Remont dachu gontowego dworu z Bobry Wielkiej w Białostockim Muzeum Wsi Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku

Remont dachu gontowego dworu z Bobry Wielkiej w Białostockim Muzeum Wsi Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku

9 lutego 2012

Muzeum Podlaskie w Białymstoku

ul. Rynek Kościuszki 10

15-426 Białystok

FAX: (085) 742 14 40

REGON: 000276328

E-mail: muzeum@muzeum.bialystok.pl

Tryb przetargu

przetarg nieograniczony

Treść ogłoszenia

Białystok: Remont dachu gontowego dworu z Bobry Wielkiej w Białostockim Muzeum Wsi Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku

Numer ogłoszenia: 39300 - 2012; data zamieszczenia: 09.02.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Podlaskie w Białymstoku , ul. Ratusz-Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7421473, 7421440.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorzadowa jednostka kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont dachu gontowego dworu z Bobry Wielkiej w Białostockim Muzeum Wsi Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont dachu polega na wymianie istniejącego pokrycia gontowego zgodnie ze sztuką dekarską. Zakres prac: a) demontaż istniejącej instalacji odgromowej, b) rozbiórka pokrycia z gontów, c) pokrycie dachu gontem - krycie podwójnie, d) demontaż starej obróbki blacharskiej - rynien i rur spustowych e) montaż nowej obróbki blacharskiej miedzianej, f) naprawa spodnich warstw pod pokryciem dachowym g) demontaż istniejącej i montaż nowej instalacji odgromowej, CPV: 45000000-7 (roboty budowlane) CPV: 45312310-3 (ochrona odgromowa) CPV 45261210-9 ( wykonanie pokrycia dachowego) CPV 45261910 -6 ( obróbki blacharskie) h) badanie i pomiary instalacji odgromowej i) wykonanie wiatrówek j) utylizacja odpadów.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.31.23.10-3, 45.26.12.10-9, 45.26.19.10-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 3.000,00 zł ( słownie: trzy tysiące złotych ). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowe, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium, w przypadku wadium wnoszone w pieniądzu wadium należy wpłacić na konto w PeKaO S.A O/Białystok nr 04 1240 5211 1111 0000 4919 5527 4. Zamawiający zatrzymuje i zwraca wadium Wykonawcom zgodnie z art.46 ustawy .

III.2) ZALICZKI

·                  Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·                  III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                          warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał ( rozpoczął i zakończył) lub wykonuje ( rozpoczął i aktualnie realizuje) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 zamówienie na zadania odpowiadające swoim rodzajem, tj. polegające na wykonywaniu robót pokrywczych - krycie gontem oraz wartością robot budowlanych - robotom stanowiącym przedmiot zamówienia (nie mniejszej niż wartość zamówienia przedstawiona w złożonej ofercie), z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie spełnia nie spełnia

·                  III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                          warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada aktualna polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż wartość zamówienia lub oświadczenie, że z dniem podpisania umowy Wykonawca posiadać będzie ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż wartość zamówienia. spełnia nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·                  III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·                  wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

·                  opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

·                  III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·                  oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·                  aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·                  aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·                  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

 

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

·         inne dokumenty

Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, lub że uzyskał zgodę na odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności albo o wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego, Oświadczenie, ze Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub że uzyskał zgodę na odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności,

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony zgodnie z treścią i podpisany formularz Oferta, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ Podpisane oświadczenie o akceptacji warunków postępowania, w tym warunków umowy, stanowiące Załącznik 8 do SIWZ Pełnomocnictwo do podpisania oferty i innych dokumentów, jeżeli upoważnienie do ich złożenia nie wynika z przepisów bądź zapisów właściwego rejestru. Oświadczenie o realizacji zamówienia samodzielnie lub przy pomocy podwykonawców stanowiące Załącznik Nr 7 do SIWZ. Oświadczenie o wizji lokalnej stanowiący Załącznik Nr 9 do SIWZ. Kosztorys ofertowy. Potwierdzenie wpłaty wadium

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: a) zmiany stawki podatku VAT, przy założeniu, że cena brutto ulegnie zmianie w stopniu wynikającym ze zmiany stawki podatkowej, zaś cena netto pozostanie bez zmian, b) zmiany przedstawicieli stron umowy, c)przedłużenia terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę o czas niezbędny do należytego wykonania zamówienia, jednakże nie dłuższy niż czas trwania okoliczności je powodujących, w przypadku gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót, d)jeżeli konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj. działania siły wyższej, e)zmniejszenia, z uwagi na uzasadnione potrzeby Zamawiającego, zakresu prac wraz z proporcjonalnym zmniejszeniem wynagrodzenia, f)konieczności wprowadzenia zmian, będących następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotapodlasia.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Podlaskie w Białymstoku 15-426 Białystok Ratusz - Rynek Kościuszki 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.02.2012 godzina 09:30, miejsce: Muzeum Podlaskie w Białymstoku 15-426 Białystok Ratusz - Rynek Kościuszki

 

Dodatkowe informacje

Otwarcie ofert w dniu 24.02.2012 r. o godz. 10:00 w Muzeum Podlaskim w Białymstoku
Ratusz - Rynek Kościuszki 10


W dniu 15.02.1012 roku wpłynęły do Zamawiającego  zapytania do SIWZ na remont dachu gontowego dworu z Bobry Wielkiej w Białostockim Muzeum Wsi . 


