Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10
Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10
23 kwietnia 2012
Muzeum Podlaskie w Białymstoku
ul. Rynek Kościuszki 10
15-426 Białystok
FAX: (085) 742 14 40
REGON: 000276328
E-mail: muzeum@muzeum.bialystok.pl
Tryb przetargu
Treść ogłoszenia
Białystok: Remont dachu na budynku Ratusza
- siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki
10 Zadanie jest współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.
Numer ogłoszenia: 129176 - 2012; data zamieszczenia:
23.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Podlaskie w Białymstoku , ul. Ratusz-Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7421473, 7421440.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10 Zadanie jest współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10 Szczegółowy zakres prac: Remont dachu Wymiana pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej esówki, obróbek z blachy miedzianej, rynien dachowych i rur spustowych z blachy miedzianej, pokrycia lukarn, montaż nowych (będących w posiadaniu Inwestora) okien w lukarnach dachowych, docieplenie stropodachu I pietra. 1. Roboty rozbiórkowe Rozbiórka pokrycia dachowego z dachówki esówki, usuniecie łat, izolacji z papy, usuniecie uszkodzonego odeskowania drewnianego, demontaż istniejącej instalacji odgromowej, demontaż istniejących na dachu lamp podświetlenia wieży ratusza, demontaż rynien i rur spustowych z blachy miedzianej, demontaż pokrycia lukarn i fragmentów dachu przy ścianach szczytowych alkierzy, demontaż obróbek blacharskich z blachy miedzianej, wymiana elementów ozdobnych architektonicznych lukarn z blachy miedzianej. Elementy rzeźbiarskie dachu na czas prowadzonych robót budowlanych należy zdemontować i poddać zabiegom konserwatorskim. 2. Konstrukcja dachu Konstrukcja więźby dachu mansardowego krokwiowa, krokwie 8/16 cm w rozstawie co ok. 70 cm. Płatwie 16/20 cm podparte słupami 16/16 cm z mieczami, murłaty 14/14cm. Więźba dachowa alkierzy krokwiowa, krokwie 8/16 cm w rozstawie co ok. 70 cm. Konstrukcja więźby, dostępna z poddasza jest w zadowalającym stanie technicznym. Cześć więźby dachowej jest niedostępna do oględzin. W trakcie remontu dachu, po jego odkryciu należy sprawdzić całość więźby dachowej i elementy więźby dachowej uszkodzone przez szkodniki lub grzyby, należy wymienić na nowe. 3. Zabezpieczenie konstrukcji dachu Elementy drewniane zaimpregnować środkiem grzybobójczym i owadobójczym oraz ognioochronnym, starannie zaimpregnować końcówki krokwi, płatwi i murłat. Zabezpieczyć konstrukcje do klasy NRO, impregnować systemem zabezpieczeń ognioochronnych do stanu niezapalności poprzez użycie impregnujacego ogniochronnego systemu zabezpieczeń - 2 warstwy natrysku doprowadzjące do stanu niezapalności i 2 warstwy natrysku środkiem nawierzchniowym zamykajcym. . 4. Izolacje termiczne W dachu I pietra, po zdemontowaniu deskowania, pomiędzy krokwiami wymienić istniejącą izolacje z trocin na izolacje gr 16 cm z wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła:= 0,037W/mK, na warstwie folii polietylenowej gr 0,3 mm. W lukarnach uzupełnić ocieplenia wełna mineralnej grubości 16 cm. Nad istniejącym stropem I pietra, w poddaszu, wymienić istniejącą izolacje termiczna z trocin na izolacje z wełny mineralnej. Na istniejącym stropie ułożyć legarki drewniane impregnowane5/20 cm co 60 cm, pomiędzy legarki ułożyć izolacje termiczna gr 20 cm z wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła: = 0,037W/mK, na warstwie folii polietylenowej gr 0,3 mm. Aby można było chodzić nad izolacja termiczna, do legarów przybić deski podłogowe sosnowe na pióro i wpust gr 32 mm. Nad istniejącymi stropami alkierzy wymienić istniejącą izolacje termiczna z trocin, ułożyć ułożyć izolacje termiczna gr 20 cm z wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła: = 0,037W/mK, na warstwie folii polietylenowej gr 0,3 mm. Do chodzenia po stropie, aby nie uszkodzić izolacji termicznej - wykonać kładki z desek gr 32 mm na podkładkach z drewna gr 20 cm. 5. Pokrycie dachu Wymiana pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej esówki na pokrycie z dachówki esówki ceramicznej w kolorze ceglastym jak istniejące pokrycie. Dachówki ceramiczne esówki układać zgodnie z wytycznymi producenta dachówek. Stosować kompletny system kształtek dachowych. Dachówki mocować do łat 4/5 cm mocowanych do kontrłat 2,5/5 cm. Kontrłaty przybić nad krokwiami co ok. 70 cm po naprawie i wymianie istniejącego deskowania gr 2,5 cm. Wszystkie elementy drewniane impregnować preparatami grzybobójczymi, owadobójczymi i ogniochronnymi. Na deskowaniu mocować izolacje przeciwwilgociowa z folii budowlanej PE klejonej na zakład o grubości 1,0 mm, opcjonalnie stosować papę termozgrzewalna gr 4 mm podkładowa sklejana na zakład. Fragmenty dachu przy ścianach szczytowych alkierzy, oraz wszystkie lukarny pokryć blacha miedziana gr. min 0,6 mm, odtworzyć istniejące pokrycie. Odtworzyć elementy ozdobne lukarn z blachy miedzianej. Blachę miedziana układać na deskowaniu po zamocowaniu izolacji z papy termozgrzewalnej gwoździami i podkładkami miedziowanymi. 