Usługa poligraficzna: przygotowanie projektu, skład i druk informatorów, książek, katalogu oraz reprint Przewodnika po Białymstoku wraz z dostawą dla Muzeum Podlaskiego w Białymstoku w roku 2014.

Usługa poligraficzna: przygotowanie projektu, skład i druk informatorów, książek, katalogu oraz reprint Przewodnika po Białymstoku wraz z dostawą dla Muzeum Podlaskiego w Białymstoku w roku 2014.

12 sierpnia 2014

Muzeum Podlaskie w Białymstoku

ul. Rynek Kościuszki 10

15-426 Białystok

FAX: (085) 742 14 40

REGON: 000276328

E-mail: muzeum@muzeum.bialystok.pl

Tryb przetargu

przetarg nieograniczony

Treść ogłoszenia

 Białystok: Usługa poligraficzna: przygotowanie projektu, skład i druk informatorów, książek, katalogu oraz reprint Przewodnika po Białymstoku wraz z dostawą dla Muzeum Podlaskiego w Białymstoku w roku 2014.

Numer ogłoszenia: 269208 - 2014; data zamieszczenia: 12.08.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

 


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Podlaskie w Białymstoku , ul. Ratusz-Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7421473, 7421440.



  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.bialystok.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: wojewódzka samorządowa jednostka kultury.


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa poligraficzna: przygotowanie projektu, skład i druk informatorów, książek, katalogu oraz reprint Przewodnika po Białymstoku wraz z dostawą dla Muzeum Podlaskiego w Białymstoku w roku 2014..


II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa poligraficzna polegająca na przygotowaniu projektu, sporządzeniu składu, przygotowanie do druku i druku informatorów, książek, katalogu oraz reprint Przewodnika po Białymstoku wraz z dostawą do siedziby Zamawiającego: 1. Informator Eugeniusz Kazimirowski. Wilno - Białystok, przygotowaniu projektu, sporządzeniu składu, przygotowaniu do druku format A4, środek: obj. 36 str., kreda mat. 150 g., kolor 4+4, okładka: kreda 300 g, kolor 4+0+folia matowa, oprawa miękka klejona, nakład - 500 egz. wydawnictwo posiada Nr ISBN termin wykonania do 19.09.2014r. 2. Katalog wystawy Ukiyo-e- rozmowa przygotowaniu projektu, sporządzeniu składu, przygotowaniu do druku, format bloku 110 x 218 mm, 24 strony, kreda mat 130 g. zadruk 1+1, 2 wyklejki kreda mat 170 g. zadruk 4+1, przednia wyklejka mocowana między 2 warstwy mikrofali w okładce , tylna kaszerowana z tekturą introligatorską 1 mm i papierem brązowym kraft Okładka z kieszenią wykonana z mikrofali brązowo - brązowej 3 warstwowej gr. Ok. 1,5 mm, rozmiar po złożeniu ok 115 x 220 mm, grzbiet dostosowany do grubości bloku i pocztówek umieszczonych w kieszeni - ok. 12 mm, wielkość kieszeni ok 110 x 158 mm, Pocztówki A6 wkładane w kieszeń , Karton 250 g, zadruk 4+1 ewentualna folia mat 1+ 0 na pocztówkach 30 szt. Plomba zamykająca z papieru kreda mat 150 g zadrukowana 4+0 , klejona na kleju na boku przeciwległym do grzbietu nakład 500 egz. Wydawnictwo posiada ISBN Termin wykonania do 30.09.2014r. 3. Reprint Przewodnik po Białymstoku, przygotowaniu projektu, sporządzeniu składu, przygotowaniu do druku ,format 125 mm (szerokość) x 175 mm (wysokość), środek 110 stron, papier offset, kolor 2+2, oprawa miękka szyta klejona, okładka karton beżowy 300 g, kolor 4+4+ lakier offset, na wewnętrznej stronie okładki wklejony plan Białegostoku format 40 cm x 41 cm, bigowany na 12 części, papier offset, kolor 4+0, nakład 500 egz. termin wykonania do 19.09.2014r. 4. Książka Ikonosfera, zeszyt 3 przygotowaniu projektu, sporządzeniu składu, przygotowanie do druku ,format B5 (170 x 240 mm), środek obj. 100 str., kreda mat. 135 g, kolor 4+4, oprawa miękka, klejona, okładka karton z białym spodem 240 g, kolor 4+0+ folia matowa, nakład 350 egz. wydawnictwo posiada Nr ISSN termin wykonania do 19.09.2014r. 5. Wydawnictwo Strumiłły przygotowanie do druku i druk, format A4, środek 96 stron, kreda mat 150g, kolor 4+4, oprawa miękka klejona, karton 300 g, kolor 4+0+lakier punktowy, nakład 500 szt. Wydawnictwo posiada ISBN termin wykonania do 30.09.3014r. (CPV) 78220000-5 Usługi składu (CPV) 78225000-0 Usługi projektów graficznych (CPV) 78200000-9 Usługi związane z drukowaniem (CPV) 78210000-1 Usługi w zakresie drukowania wydawnictw książkowych (CPV) 78124000-2 Usługi w zakresie drukowania folderów (CPV) 74831300-6 Usługa w zakresie tłumaczeń pisemnych.


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 78.22.00.00-5, 78.22.50.00-0, 78.20.00.00-9, 78.21.00.00-1, 78.12.40.00-2, 74.83.13.00-6.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.