 Działając w imieniu Muzeum Podlaskiego w Białymstoku odpowiadam na zadanie pytania dotyczące postępowania o zamówienie publiczne na remont dachu dworu z Bobry Wielkiej w Białostockim Muzeum Wsi w Osowiczach:
 1. Proszę o podanie rodzaju gontu do pokrycia dachu – gont cięty, czy łupany, z materiału z jakiego ma być wykonany, oraz proszę o
sprecyzowanie sposobu układania (podwójnie, potrójnie, jednorzędowo itp.);
 - gont cięty, podwójny,osikowy
2. Proszę o podanie konieczności wykonania impregnacji, zakresu elementów do impregnacji i rodzaju preparatów;
 - preparaty solne i inne dopuszczone do stosowania w obiektach zabytkowych i atestami   ITB i PZH
3. Proszę o podanie materiału z jakiego wykonana ma być instalacja dgromowa (miedź, stal ocynkowana) oraz, czy konieczne jest wykonanie 
otoku uziemiającego;
    - minimum stal pokryta miedzią, konieczne  wykonanie otoku uziemiającego
4. Poz. 4 przedmiaru robót zakłada łacenie dachu żerdziami o średnicy 10 cm, czy możliwe jest zastosowanie łat o przekroju 5/4 cm?
 - dopuszcza się łacenie dachu żerdziami  o przekroju 5/4 cm.
 

Kontakt

 a) sprawy proceduralne:
     Grażyna Skarżyńska
   - stanowisko służbowe   specjalista ds. zamówień publicznych
   - numer telefonu 085 7421-473, 085 7421-440
   - e-mail: g.skarzynska@muzeum.bialystok.pl
- numer pokoju (w siedzibie zamawiającego): Dział Administracyjno -Gospodarczy    Ratusz- Rynek Kościuszki 10
   - godziny, w których udzielane są informacje dotyczące przetargu:
                                         wtorek – czwartek    godz. 8:00 – 14:30
                           
     b) sprawy merytoryczne:
          Krzysztof Sawicki – inspektor nadzoru budowlanego
           tel.   509 200 501
     Artur Gaweł – Kierownik  Białostockiego Muzeum Wsi w Osowiczach tel.    502 105 456
Joanna Olechno – Kierownik Działu Administracyjno – Gospodarczego w Muzeum Podlaskim w Białymstoku
tel.515 263 998

Rozstrzygnięcie

Działając na podstawie art.92 ust.1 ustawy z dnia 29.01.2004 roku Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz.U. 113 z 2010 r. poz. 759  z póź.zm.) zawiadamiam ,że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na    remont dachu gontowego dworu z Bobry Wielkiej w Białostockim Muzeum Wsi w Osowiczach Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku    najkorzystniejszą ofertę złożyła firma:
Podlasie Naturalne Pokrycia Dachowe 
Sławomir Bieroza
17-106 Orla
 ul. Krzywa 2
cena za wykonanie zamówienia – 107.947,55 zł netto tj. 132.775,49 zł brutto
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert
Numer oferty
Nazwa Wykonawcy
Liczba pkt w kryterium
cena 100 %
Razem
2.
 
Polskie Pracownie Konserwacji
Zabytków S.A. w Warszawie
Oddział w Białymstoku
15-565 Białystok
ul. Dojlidy Fabryczne 23
 
 84,53 pkt.
84,53 pkt.
 
 
3.
 
 
 
 
 
Podlasie Naturalne Pokrycia Dachowe 
Sławomir Bieroza
17-106 Orla
ul. Krzywa 2
 
100 pkt.
100 pkt.
Jednocześnie działając zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113,poz. 759 ze zm.) zawiadamiam, iż zawarcie umowy w powyższej sprawie będzie możliwe w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia tj. 09.03.2012 r.
Ponadto działając na podstawie art.92 ust 1 pkt.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) informuję o odrzuceniu  oferty na podstawie art.89 ust.1 pkt.2 ustawy firmy : Firma Stolarsko-Ciesielska, Stanisław Bosak 34-722 Podwilk 248, ponieważ Zamawiający stwierdził brak podstaw do zastosowania art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.
 
Białystok, dnia 27.02.2012 r.
                                                                                                     Dyrektor Muzeum Podlaskiego
                                                                                                                 w Białymstoku
                                                                                                             mgr Andrzej Lechowski