6. Instalacja odgromowa Po zdemontowaniu istniejącej instalacji odgromowej, odtworzyć instalacje odgromowa zgodnie z czescia projektu budowlanego: instalacje elektryczne. Instalacje wykonać z drutu miedzianego, na uchwytach systemowych miedziowanych, bez penetracji pokrycia dachowego. W przedmiarach robót należy pominąć pozycje 5.1 do 5.28 - instalacja antyoblodzeniowa. 7. Obróbki blacharskie Wykonać obróbki blacharskie z blachy miedzianej o grubości min 0,6 mm. Stosować typowe rozwiązania obróbek blacharskich pasów nadrynnowych, podrynnowych, koszy załamań dachu, obróbki gzymsów, naprawa i wymiana elementów ozdobnych lukarn z blachy miedzianej. 8. Rynny i rury spustowe Istniejące rynny i rury spustowe z blachy miedzianej, po zdemontowaniu wymienić na nowe z blachy miedzianej gr 0,7 mm. Rynna okrągła o średnicy 15 cm, rury spustowe z rury o średnicy 12 cm. Leje połączenia rury spustowej z rynna wykonać odtwarzając kształt lei istniejących. Rynhaki miedziowane max. co 60 cm, uchwyty rur spustowych miedziowane mocowane do ścian co ok. 1,0 m. Istniejąca kanalizacja deszczowa posiada wyczystki żeliwne w poziomie terenu. 9. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej wykonanych prac - 3 egz..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.13.00-1, 44.23.20.00-5, 45.32.00.00-0, 45.21.10.00-4, 45.26.10.00-4, 45.26.10.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 6.000,00 zł ( słownie: sześć tysięcy złotych ). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowe, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium, w przypadku wadium wnoszone w pieniądzu wadium należy wpłacić na konto w PeKaO S.A O/Białystok nr 04 1240 5211 1111 0000 4919 5527 4. Zamawiający zatrzymuje i zwraca wadium Wykonawcom zgodnie z art.46 ustawy .
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał ( rozpoczął i zakończył) lub wykonuje ( rozpoczął i aktualnie realizuje) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 robót budowlanych na obiektach zabytkowych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (nie mniejszej niż 350.000,00 zł brutto każda ) z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie spełnia nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych mogą kierować osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych - Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150, poz.1579) spełnia nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada aktualna polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł lub oświadczenie, że z dniem podpisania umowy Wykonawca posiadać będzie ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż wartość zamówienia. spełnia nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony zgodnie z treścią i podpisany formularz Oferta, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ 2.Podpisane oświadczenie o akceptacji warunków postępowania, w tym warunków umowy, stanowiące Załącznik 9 do SIWZ 3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i innych dokumentów, jeżeli upoważnienie do ich złożenia nie wynika z przepisów bądź zapisów właściwego rejestru. 4. Oświadczenie o realizacji zamówienia samodzielnie lub przy pomocy podwykonawców stanowiące Załącznik Nr 10 do SIWZ. 5. Oświadczenie o wizji lokalnej stanowiący Załącznik Nr 11 do SIWZ. 6. Kosztorys ofertowy.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: a) zmiany stawki podatku VAT, przy założeniu, że cena brutto ulegnie zmianie w stopniu wynikającym ze zmiany stawki podatkowej, zaś cena netto pozostanie bez zmian, b) zmiany przedstawicieli stron umowy, c)przedłużenia terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę o czas niezbędny do należytego wykonania zamówienia, jednakże nie dłuższy niż czas trwania okoliczności je powodujących, w przypadku: - przekroczenia określonych przepisami prawa terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., lub odmowę ich wydania, - konieczności zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich, uzyskania decyzji lub orzeczeń niemożliwych do stwierdzenia w chwili zawarcia umowy, - warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót. d)jeżeli konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj. działania siły wyższej, e)zmniejszenia z uwagi na uzasadnione potrzeby Zamawiającego, zakresu prac wraz z proporcjonalnym zmniejszeniem wynagrodzenia, f)konieczności wprowadzenia zmian, będących następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.wrotapodlasia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod
adresem: Muzeum Podlaskie w Białymstoku Ratusz - Rynek
Kościuszki 10 15-426 Białysatok Dział
Administracyjno-Gospodarczy.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2012 godzina 09:30, miejsce: Muzeum Podlaskie w Białymstoku Ratusz - Rynek Kościuszki 10 15-426 Białysatok Dział Administracyjno-Gospodarczy.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Komunikaty i korespondencja
poz.29 jest 12 szt. winno byc 28 szt.
Dodatkowe informacje
Muzeum Podlaskie w Białymstoku
Ratusz - Rynek Kościuszki 10
Kontakt
Rozstrzygnięcie