Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10
Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10
8 maja 2012
Muzeum Podlaskie w Białymstoku
ul. Rynek Kościuszki 10
15-426 Białystok
FAX: (085) 742 14 40
REGON: 000276328
E-mail: muzeum@muzeum.bialystok.pl
Tryb przetargu
przetarg nieogranioczony
Treść ogłoszenia
Adres
strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację
Istotnych Warunków Zamówienia:
Białystok: Remont dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum
Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki
10
Numer ogłoszenia: 144956 - 2012; data zamieszczenia: 08.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Numer ogłoszenia: 144956 - 2012; data zamieszczenia: 08.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I
ADRES: Muzeum Podlaskie w Białymstoku , ul. Ratusz-Rynek
Kościuszki 10, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7421473,
7421440.
I.
2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: Remont
dachu na budynku Ratusza - siedziby Muzeum Podlaskiego w
Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki 10.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: Remont
dachu na budynku Ratusza siedziby Muzeum Podlaskiego w Białymstoku
Ratusz Rynek Kościuszki 10 Szczegółowy zakres prac: Remont dachu
Wymiana pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej esówki, obróbek z
blachy miedzianej, rynien dachowych i rur spustowych z blachy
miedzianej, pokrycia lukarn, montaż nowych (będących w posiadaniu
Inwestora) okien w lukarnach dachowych, docieplenie stropodachu I
pietra. 1. Roboty rozbiórkowe Rozbiórka pokrycia dachowego z
dachówki esówki, usuniecie łat, izolacji z papy, usuniecie
uszkodzonego odeskowania drewnianego, demontaż istniejącej
instalacji odgromowej, demontaż istniejących na dachu lamp
podświetlenia wieży ratusza, demontaż rynien i rur spustowych z
blachy miedzianej, demontaż pokrycia lukarn i fragmentów dachu przy
ścianach szczytowych alkierzy, demontaż obróbek blacharskich z
blachy miedzianej, wymiana elementów ozdobnych architektonicznych
lukarn z blachy miedzianej. Elementy rzeźbiarskie dachu na czas
prowadzonych robót budowlanych należy zdemontować i poddać zabiegom
konserwatorskim. Zabiegi konserwatorskie zdemontowanych elementów
rzeźbiarskich leżą po stronie Zamawiającego. 2. Konstrukcja dachu
Konstrukcja więźby dachu mansardowego krokwiowa, krokwie 8 16 cm w
rozstawie co ok. 70 cm. Płatwie 16 20 cm podparte słupami 16 16 cm
z mieczami, murłaty 14 14cm.Więźba dachowa alkierzy krokwiowa,
krokwie 8 16 cm w rozstawie co ok. 70 cm. Konstrukcja więźby,
dostępna z poddasza jest w zadowalającym stanie technicznym.
Cześćwięźby dachowej jest niedostępna do oględzin. W trakcie
remontu dachu, po jego odkryciunależy sprawdzić całość więźby
dachowej i elementy więźby dachowej uszkodzone przez szkodniki lub
grzyby, należy wymienić na nowe. 3. Zabezpieczenie konstrukcji
dachu Elementy drewniane zaimpregnować środkiem grzybobójczym i
owadobójczym oraz ognioochronnym, starannie zaimpregnować końcówki
krokwi, płatwi i murłat. Zabezpieczyć konstrukcje do klasy NRO,
impregnować systemem zabezpieczeń ognioochronnych do stanu
niezapalności poprzez użycie impregnujacego ogniochronnego systemu
zabezpieczeń - 2 warstwy natrysku doprowadzające do stanu
niezapalności i 2 warstwy natrysku środkiem nawierzchniowym
zamykającym. . 4. Izolacje termiczne W dachu I pietra, po
zdemontowaniu deskowania, pomiędzy krokwiami wymienić istniejącą
izolacje z trocin na izolacje gr 16 cm z wełny mineralnej o
współczynniku przewodzenia ciepła: 0,037W mK, na warstwie folii
polietylenowej gr 0,3 mm. W lukarnach uzupełnić ocieplenia wełna
