy od zgłoszenia awarii do 6 godz. – 10 pkt Czas przystąpienia do naprawy od zgłoszenia awarii powyżej 6 godz. jednak nie dłużej niż 12 godz. – 0 pkt

 

Kryterium wyboru do Części 4

1)       Kryterium Cena - 90%, będzie obliczane według wzoru:

Ilość punktów (C) = (Cn/Cb) x 90

Gdzie:

Cn  – cena najniższej spośród ofert nieodrzuconych (abonament miesięczny brutto x 12 + Instalacja brutto)

Cb – cena oferty badanej (abonament miesięczny brutto x 12 + Instalacja brutto)

90 – waga kryterium Cena

2)       Kryterium gwarantowana minimalna szybkość łącza – 10%:

  • Download minimum. 400 Mbit/s, upload minimum 400 Mbit/s – 10 pkt
  • Download minimum. 350 Mbit/s, upload minimum 350 Mbit/s – 5 pkt
  • Download minimum. 300 Mbit/s, upload minimum 300 Mbit/s – 0 pkt

 

Kryterium wyboru do Części 5

Kryterium wyboru oferty części 5 – cena 100%

 

  1. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną ze strony Wykonawcy. Do oferty powinno być dołączone upoważnienie.
  2. W przypadku części 4 i 5 do oferty należy dołączyć kopię wypisu z rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych wystawioną nie wcześniej niż sześć miesięcy przed datą złożenia oferty.
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia tego postępowania bez podania przyczyny.
  4. Unieważnienie może nastąpić w szczególności w następujących przypadkach gdy:
    • powstaną okoliczności wymagające zmiany opisu przedmiotu zamówienia,
    • cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
    • wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym.

 

Oferty należy składać wyłącznie na Załączniku nr 6 – formularz oferty w zamkniętej kopercie w Kancelarii Ogólnej mieszczącej się na parterze budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1 w Białymstoku, w nieprzekraczalnym terminie do godz. 13:00, 11.12.2017 r., albo przesłać drogą pocztową lub kurierem na w/w adres z dopiskiem „Dotyczy zapytania ofertowego DSI-II.1330.4.2017". W przypadku ofert przesłanych pocztą lub kurierem za dzień dostarczenia oferty uznaje się dzień i godzinę wpływu w/w oferty do Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, ul. Wyszyńskiego 1, 15-874 Białystok.

Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 Opis przedmiotu zamówienia Część 1

Załącznik nr 2 Opis przedmiotu zamówienia Część 2

Załącznik nr 3 Opis przedmiotu zamówienia Część 3

Załącznik nr 4 Opis przedmiotu zamówienia Część 4

Załącznik nr 5 Opis przedmiotu zamówienia Część 5

Załącznik nr 6 Formularz oferty

Załącznik nr 7 Wzór umowy – dzierżawa łącza (części 1-3)

Załącznik nr 8 Wzór umowy – dostęp do Internetu (część 4)

Załącznik nr 9 Wzór umowy – dostęp do Internetu SSPW (część 5)

 

W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt:

W zakresie treści zapytania Pan Piotr Borówko tel. 85 66 54 322, 

W sprawach technicznych dotyczących części 1-4 Pan Leszek Andrzejewski, tel. 85 66 54 595,

W sprawach technicznych dotyczących części 5 Pan Krzysztof Zbigniew Biryłko, tel. 85 66 54 133,

lub wszelkie pytania proszę kierować na adres e-mail: si@wrotapodlasia.pl

  

Zamawiający Informuje, że termin składania ofert został przesunięty na dzień 14 grudnia 2017 r. do godziny 14.00

Zamawiający Informuje, że zmienia Załącznik nr 9 (wzór umowy dla zadania 5) w następujący sposób:w § 2 ust. 5 usuwa się pkt e.