II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW




  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania






  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; - warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 2 zamówień - każde odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, na które składana jest oferta, zrealizowanych przez Wykonawcę w ciągu ostatnich 3 lat poprzedzających termin otwarcia ofert, z podaniem ich wartości nie mniejszej niż: 40.000,00 zł brutto oraz daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie,






  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: - warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie druku wydawnictw






  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: - warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie druku wydawnictw






  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku




    • ) sytuacji ekonomicznej i finansowej: warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi aktualną polisę a w przypadku jej braku oświadczenie, że z chwilą podpisania umowy Wykonawca dostarczy aktualna polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 40.000,00 zł






III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:



  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:



  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.


III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych


Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:


III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:



  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


III.4.3.2)



  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.


III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej



  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;




III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM


W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:



  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;


III.6) INNE DOKUMENTY


Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)


1. Wypełniony zgodnie z treścią i podpisany formularz Oferta, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ 2. Podpisane oświadczenie o akceptacji warunków postępowania, w tym warunków umowy, stanowiące Załącznik Nr 9 do SIWZ 3. Oświadczenie o realizacji zamówienia samodzielnie lub przy pomocy podwykonawców stanowiące Załącznik Nr 7 do SIWZ. 4. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo świadczenie o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Załącznik Nr 10 SIWZ W przypadku, gdy ofertę składa kilku Wykonawców działających jako konsorcjum wymóg złożenia odpowiedniego dokumentu dotyczy każdego z nich. 5. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i innych dokumentów, jeżeli upoważnienie do ich złożenia nie wynika z przepisów bądź zapisów właściwego rejestru.


SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:



  • 1 - Cena - 70

  • 2 - jakość usługi - 30


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian


Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia w przypadku powstania okoliczności nie zawinionych przez Wykonawcę, których nie można było wcześniej przewidzieć, a które uniemożliwiają realizację zamówienia w pożądanym terminie.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotapodlasia.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz - Rynek Kościuszki 10 15-426 Białystok.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.08.2014 godzina 09:30, miejsce: Sekretariat Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz - Rynek Kościuszki 10 15-426 Białystok.


IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Dodatkowe informacje

 Miejsce oraz termin składania  i otwarcia ofert.

Termin składania ofert upływa dnia  21.08.2014r. o godz. 9:30

Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie odwołania . Za termin złożenia oferty uważa się termin jej wpływu do miejsca wskazanego w pkt.2 niżej.

Miejsce składania ofert:

      Sekretariat  Muzeum Podlaskiego w Białymstoku

      Ratusz – Rynek Kościuszki 10

      15-426 Białystok

 
               Otwarcie ofert nastąpi w dniu 21.08.2014 r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: Muzeum Podlaskie w Białymstoku, Ratusz – Rynek Kościuszki 10.

 

Kontakt

 A.  Sprawy proceduralne:

Imię i nazwisko:          Joanna Olechno

Stanowisko służbowe: kierownik Działu Administracyjno - Gospodarczego

Numer telefonu:           515 – 263 - 998

E-mail: j.olechnno@muzeum.bialystok.pl

Numer pokoju (w siedzibie Zamawiającego): Dział Administracyjno-Gospodarczy Muzeum  Podlaskiego w Białymstoku, Ratusz Rynek Kościuszki 10.

Godziny, w których udzielane są informacje:  

          Poniedziałek – piątek   godz. 8:00 – 14:30

 

 

Sprawy merytoryczne :

Imię i nazwisko: Joanna Nierodzik

Stanowisko służbowe: asystent  

Telefon: (85)7421-473, (85  7421-440) (85 740 77 41)

E-mail : pwiw@muzeum.bialystok.pl

Numer pokoju (w siedzibie Zamawiającego): Dział Promocji Wystaw i Wydawnictw Muzeum Podlaskiego w Białymstoku, Ratusz Rynek Kościuszki 10.

Godziny, w których udzielane są informacje:  

od poniedziałku do piątku godz. 10oo – 14oo 

Rozstrzygnięcie

 OGŁOSZENIE

            Działając na podstawie art.92 ust.1 ustawy  z dnia 29.01.2004 roku Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 907  z póź. zm.) zawiadamiam ,że w postępowaniu prowadzonym  w trybie przetargu nieograniczonego Usługa poligraficzna: przygotowanie projektu, skład i druk informatorów, książek, katalogu oraz reprint Przewodnika po Białymstoku wraz z dostawą dla Muzeum Podlaskiego w Białymstoku w roku 2014.

 najkorzystniejszą ofertę złożyła firma:

 

 Drukarnia Biały Kruk Milewscy Spółka Jawna 15-691 Białystok

Cena oferowana:

27.969,00  netto tj, 30.319,65 brutto

 

Streszczenie oceny i porównania ofert

 

Numer oferty

Nazwa Wykonawcy

Liczba pkt w kryterium

Cena 70%

Liczba pkt w kryterium Jakość 30%

Razem

 1.

Agencja Reklamowo – Wydawnicza A. Grzegorczyk 05-082 Stare Babice ul. Kutrzeby 15

41,52

30

71,52

 2.

Alter Studio Dowgiert Magdalena ul. Świętojańska 8/5 15-082 Białytsok

45,24

30

75,24

 3.

Drukarnia Biały Kruk Milewscy Spólka Jawna 15-691 Białystok

70

30

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ponadto działając zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r.  poz.907 z póź. zm.) zawiadamiam, iż  umowy w przedmiotowej sprawie zostaną podpisane z Wykonawcami w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia wyborze najkorzystniejszej oferty.

 

  

    Białystok, dnia 27.08.2014 r.