mineralnej grubości 16 cm. Nad istniejącym stropem I pietra, w
poddaszu, wymienić istniejącą izolacje termiczna z trocin na
izolacje z wełny mineralnej. Na istniejącym stropie ułożyć legarki
drewniane impregnowane 5 20 cm co 60 cm, pomiędzy legarki ułożyć
izolacje termiczna gr 20 cm z wełny mineralnej o współczynniku
przewodzenia ciepła: 0,037W mK, na warstwie folii polietylenowej gr
0,3 mm. Aby można było chodzić nad izolacja termiczna, do legarów
przybić deski podłogowe sosnowe na pióro i wpust gr 32 mm. Nad
istniejącymi stropami alkierzy wymienić istniejącą izolacje
termiczna z trocin, ułożyć ułożyć izolacje termiczna gr 20 cm z
wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła: 0,037W mK, na
warstwie folii polietylenowej gr 0,3 mm. Do chodzenia po stropie,
aby nie uszkodzić izolacji termicznej - wykonać kładki z desek gr
32 mm na podkładkach z drewna gr 20 cm. 5. Pokrycie dachu Wymiana
pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej esówki na pokrycie z
dachówki esówki ceramicznej w kolorze ceglastym jak istniejące
pokrycie. Dachówki ceramiczne esówki układać zgodnie z wytycznymi
producenta dachówek. Stosować kompletny system kształtek dachowych.
Dachówki mocować do łat 4 5 cm mocowanych do kontrłat 2,5 5 cm.
Kontrłaty przybić nad krokwiami co ok. 70 cm po naprawie i wymianie
istniejącego deskowania gr 2,5cm. Wszystkie elementy drewniane
impregnować preparatami grzybobójczymi, owadobójczymi i
ogniochronnymi. Na deskowaniu mocować izolacje przeciwwilgociowa z
folii budowlanej PE klejonej na zakład o grubości 1,0 mm,
opcjonalnie stosować papę termozgrzewalna gr 4 mm podkładowa
sklejana na zakład. Fragmenty dachu przy ścianach szczytowych
alkierzy, oraz wszystkie lukarny pokryć blachamiedziana gr. min 0,6
mm, odtworzyć istniejące pokrycie. Odtworzyć elementy ozdobne
lukarn z blachy miedzianej. Blachę miedziana układać na deskowaniu
po zamocowaniu izolacji z papy termozgrzewalnej gwoździami i
podkładkami miedziowanymi. 6. Instalacja odgromowa Po zdemontowaniu
istniejącej instalacji odgromowej, odtworzyć instalacje odgromowa
zgodnie z częścią projektu budowlanego: instalacje elektryczne.
Instalacje wykonać z drutu miedzianego, na uchwytach systemowych
miedziowanych, bez penetracji pokrycia dachowego. 1. Zwód poziomy
naturalny stanowi pokrycie blaszane wieży ratusza blacha miedziana.
Spełnia ona wymagania stawiane zwodom wykonanym z blachy. Pokrycie
blaszane, miedziane, połączyć z przewodami odprowadzającymi, drut
FeCu, stosując złącza z mosiądzu. 2. Zwód poziomy sztuczny stanowi
drut FeCu 8mm na wspornikach dachowych dachówkowych. 3. Zwód
pionowy sztuczny stanowią maszty FeCu 12mm L1m mocowane we
wskazanych miejscach do gąsiorów dachu. 4. Przewód odprowadzający
stanowi drut FeCu 8mm na wspornikach ściennych. 5. Zbliżenia zwodów
do naświetlaczy iluminacji budynku osłonić rurą izolacyjną o
wytrzymałości 100kV odporną na UV. Np. rura RHDPEUV 50 5 (grubość
ścianki 5mm). 6. Wszystkie przewody odprowadzające w rurze
osłonowej o wytrzymałość 100kV. Np polietylen sieciowany 3mm.
malowany na kolor elewacji. Osłona 0,5m w gruncie i 2,5m nad
nawierzchnią. 7. Środkiem ochrony przed napięciem dotykowym jest
osłona rurowa przewodu odprowadzającego oraz nawierzchnia chodników
o rezystywności nie mniejszej niż 5 k?m. (warstwa żwiru o grubości
15cm lub nawierzchnia równoważna) 8. Uziom otokowy budynku
istnieje. Należy sprowadzić jego stan. W przypadku złego jego stanu
należy wymienić na nowy. Uziom otokowy z taśmy FeCu 25x4 układać na
głębokości większej od 0,8m w odległości 1m od budynku. Zwracać
szczególną uwagę na staranną naprawę nawierzchni wokoło budynku.