 

Zamawiający informuje, że w dniu 06.12.2017 r. wpłynęły pytania do Zapytania ofertowego polegającego na dzierżawie włókien światłowodowych łączących lokalizacje UMWP oraz na usługę dostawy Internetu na potrzeby Urzędu oraz Sieci Szerokopasmowej Polski Wschodniej Województwa Podlaskiego:

Pytanie 1: Dot. zał.7 - Umowa

  1. a) Wnosimy o modyfikację treści postanowień § 5 ust 2 umowy poprzez wskazanie, że w przypadku dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość naliczonych kar umownych łączna wysokość odszkodowania wraz z naliczonymi karami nie przekroczy  całkowitej wartości umowy.
  2. b) Wnosimy o uzupełnienie treści postanowień § 5 Umowy o zapis „Całkowita suma kar umownych naliczonych na podstawie § 5 ust.1 Umowy nie przekroczy 20% wartości łącznego wynagrodzenia brutto określonego w Umowie „.
  3. c) W § 5 ust 3 dodanie zapisu „Zapłata kar umownych następuje po przeprowadzeniu postępowania  reklamacyjnego potwierdzającego  wysokość  naliczonej  kary umownej”

Odpowiedź: Zamawiający uznaje powyższe zmiany za zbyt duże złagodzenie wymagań jakościowych i nie zgadza się na modyfikację i uzupełnienie treści umowy w tym zakresie.

Pytanie 2 Dot. zał.8 - Umowa

  1. a) Czy Regulamin świadczenia usługi będzie  załącznikiem  do umowy  o świadczenie usługi i będzie  obowiązywał w zakresie niesprzecznym z Umową.

b)Wnosimy o uzupełnienie treści postanowień § 4 Umowy o zapis „Całkowita suma kar umownych naliczonych na podstawie §  4  ust.4 Umowy nie przekroczy 20 % wartości łącznego wynagrodzenia brutto określonego w Umowie

 

Odpowiedź na pkt a)

Załącznikiem do umowy nie będzie regulamin świadczenia usługi.

Załącznikami do umowy będą tylko:

Załącznik 1 – Opis przedmiotu zamówienia Cześć 4 zapytania ofertowego,

Załącznik 2 – Dane teleadresowe przedstawicieli stron upoważnionych do kontaktów w sprawach związanych z umową.

Odpowiedź na pkt b)

Zamawiający uznaje proponowany zapis za zbyt duże złagodzenie wymagań jakościowych i nie zgadza się na wprowadzenie takiego uzupełnienia do umowy.

           

Pytanie 3 Dot. zał.9 - Umowa

Załącznikiem do umowy nie będzie regulamin świadczenia usługi.

Załącznikami do umowy będą tylko:

Załącznik 1 – Opis przedmiotu zamówienia Cześć 5 zapytania ofertowego,

Załącznik 2 – Dane teleadresowe przedstawicieli stron upoważnionych do kontaktów w sprawach związanych z umową.

Odpowiedź na pkt b)

Zamawiający uznaje proponowany zapis za zbyt duże złagodzenie wymagań jakościowych i nie zgadza się na wprowadzenie takiego uzupełnienia do umowy.

Pytanie 4 Dot. Projektu umowy do części 4 §3 ust.1 jest zapis, że umowa obowiązuje od dnia zawarcia 31.12.2018. Zakładamy, że  jest to pomyłka.

 

Odpowiedź: §3 ust.1 Wzoru umowy do części 4 zawiera błąd.

Zapis §3 ust.1 zostaje zmieniony na:

„1.Umowa obowiązuje od dnia zawarcia do 31 grudnia 2018 roku przy czym usługa, o której mowa w §1 będzie świadczona przez Operatora począwszy od 01 stycznia 2018 r.”

Pytanie 5: Dot. części 5 - w Opisie przedmiotu zamówienia w pkt.5 jest zapis "Zamawiający wymaga stałego miesięcznego abonamentu, który będzie fakturowany oddzielnie za powyższe zadania". Opis przewiduje dostarczenie dwóch połączeń optycznych, natomiast w Formularzu ofertowym oraz w projekcie umowy wykazany jest łączny abonament dla części 5 Zamówienia. Wnioskujemy więc o uszczegółowienie Formularza ofertowego  w zakresie podziału opłaty.

Odpowiedź: Zawarty w Opisie przedmiotu zamówienia w pkt. 5 zapis "Zamawiający wymaga stałego miesięcznego abonamentu, który będzie fakturowany oddzielnie za powyższe zadania" zawiera błąd.

Zapis w pkt. 5 Opisu przedmiotu zamówienia zostaje zmieniony na:

"Zamawiający wymaga stałego miesięcznego abonamentu, który będzie fakturowany łącznie za powyższe łącza optyczne."

 

Pytanie 6: Dot. Wzór umowy Załącznik nr 9, § 3 ust. 5

Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby regulowanie należności następowało na konto bankowe Wykonawcy w terminie 30 dni od daty wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT, przy czym Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia faktury w ciągu 7 dni od daty jej wystawienia? Tylko data wystawienia faktury VAT jest datą pewną dla Wykonawcy. Wyznaczenie terminu płatności od dnia wystawienia faktury VAT pozwala na uniknięcie negatywnych konsekwencji podatkowych.

A ponadto czy Zamawiający się zgodzi się na uzupełnienie zapisu „…. na rachunek bankowy wskazany w fakturze.

Odpowiedź: Zamawiający proponuje w projekcie umowy korzystniejsze zapisy dla Operatora związane z płatnościami w ciągu 21 dni, a nie 30 i nie zgadza się na wprowadzenie proponowanych zmian.

Zamawiający pozostaje również przy wymogu wskazania numeru konkretnego konta bankowego w umowie podpisanej przez strony.

 

Pytanie 7: Dot. Wzór umowy Załącznik nr 9, § 4  ust. 3

Wnosimy o modyfikację i potwierdzenie, że postepowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U.  poz. 284). Wykonawca informuje, że zgodnie z § 7. 1. Jednostka dostawcy usług, rozpatrująca reklamację, udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

 

Odpowiedź:

Z uwagi na wykorzystanie świadczonej przez Operatora usługi do świadczenia usług klientom Sieci Szerokopasmowej Polski Wschodniej Województwa Podlaskiego, Zamawiający pozostaje w umowie przy warunku rozpatrywania reklamacji w terminie nie dłuższym niż 3 dni.

Pytanie 8 Dot. Wzór umowy Załącznik nr  8 , § 3 ust. 5

Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby regulowanie należności następowało na konto bankowe Wykonawcy w terminie 30 dni od daty wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT, przy czym Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia faktury w ciągu 7 dni od daty jej wystawienia? Tylko data wystawienia faktury VAT jest datą pewną dla Wykonawcy. Wyznaczenie terminu płatności od dnia wystawienia faktury VAT pozwala na uniknięcie negatywnych konsekwencji podatkowych.

Czy Zamawiający się zgodzi się na uzupełnienie zapisu „…. na rachunek bankowy wskazany w fakturze.

Ponadto czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę powyższego zapisu i uzna dniem zapłaty dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy? Należy zwrócić uwagę, że postanowienie to w obecnym brzmieniu jest niezgodne z powszechną zasadą oraz linią orzecznictwa Sądu Najwyższego (por. uchwała SN z dn. 4 stycznia 1995 r. sygn. CZP 164/94), w myśl których za dzień spełnienia świadczenia pieniężnego w postaci bezgotówkowej uważa się dzień uznania rachunku bankowego wierzyciela (tu Wykonawcy), a nie dzień obciążenia rachunku bankowego dłużnika (tu zamawiającego)

 

Odpowiedź: Zamawiający proponuje w projekcie umowy korzystniejsze zapisy dla Operatora związane z płatnościami w ciągu 21 dni, a nie 30 i nie zgadza się na wprowadzenie proponowanych zmian.

Zamawiający pozostaje również przy wymogu wskazania numeru konkretnego konta bankowego w umowie podpisanej przez strony.