Nowe uziemienie prowadzić po istniejącej trasie. 9. Wszystkie
konstrukcje wsporcze i naciągowe wykonać ze stali pomiedziowanej.
10. Instalację odgromową wykonać używając typowych elementów
instalacji odgromowej produkcji np. FIRMA A.H. s.c. KRAKÓW lub
DEHN. 7. Obróbki blacharskie Wykonać obróbki blacharskie z blachy
miedzianej o grubości min 0,6 mm. Stosować typowerozwiązania
obróbek blacharskich pasów nadrynnowych, podrynnowych, koszy
załamań dachu, obróbki gzymsów, naprawa i wymiana elementów
ozdobnych lukarn z blachy miedzianej. 8. Rynny i rury spustowe
Istniejące rynny i rury spustowe z blachy miedzianej, po
zdemontowaniu wymienić na nowe z blachy miedzianej gr 0,7 mm. Rynna
okrągła o średnicy 15 cm, rury spustowe z rury o średnicy 12 cm.
Leje połączenia rury spustowej z rynna wykonać odtwarzając kształt
lei istniejących. Rynhaki miedziowane max. co 60 cm, uchwyty rur
spustowych miedziowane mocowane do ścian co ok. 1,0 m. Istniejąca
kanalizacja deszczowa posiada wyczystki żeliwne w poziomieterenu.
9. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej wykonanych prac - 3
egz..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV): 45.10.00.00-8,
45.11.13.00-1, 44.23.20.00-5, 45.32.00.00-6,
45.26.10.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty
częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty
wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN
WYKONANIA: Zakończenie:
30.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawcy
wniesienia wadium w wysokości 6.000,00 zł ( słownie: sześć tysięcy
złotych ). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowe, z tym że poręczenie
kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych;
d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3.
Miejsce i sposób wniesienia wadium, w przypadku wadium wnoszone w
pieniądzu wadium należy wpłacić na konto w PeKaO S.A O/Białystok nr
04 1240 5211 1111 0000 4919 5527 4. Zamawiający zatrzymuje i zwraca
wadium Wykonawcom zgodnie z art.46 ustawy .
III.2) ZALICZKI
·
Czy przewiduje się udzielenie
zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III.3.2) Wiedza i
doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek zostanie uznany za spełniony,
jeżeli Wykonawca wykonał ( rozpoczął i zakończył) lub wykonuje (
rozpoczął i aktualnie realizuje) w okresie ostatnich 5 lat przed
dniem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w
tym okresie, co najmniej 3 robót budowlanych na obiektach
zabytkowych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom
budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (nie mniejszej niż
350.000,00 zł brutto każda ) z podaniem ich wartości, daty i
miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że
roboty te zostały wykonane należycie spelnia nie
spełnia
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania
zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek ten zostanie uznany za
spełniony jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień (robotami budowlanymi przy
zabytkach nieruchomych mogą kierować osoby, które posiadają
odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa
budowlanego oraz odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na
budowie przy zabytkach nieruchomych - Rozporządzenie Ministra
Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac
konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań
konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy
zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i
poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr
150, poz.1579) spełnia nie spelnia
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek ten zostanie uznany za
spełniony jeżeli Wykonawca posiada aktualna polisę a w przypadku
jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą
niż 500.000,00 zł lub oświadczenie, że z dniem podpisania umowy
Wykonawca posiadać będzie ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż
wartość zamówienia. spelnia nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB
DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
·
III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.
1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
·
wykaz robót budowlanych w zakresie
niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia,
wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca
wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone
·
wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
·
oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
·
opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia
·
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
·
oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia
·
aktualny odpis z właściwego rejestru,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1
pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób
fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy
·
aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert
·
aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
·
aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8
ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert
·
aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9
ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert
·
wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał
innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w
zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt
III.4.2.
·
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument
wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
·
nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert
·
nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert
·
nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert
·
III.4.3.2)
zaświadczenie właściwego organu
sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w
którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w
miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego
zaświadczenia
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione
w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Wypełniony zgodnie z treścią i podpisany
formularz Oferta, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ 2.Podpisane
oświadczenie o akceptacji warunków postępowania, w tym warunków
umowy, stanowiące Załącznik 9 do SIWZ 3. Pełnomocnictwo do
podpisania oferty i innych dokumentów, jeżeli upoważnienie do ich
złożenia nie wynika z przepisów bądź zapisów właściwego rejestru.
4. Oświadczenie o realizacji zamówienia samodzielnie lub przy
pomocy podwykonawców stanowiące Załącznik Nr 10 do SIWZ. 5.
Oświadczenie o wizji lokalnej stanowiący Załącznik Nr 11 do SIWZ.
6. Kosztorys ofertowy.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się
o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 %
pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz
określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: a) zmiany
stawki podatku VAT, przy założeniu, że cena brutto ulegnie zmianie
w stopniu wynikającym ze zmiany stawki podatkowej, zaś cena netto
pozostanie bez zmian, b) zmiany przedstawicieli stron umowy,
c)przedłużenia terminu wykonania zamówienia z przyczyn
niezawinionych przez Wykonawcę o czas niezbędny do należytego
wykonania zamówienia, jednakże nie dłuższy niż czas trwania
okoliczności je powodujących, w przypadku: - przekroczenia
określonych przepisami prawa terminów wydania przez organy
administracji decyzji, zezwoleń, itp., lub odmowę ich wydania, -
konieczności zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich,
uzyskania decyzji lub orzeczeń niemożliwych do stwierdzenia w
chwili zawarcia umowy, - warunki atmosferyczne uniemożliwiające
prowadzenie robót. d)jeżeli konieczność zmiany jest spowodowana
wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można
było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili
zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację
przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj. działania siły
wyższej, e)zmniejszenia z uwagi na uzasadnione potrzeby
Zamawiającego, zakresu prac wraz z proporcjonalnym zmniejszeniem
wynagrodzenia, f)konieczności wprowadzenia zmian, będących
następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a
inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi
realizację umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której
jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.wrotapodlasia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Podlaskie 15-426 Białystok Ratusz - Rynek Kościuszki 10.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Podlaskie 15-426 Białystok Ratusz - Rynek Kościuszki 10.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.05.2012 godzina 09:30, miejsce: Muzeum
Podlaskie 15-426 Białystok Ratusz - Rynek Kościuszki
10.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie
postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia: nie
Dodatkowe informacje
Otwarcie ofert :
Muzeum Podlaskie w Białymstoku
15-426 Bałystok
Ratusz - Rynek Kościuszki 10
Termin otwarcia: 25.05.2012 roku o godz. 10:00
ZAPYTANIE DO SIWZ z dnia 23.05.2012 r.
Działając w imieniu Muzeum Podlaskiego w Białymstoku informuję, że do Zamawiającego w dniu 23.05.2012 r. wpłynęły następujące zapytania do SIWZ:
1. Poz. 4.2, 4.8 przedmiaru robót instalacji elektrycznych obejmują wykopy pod otok uziemiający wokół ratusza z rozbiórką i ponownym ułożeniem nawierzchni, nie wyszczególniono w powyższych pozycjach demontażu i montażu płyt granitowych znajdujących się na fragmentach oraz przyjęto "polbruk" do ponownego ułożenia w miejsce istniejącej kostki granitowej. Czy w ofercie należy uwzględnić rozbiórkę i montaż nawierzchni z wszystkich występujących w obrębie otoku nawierzchni? Czy
ustalone zostały zasady przejęcia gwarancji na wykonane roboty drogowe nawierzchni z kostki i płyt granitowych na działkach nr 1653, 1655 i 1656 i czy oferent będzie zmuszony przejąć ewentualną odpowiedzialność gwarancyjną na naruszoną nawierzchnię?