Zamawiający zgadza się na usunięcie z § 3 ust. 5 zdania „Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Abonenta.”

Pytanie 9 Dot. § 4  ust. 3

Wnosimy o modyfikację i potwierdzenie, że postępowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U.  poz. 284). Wykonawca informuje, że zgodnie z § 7. 1. Jednostka dostawcy usług, rozpatrująca reklamację, udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

Zamawiający zakłada, że pytanie odnosi się do wzoru umowy do części 4 zapytania (załącznik nr 8)

Odpowiedź: Z uwagi na świadczone przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego usługi dla Jednostek Samorządu Terytorialnego oraz dla mieszkańców Województwa Zamawiający pozostaje w umowie przy warunku rozpatrywania reklamacji w terminie nie dłuższym niż 3 dni.

 

Pytanie 10: Załącznik nr 5 Opis przedmiotu zamówienia Część 5, proszę o uzasadnienie wymagań: - dwa różne ASNy. Określenie tak specyficznych wymagań w naszej ocenie nie jest potrzebne i nie wnosi nic w kierunku polepszenia jakości usług, a jedynie zawęża grono oferentów do jednego podmiotu.

Zwracamy się z prośbą o zmianę warunków z zapytania i jednoczesne wydłużenie terminu składania ofert.

Odpowiedź: Zamawiający określa wymagania niezawodnościowe i jakościowe zgodnie ze własnymi potrzebami oraz potrzebami swoich klientów.

W tym przypadku przyjęto wariant zwiększonej niezawodności w warstwie fizycznej polegający na dostarczaniu usługi do dwóch różnych punktów geograficznych z trzech wskazanych wraz z dodatkowym podniesieniem niezawodności w warstwie logicznej przez uruchomienie dwóch odrębnych sesji BGP do dwóch różnych numerów ASN dostawcy.

Zamawiający nie zmienia wymagań i warunków w powyższym zakresie. W ramach niniejszej odpowiedzi uzupełniamy opis przedmiotu zamówienia w następujący sposób:

Intencją zamawiającego jest zestawienie dwóch sesji BGP w celu uruchomienia usługi MULTIHOME.

Usługa MULTIHOME, zdaniem zamawiającego, jest niezbędna dla podwyższenia niezawodności dostawy internetu w sieci hurtowej jaką jest SSPW.

Powyższe wymagania nie zawężają grona oferentów do jednego podmiotu i nie wykluczają możliwości złożenia oferty wspólnej.

Pytanie 11 Czy do spełnienia warunku opisanego w zapytaniu a dotyczącego przedstawienia kopii wypisu z rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych wystawioną nie wcześniej niż sześć miesięcy przed datą złożenia oferty, wystarczy złożyć wydruk z ogólnodostępnego w formie elektronicznej rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych?

Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wymaganie i oczekuje przedłożenia wraz z ofertą kopii wypisu z rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych wystawioną nie wcześniej niż sześć miesięcy przed datą złożenia oferty.

W wyniku przeprowadzonego postępowania z dnia 01 grudnia 2017 roku polegającego na dzierżawie włókien światłowodowych łączących lokalizacje UMWP oraz na usługę dostawy Internetu na potrzeby urzędu oraz Sieci Szerokopasmowej Polski Wschodniej Województwa Podlaskiego, informujemy, że najkorzystniejsze oferty złożyła Politechnia Białostocka, ul. Wiejska 45A, Białystok:

W zakresie Części 1 cena oferty brutto 1 108,23 zł zł,

W zakresie Części 2 cena oferty brutto 2 805,63 zł,

W zakresie Części 3 cena oferty brutto 1 7713,23 zł,

W zakresie Części 4 cena oferty brutto 7 528,83 zł,

W zakresie Części 5 cena oferty brutto 26 322,00 zł.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

Wytwarzający / odpowiadający: Piotr Borówko

Wprowadzający: Piotr Borówko

Data modyfikacji: 2017-12-15

Opublikował: Piotr Borówko

Data publikacji: 2017-12-01

Rejestr zmian