Muzeum Podlaskie w Białymstoku
15-426 Bałystok
Ratusz - Rynek Kościuszki 10
Termin otwarcia: 25.05.2012 roku o godz. 10:00
Odpowiedzi na zapytania do
SIWZ.
Dotyczy:Remontu dachu na budynku Ratusza - siedziby
Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Ratusz Rynek Kościuszki
10
Działając w imieniu Muzeum Podlaskiego w Białymstoku informuję, że
do Zamawiającego w dniu 18.05.2012 r. wpłynęły następujące
zapytania do SIWZ:
1.
Zamawiający przewiduje wykonanie obróbek blacharskich
lukarn
owalnych stosując w przedmiarze (poz. 38) jako podstawę kosztorysową
normę KNR 19-01 0584-10 na wykonanie obróbek murów ogniowych,
rzeczywisty nakład robót odzwierciedlają pozycje KNR 19-01 od 0548 do
0555. Którą z powyższych norm kosztorysowych należy przyjąć do wyceny
robót w ofercie?
owalnych stosując w przedmiarze (poz. 38) jako podstawę kosztorysową
normę KNR 19-01 0584-10 na wykonanie obróbek murów ogniowych,
rzeczywisty nakład robót odzwierciedlają pozycje KNR 19-01 od 0548 do
0555. Którą z powyższych norm kosztorysowych należy przyjąć do wyceny
robót w ofercie?
Do wyceny proszę przyjąć pozycje jak w przedmiarze inwestorskim
poz. KNR 19-1. 0584-10 - zawarto materiały, robociznę
oraz sprzęt a w poz. KNR 19-01 0548 do 0555 zawarto tylko
robocizną. Brak w tej pozycji materiałów i sprzętu.
2.
Pozycja przedmiaru nr 20 zakłada budowę „kładek z desek” na
powierzchni 393,31 m2. Czy wartość 393,31 m2 jest to powierzchnia
kładek, czy powierzchnia strychu do skomunikowania – w takim
wypadku proszę o podanie dokładnej ilości kładek?.
Powierzchnia 393,31 - do skomunikowania kładkami.
Kładki wykonać jak w opisie dp PB -z desek gr 32 mm na
podkładkach gr 20 cm.
Kładki szer. ok 30 cm w rozstawie ok. 90 cm (osiowo). Ułożyć w
poddaszu każdego
z alkierzy po 5 szt, dł ok. 14,0m, 1 pod kalenicą i po
dwie po bokach.
Łączna pow. kładek: 14x0,3 x5 x4 = 84 m2
3.Czy
obróbki blacharskie lukarn są wykonane z blachy miedzianej, czy
z blachy cynkowej miedzianej?. Jakie elementy do
złomowania przewiduje pozycja nr 14 przedmiaru robót?
Obróbki blacharskie lukarn mają być wykonane z blachy
miedzianej.
Pozycja 14 w przedmiarze robót obejmuje złomowanie
wszystkich elementów metalowych , które mogą wystąpić w
trakcie remontu – rozbiórki dachu.
Dyrektor
Muzeum Podlaskiego w
Białymstoku
mgr Andrzej Lechowski
ZAPYTANIE DO SIWZ z dnia 23.05.2012 r.
Dotyczy: przetargu na remont dachu na budynku
Ratusza.
Działając w imieniu Muzeum Podlaskiego w Białymstoku informuję, że do Zamawiającego w dniu 23.05.2012 r. wpłynęły następujące zapytania do SIWZ:
1. Poz. 4.2, 4.8 przedmiaru robót instalacji elektrycznych obejmują wykopy pod otok uziemiający wokół ratusza z rozbiórką i ponownym ułożeniem nawierzchni, nie wyszczególniono w powyższych pozycjach demontażu i montażu płyt granitowych znajdujących się na fragmentach oraz przyjęto "polbruk" do ponownego ułożenia w miejsce istniejącej kostki granitowej. Czy w ofercie należy uwzględnić rozbiórkę i montaż nawierzchni z wszystkich występujących w obrębie otoku nawierzchni? Czy
ustalone zostały zasady przejęcia gwarancji na wykonane roboty drogowe nawierzchni z kostki i płyt granitowych na działkach nr 1653, 1655 i 1656 i czy oferent będzie zmuszony przejąć ewentualną odpowiedzialność gwarancyjną na naruszoną nawierzchnię?
Istniejący uziom otokowy
zlokalizowany wokół budynku Ratusza został wykonany w latach 2007 –
2009. W związku powyższym zgodnie z poz. 3 przedmiaru należy
dokonać sprawdzenia jego stanu technicznego. W przypadku
stwierdzenia, iż przedmiotowy uziom nie spełnia wymagań
technicznych wykonanie nowego uziomu otokowego będzie wchodziło w
zakres robót dodatkowych.
Zamawiający rezygnuje zatem z
przedmiaru robót – instalacje elektryczne, ochrona odgromowa z
całej pozycji 4.
Dyrektor
Muzeum Podlaskiego w
Białymstoku
mgr Andrzej Lechowski
Kontakt
a) sprawy proceduralne:
Grażyna Skarżyńska
- stanowisko
służbowe specjalista ds. zamówień
publicznych
- numer telefonu 085
7421-473, 085 7421-440
- e-mail:
g.skarzynska@muzeum.bialystok.pl
- numer pokoju (w
siedzibie zamawiającego): Dział Administracyjno
-Gospodarczy Ratusz- Rynek
Kościuszki 10
-
godziny, w których udzielane są informacje dotyczące
przetargu:
wtorek –czwartek godz. 8:00 –
14:30
b) sprawy merytoryczne:
Krzysztof Sawicki – inspektor nadzoru budowlanego
tel. 509 200 501
Joanna Olechno – Kierownik Działu
Administracyjno – Gospodarczego w Muzeum Podlaskim w
Białymstoku
tel.515 263 998
Rozstrzygnięcie
OGŁOSZENIE
Działając na podstawie art.92 ust.1 ustawy z dnia 29.01.2004
roku Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r.
nr 113, poz. 759 z póź. zm.) zawiadamiam ,że w
postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego
na remont dachu na budynku Ratusza – siedziby Muzeum
Podlaskiego w Białymstoku najkorzystniejszą ofertę złożyła firma :
Zakład Konstrukcyjno – Montażowy „ASIS”
Andrzej Trzeszczkowski 16-070 Choroszcz, Łyski
4A
cena ryczałtowa za wykonanie
przedmiotu zamówienia – 425 425,81 zł netto
523 273,74 zł brutto
Streszczenie oceny i
porównania złożonych ofert
Numer
oferty
|
Nazwa
Wykonawcy
|
Liczba pkt w
kryterium
cena 100
%
|
Razem
|
1
|
Przedsiębiorstwo
Robót
Elektrycznych i
Budowlanych
„MIPA”
Leon
Stankiewicz
15-545
Białystok
ul.Ciołkowskiego
24
|
64,02
pkt.
|
64,02
pkt.
|
2.
|
Polskie Pracownie
Konserwacji
Zabytków S.A. w
Warszawie
Oddział w
Białymstoku
15-565
Białystok
ul. Dojlidy Fabryczne
23
|
82,67
pkt.
|
82,67
pkt.
|
3.
|
Zakład Konstrukcyjno –
Montażowy
„ASIS”
Andrzej
Trzeszczkowski
16-070 Choroszcz, Łyski
4A
|
100
pkt.
|
100
pkt.
|
Ponadto
działając zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113,
poz.759 z póź. zm.) zawiadamiam, iż umowa w przedmiotowej
sprawie zostanie podpisana z Wykonawcą w dniu 11.06.2012
r.
Białystok, dnia 29.05.2012
r.
Dyrektor Muzeum Podlaskiego
w Białymstoku
mgr Andrzej Lechowski